Citigo VAG-COM Meeting zondag 9 december 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je staat vrij om er eentje te organiseren natuurlijk! ;) Het is leuk om te doen als je het mij vraagt. Ik ga er morgen weer mee aan de slag, ik hoop dat de VVV me kan helpen..:)

Even met wat meer nadruk: Nog één aanmelding en de meeting kan doorgaan!

Voor diegenen die zich reeds hebben aangemeld, ik hoop dat dit totaal overbodig is, maar houdt er rekening mee dat ik ook kosten maak. Een aanmelding is hopelijk ook serieus en definitief, de €15,- die het kost zijn niets dan directe kosten, ik investeer persoonlijk een hoop tijd en benzine om er een leuke dag van te maken. Mijn hoop is dan ook dat iedereen die zich aanmeldt daadwerkelijk komt en zijn bijdrage netjes doet. Dan kunnen we namelijk nog vaker leuke dingen organiseren :xyxthumbs:

Ik zal trouwens t.z.t. even een exacte lengte- en breedtegraad doorgeven waar de meeting is, die zonder enig probleem in je Move & Fun kan!
 

Hetzer

Forumguru
Mss handig voor jouw om een overzichtje te plaatsen met de deelnemers ( ook van andere forums ) en wat ze allemaal willen aanpassen, is wel zo duidelijk voor iedereen.

En nog een belangrijke tip, pas op met het maken van kosten, zoals het voor schieten van geld e.d.
Daar zijn ze bij het upforum ook mee in de boot gegaan.
Ik heb al vaaak een meeting georganiseerd en je weet nooit 100% zeker wie er gaat komen.
Slim is ook om met een ovb lijst te werken.
 
De spreadsheet stond nog open, ik heb deze avond voor de meeting gereserveerd :) Druk bezig met het uitstippelen van een route en ik hoop dat ik deze op de een of andere manier op mijn Move & Fun kan importeren vanuit Google Maps. Dat valt weer tegen, elke app die hiervoor bestaat is voor Windows :icon_smile_dead: Edit: ik heb te vroeg geroepen, ik kom er wel uit.. Ik gebruik nu het programma 'Tyre' (Windows in een VM) en daarmee kan ik een route uitstippelen en naar de Move & Fun exporteren. Binnekort zal ik een tutorial schrijven.

Met dank aan djmshell heb ik op de meeting ook de Skodaforum-stickers op voorraad! :)
 
Ik heb een route in elkaar gezet voor de meeting door omgeving Nijmegen. We komen langs de mooiste stukjes van de omgeving. 27 kilometer en 37 minuten zegt de Move & Fun - met onze zuinige auto's moet dat met één litertje benzine wel lukken toch?

Een klein voorproefje:

foto.jpg

Morgen ga ik de route testen ... voor vanavond ben ik wel weer uitgespeeld! ;)
 

De mogelijke VAG-COM aanpassingen:


  1. Bochtverlichting via mistlampen
  2. Bochtverlichting via knipperlicht
  3. Anti-Carjacking
  4. Tear wiping voorzijde
  5. Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren
  6. Comfort turn signal aanpassen
  7. Coming home verlichten activeren (door het seinen met grootlicht)
  8. Parkeerlicht activeren
  9. Seat belt warning off
  10. Verbruiksmeter omzetten naar Km/L
  11. Dakraam Comfort opening

Inschrijven graag als volgt:

Forumnaam:
Aantal personen:
Gewenste aanpassingen:
Interesse in aanvullend programma:

Opmerkingen en aanvullingen hoor ik graag. Ik hoop dat we genoeg personen bij elkaar krijgen en een leuke meeting kunnen organiseren!


Ik zou best eens willen komen, maar ben bang dat 9 december niet gaat lukken. Wat ik wel wil vragen is of er iemand is die weet of je via VAG-COM ook de lichten van de Citigo automatisch uit kan schakelen nadat de sleutel uit het slot gaat. Mijn O2 doet dat namelijk wel, en ik kan je zeggen, daar ga je echt aan wennen. Ergo, ik krijg steeds dat irritante piepje bij het uitstappen van de auto...

ben benieuwd...
 

