Superb 3 Chiptuning

MrEdge_

Forumguru
Gaat daar nog 15% vanaf nu dan?
Deze prijzen wist ik toevallig uit mijn hoofd omdat ik er ook naar aan het kijken ben, maar ik kom er net achter dat het fout in mijn hoofd zat haha. Zowel VAG als JD 699 euro.
JD geeft volgens hun eigen site tot 31 maart 15% korting.

Interessant verschil is wel de vermogenswinst. In mijn geval voor de 150 pk TDI:
VAG: 180pk - 390Nm
JD: 190pk - 420Nm

Ik heb JD destijds om wat meer info gevraagd, wat nou voor- en nadelen zijn van zo'n externe module en of er verschil zit tussen bootmode en een externe module. Ze spreken zichzelf een beetje tegen door te stellen dat de prestaties gelijk zijn, maar OBD tuning veel meer opties geeft tot finetunen.

  • Is er (merkbaar) verschil tussen deze twee varianten in prestaties?
    De stage 1 prestaties zijn gelijk.
  • Is er prijsverschil tussen de twee varianten?
    Nee er is geen prijsverschil, beide € 699 incl btw.
  • Heeft een van beide varianten voorkeur boven de ander?
    OBD tuning in de originele software is mooier, hierbij kunnen wij alles aanpassen, niet alleen de hoeveelheid turbodruk en de hoeveelheid brandstof.
    Maar ook de inspuit momenten, gaspedaal curve, temperatuur regelingen etc etc etc.
  • Is bootmode tuning zichtbaar voor dealers? (ik heb slechte ervaringen met gedemonteerde ECU's)
    Dit is geen bootmode tuning maar een OBD tuning, fysiek niet zichtbaar, maar wel uitleesbaar aan de testkasten.
    Externe tuning is niet uit te lezen.
Overigens stellen ze zelf op hun site dat het bootmode is voor auto's vanaf 2010, vandaar mijn veronderstelling in de mail.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

oco1979

Forumguru
uitleg hierboven lijk me duidelijk.
Dat je met externebox niet zoveel parameters kan aanpassen dan OBD chipmapping.

Of je zou een externebox moeten zetten tussen de ecu-stekker zelf.

Dat bestaat voor Mercedes(maar geld dat deze kost)

De box van JD/VAG is al veel beter dan andere, die enkel common-raildruk wijzigen.

Zie de box als een veilig alternatief,kan je zelf uithalen bij problemen,is meer vermogen dan origineel.

Maar is niet zo fijn afgesteld als OBD.
 

paultie

Forumguru
Misschien dat @Race Eend hier verdere duidelijkheid in kan verschaffen?
Helemaal omdat skoda zoveel verschillen in de boordcomputer heeft ingebracht op het MQB platform vraag ik me af hoe OBD tuning zich gaat houden wanneer de auto naar de dealer gaat.
 

Tinto

Forumguru
Email naar VAG techniek gestuurd. Voor de 1.6 TDI 120 pk hebben ze geen box omdat deze zich niet goed laat tunen met deze box. Jammer
 

plas0108

Forumguru
Ik ga op 3 maart met mijn 1.8tsi richting het Oosten @plas0108. Ik heb nu ruim 3.000 op de teller gezet, weet nu hoe de auto reageert met het standaard vermogen en ben daarom erg benieuwd wat ik aan het einde van 3 maart merk als ik weer twee uur terug naar huis rijd.

Hoe is het gegaan vandaag met de tuning? Is er een beetje extra Super(b) power bij?
Ben erg benieuwd, ik heb er nu ook iets meer dan 3000km opzitten en de wenst extra pk's begint weer te kriebelen.
 

Van Hoften

Forumguru
Het was een aardige rit van Etten-Leur naar Lochem en weer terug. JD had er een behoorlijke uitdaging aan, want OBD tuning op de 1.8TSI was nog niet mogelijk. Daarom gekozen voor het alternatief van extern tunen, maar wel "finetunen" op de testbank. Leuk trouwens om naar te kijken (OK en ook om een vorig type RS6 van 540 pk naar 690 te zien gaan). Het resultaat is 235,6 PK (van die 0,6 weet ik niet of het de voor of achterkant is) en 346NM. Ik heb meteen besloten de DSG bak te laten tunen: schakelmomenten later zodat je geen 30 in de 3e versnelling rijdt en de S-stand wat minder hitsig laten maken. Het resultaat was een grote glimlach en een auto die echt voelbaar anders, en beter, rijdt. Ze weten daar wel wat ze doen, want de DSG bleek een 2e generatie te zijn waarvan de 1e generatie software niet wilde laden. Die is ter plekke herschreven en werk prima. Dus als je wil laten tunen, ga niet voor de allergoedkoopste en kies voor een goede partij!
 

plas0108

Forumguru
Ik ben in 2011 ook bij JD geweest om mijn Passat CC te laten tunen. Het is voor mij de enige tuner waar ik mijn auto aan toe zou vertrouwen.
Mooi dat je tevreden bent met het resultaat. Ik ben erg benieuwd hoe de externe ECU is ingebouwd en of die makkelijk is te de- en hermonteren als de auto in onderhoud moet. Was de korting van 15% ook geldig voor de externe tuning?
 

Tinto

Forumguru
Ik ben in 2011 ook bij JD geweest om mijn Passat CC te laten tunen. Het is voor mij de enige tuner waar ik mijn auto aan toe zou vertrouwen.
Mooi dat je tevreden bent met het resultaat. Ik ben erg benieuwd hoe de externe ECU is ingebouwd en of die makkelijk is te de- en hermonteren als de auto in onderhoud moet. Was de korting van 15% ook geldig voor de externe tuning?
Ik heb navraag gedaan en deze korting is ook geldig voor externe tuning
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

Van Hoften

Forumguru
Kastje is eenvoudig los te maken, maar er moet een afdekplaat worden verwijderd om hem ook van de turbodrukmeter los te koppelen. Ik ga het bij de dealer niet verbergen. De korting geldt overigens op alles, ook op DSG tuning. Kosten extern en OBD zijn gelijk aan elkaar.
 

plas0108

Forumguru
OK, bedankt voor de info. Dan ga ik toch de externe tuning overwegen. Binnenkort maar even langs bij de JD-tuner in Zoetermeer.
 

plas0108

Forumguru
@plas0108 wie is de JD tuner in zoetermeer?

Tuningparts in Zoetermeer. Ik heb hier een aantal jaren geleden mijn Passat Variant laten tunen. Zij maken gebruik van de soft- en hardware van JD. Ze hebben ook een rollerbank (gratis na tuning). Ze horen bij van der Velden, officieel service dealer van Audi, VW, Skoda en Seat. Ik kom hier al jaren en altijd naar tevredenheid.
 

Tinto

Forumguru
Tuningparts in Zoetermeer. Ik heb hier een aantal jaren geleden mijn Passat Variant laten tunen. Zij maken gebruik van de soft- en hardware van JD. Ze hebben ook een rollerbank (gratis na tuning). Ze horen bij van der Velden, officieel service dealer van Audi, VW, Skoda en Seat. Ik kom hier al jaren en altijd naar tevredenheid.
Klinkt goed. En ze geven deze maand ook korting. En dichterbij
 
Bovenaan Onderaan