Detailen van je auto, kennis nodig?

Joske

Forumguru
koop gerust een shampoo met wax in, schilt je veel in tijd en je krijgt er ook een heel mooi resultaat mee icm kleien ;)

ik gebruik deze (onder andere, want die collectie blijft maar groeien :D )

101703.jpg


mss niet de allerbeste (Gold Class Car Wash schijnt beter te zijn) maar ik ben er best tevreden van ;)
 

Kippie-style

Forumguru
Beste is foamen en wassen voor kleien en genoeg detailer gebruiken anders krijg je marring. Waxen kan daarna gewoon maar als je lange en diepe glans wil eerst een glaze en dan een sealant erop
 

Cordoba

Forumguru
Jah ben nog steeds pist dacht hun wel mensen in de winkel hebben staam die van de producten afweten.
Ten eerste maakte hij me.belachelijk dat ik wolfgang 24 uur liet curen en dat ik met 914 collinite dat er weer af gepoetst had.
En punt 2 wilde ik bathe + en hij zei nee dat heeft jouw auto niet nodig want die heb al bescherming zat :(
Voor diegene die er heengaan gaay om het mannetje met de bril.

Dat lijkt haast op Tim zelf (één van de twee eigenaren).

@peterrapid Sonax zijn inderdaad goede producten, maar niet de absolute topklasse. Als de Leon er alleen tijdelijk goed uit hoeft te zien: na kleien even behandelen met black hole, daar gaat ie een stuk meer van glanzen. Als je de 4-step sample kit pakt van Poorboys World, dan zit daar genoeg in om de auto een aantal keren mee te behandelen.
 

Joske

Forumguru
De sample kit die @Cordoba noemt is idd een aanrader maar moet je ook weer applicators kopen natuurlijk. Begin al eens met kleien, heb ik ook zo gedaan ;)
 

Cordoba

Forumguru
Voor glaze en wax kun je eventueel een goedkope pad/applicator pakken van 1 á 2 euro per stuk. Die werken lang niet zo fijn als de duurdere, maar voor een keer is het goed genoeg, en de investering is te overzien. Als je later een betere pad koopt, zijn ze altijd nog te gebruiken om bijv. je kunststof te behandelen, of je dash.
 

peterrapid

Forumguru
Neen ik ga niet alleen kleien, ik ga ook een cleaner erna opzetten (met slijpstof) lak hier aan de zee heeft het zwaar te verduren en daarna waxen. Nu de merken dat jullie zeggen Poor-boy enz. zijn hier niet te verkrijgen enkel via internet denk ik en ik zie graag eens de producten, bestel nooit over internet. Maar op meeting ben ik wel van plan om een setje te kopen voor de RS. Heb ook nog pads bijgekocht maar was in Gamma van Valma (was uitverkoop) en heb voor 4 pads 5€ betaald.
 

Cordoba

Forumguru
pads zal soort zacht foam zijn, met diameter van minder dan 10 cm? Is prima om glaze, sealant en wax aan te brengen. Cleaner is niet een laag die je erop zet, maar een middel om het vuil UIT je lak (de poriën ervan) te krijgen, kleien is om het vuil VAN je lak te krijgen.
 

peterrapid

Forumguru
@Cordoba zijn ronde pads van ongeveer een 6cm, voor de cleaner aan te brengen heb ik zo een speciale bol van Sonax zelf, en zoals je zelf zegt ik ga eerst kleien voor het oppervlakkige vuil weg te krijgen en dan de cleaner erop zetten om de lak zelf terug te doen uitkomen. En volgens ik gelezen heb van Sonax breng ik de cleaner aan met die bol laat deze niet drogen en blink dan de lak terug op met MF ?
 

Cordoba

Forumguru
Die bol van Sonax zal iets harder zijn dan de andere pads die je hebt, ik ken 'm niet maar het zal wel kloppen. Dat wel of niet laten drogen van middelen is per merk/middel verschillend, dus gewoon de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen. Bij middelen die niet mogen opdrogen, niet in de zon gaan staan met de auto. Bij andere producten staat soms aangegeven dat het wel in de zon mag, en dan is het eigenlijk nooit een probleem
 

Renzo4000

Forumguru
Ik heb geloof ik wat gemist over cc, maar ik heb geen problemen met ze. Sterker nog, goede service en dito prijzen en daarnaast een grote community met veel liefhebbers.

Wat betreft Sonax, die leveren best goede producten mits je ze uit de extreme serie pakt. Ik gebruik met enige regelmaat hun extreme bsd, echt een aanrader!
 

CDK

Forumguru
Deze heb ik zien staan morgen nog effe shoppen, maar als ik @Corné de Kluijver zijn diagram zie dus ook nog wassen na het kleien ? geeft dan zo een shampoo geen verkeerd effect als ik daarna wax ?
Na kleien kan je wassen, het hoeft niet, als je een claypad gebruikt hoeft het zeker niet!
Als je gaat wassen om te strippen, omdat je toch moet polijsten, dan liefst veel goedkope shampoo gebruiken en desnoods een klein dopje APC er in en de wax houdt het voor gezien ;)
Laatst heb ik deze clayblock van Chemical Guys gebruikt en dat is mij prima bevallen :thumbsup:

ImageUploadedByTapatalk1408598381.063179.jpg
 
Bovenaan Onderaan