Canon-Eye

Forumguru
Piepje kan er sowieso uit.
Maar dát wil je vermoedelijk niet, als dat betekent dat het licht kan blijven branden zonder dat je wordt gewaarschuwd.
Want dan sta je op een kwade dag toch echt een keer zonder stroom, daar kun je op wachten.

Ik herken het overigens wel een beetje - mijn O2 had ook zo'n stand op de lichtschakelaar waarbij de Leaving Home & Coming Home actief zijn, en daartussenin (dus altijd als het contact aanstaat) de dimlichten branden.
Nu met DRL werkt het overdag ongeveer hetzelfde (d.w.z. ik hoef nergens naar te kijken, 't gaat vanzelf) maar als ik in het donker uitstap, dus na met dimlicht aan te hebben gereden, dan word ik ook regelmatig door het piepje tot de orde geroepen.
Ik vind dat overigens niet zo erg - zie de tweede regel van boven...
 
Let wel op, voor je de verlichting automatisch laat uitschakelen! De Citigo heeft standaard geen parkeerlicht! Wanneer je je verlichtingsschakelaar op stads- of dimlicht laat staan, blijven je stadslichten branden. Wanneer dit uit te schakelen is ben je die mogelijkheid helemaal kwijt. Mij persoonlijk lijkt dat niet wenselijk.
 

Marbod

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 6 dagen mijn Citigo en kom graag ook naar Nijmegen.

Forumnaam: Marbod
Aantal personen: 1
Gewenste aanpassingen: 1, 3, 7 en 11 en de vraag wat 4 is
Interesse in aanvullend programma: Ja
 

Maarten

Forumguru
Welkom hier Marbod.
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!
 
Hoi Marbod, na het sproeien van je ruiten gaan je ruitenwissers een aantal keer heen en weer. Tear wiping houdt in dat hij na 5 seconden nog een keer wist. Wel aan te raden!
 
Ik heb vandaag de aanmelding binnengekregen die ervoor zorgt dat het feest door kan gaan! Onder voorbehoud, dat wel, maar in ieder geval goed nieuws!

Schermafbeelding 2012-11-20 om 22.57.27.jpg

Morgen zit ik toch bij mijn dealer, ik ga meteen kijken of ze ons willen ondersteunen met het een of ander - heeft iemand daar ervaring mee?
 
Vandaag even de route gereden die ik heb uitgezet. Hij is - ondanks de wat donkere, grauwe dag, mooier dan ik had verwacht!

foto 4.jpg

Verder heeft Skoda Hegeman aangegeven dat ze best wel bereid zijn om iets te doen. Promotiematerialen zoals keycords, sleutelhangers, pennen etc. zijn niet meer te bestellen. Heeft een van jullie een suggestie wat ze wél kunnen doen?

Ik vraag in ieder geval om een Citigo bij ze mee te nemen, zodat een vriend me kan helpen met de organisatie. Hij rijdt Peug 107 en daarmee kan hij simpelweg niet op de meeting aankomen, toch?
 
:ot:Daarom, Canon-Eye, ben jij bij deze ook op de Citigo-meeting uitgenodigd - gewoon met je Faab natuurlijk, want we discrimineren niet :yeah:
 

Canon-Eye

Forumguru
Zeer vereerd, Michel - helaas is die zaterdag al bezet dus dat gaat niet lukken (en ook geen behoefte aan VAGCOM-ingrepen, die anders wellicht reden geweest zouden kunnen zijn om de prioriteiten anders te rangschikken...).

Anders had ik wellicht nog een aardige fotoshoot kunnen maken.
 
Goed nieuws! 9 december is een zondag ;)

Ik zal zorgen dat er in elk geval voldoende foto's gemaakt worden, hoewel bij mij de kwantiteit vaak beter in orde is als de kwaliteit. Ik heb een EOS 550D maar ik doe die camera echt geen eer aan :eek:
 

Canon-Eye

Forumguru
9 december is een zondag
Correct, maar dat helpt niet - weekendprogramma.

550D is lang geen slechte camera - maar gun jezelf gewoon even de tijd om wat aandacht aan standpunt en compositie te besteden, dan komt het wel goed...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan