Detailen van je auto, kennis nodig?

Altos

Banned
Ik zou nog even terug komen op het gebruik van WetCoat...
Ik heb het nu op 2 auto's gebruikt (Citigo en O3) en ik moet zeggen dat het voor mij doet wat het moet doen.
Ik spay 1 keer per carrosserie deel nadat ik deze zo nat mogelijk heb gemaakt (valt niet mee na er een goed ge-curde EX-P laag op gezet te hebben kwam ik achter:facepalm:)
Daarna goed afspoelen en zo verder gaan...het dak voldeed met 2x spray. Daarna alles gewoon drogen met een goede MF doek en de auto is schoon en droog.
Natuurlijk dezelfde avond meteen regen...maar het rolt er meteen af! Moest nog even wat afgeven bij iemand in de buurt, stukje rijden...hele voorruit als een waterval na een goeie rembeurt op de hoek van de straat hahaha.
Rondje gereden, regen inmiddels weer gestopt, en ik kom terug met een droge auto!:maakmegek: ik heb me staan lachen als een kind met een rammelaar...nu nog afwachten wat de werkelijke standtijd is en of er nog nadelen naar boven komen...keep you posted!
 

H@RM

Senior Member
Dan kom je helemaal niet meer bij als je met je raam open de bocht om gaat en de druppels staan nog op het dak. Die liggen dan in je schoot. Dat was mijn beginnersfout :deuk:

Standtijd zal bij jou minder lang zijn omdat het minder goed hecht aan exp dan rechtstreeks aan de lak
 

Altos

Banned
Nou! Da's een goeie om te onthouden idd...ik zal erop letten (hoop ik)
Ok, standtijd zal ik ook in de gaten houden...wil binnenkort de Collinite 845 gaan proberen als wax...ook zeer waterafstotend lees ik zo hier en daar...met een langere standtijd!
 

Cordoba

Forumguru
Collinite Insulator wax heeft een goede standtijd, maar ik vermoed (geen ervaring met wetcoat) dat wetcoat het langer volhoudt. Mijn glans/beschermlagen hebben het afgelopen winter in elk geval 3-4 maanden vol gehouden zonder dat ik shampoo met toegevoegde wax heb gebruikt. Mijn glans/beschermlagen waren: Poorboys World Black Hole (de glaze voor extra glans), Poorboys World Exp (sealant) als eerste beschermlaag, en daarover heen de Collinite Insulator wax (=845).
 

H@RM

Senior Member
Collinite heeft een lagere standtijd. De wetcoat heeft maar een standtijd van 4-6 weken
(natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren zoals het binnen of buiten staan van de auto en van de shampoo waarmee de auto gewassen word. Laat staan de mengverhouding!)
 

Noord26

Forumguru
Wat gebruiken jullie het liefste voor de velgen? Vind van Monello de non-ferro erg goed, alleen zo'n flesje gaat er wel erg rap doorheen en de prijzen zijn ook niet mals..
 

smutzkanone

Forumguru
als er nog een waxlaag op de velgen zit gebruik ik een sprayfles met gewoon autoshampoo en een kwastje.
een normale velg is na het foamen al voor 75% schoon.daarnaast gebruik ik velgenreiniger van kruitvat met een kwast, en daarna een paar pufjes non-ferro.Aangezien die dan alleen voor de ijzerdeeltjes/roest is gebruik je er maar weinig van dan.
 

Joske

Forumguru
Monello non-ferro gebruik ik ook, maar niet elke keer als ik de velgen doe. Alleen als ze ernstig vervuild zijn of net voor ik de velgen in de wax zet. Al de andere keren was ik gewoon met hetzelfde product als waar ik de auto mee doe. Shampoo verrijkt met wax.

deze dus:

2818_lg.jpg
 
Bovenaan Onderaan