Superb 3 Chiptuning

VIRII

Banned
Ik mag 11 februari een nieuwe lease auto bestellen en ik heb begrepen dat er Skoda geen 'huis chiptuner' meer heeft, waardoor dit niet meer in de lease meegenomen kan worden.

Welke alternatieve zijn er om toch nog wat extra vermogen uit de Superb te krijgen, zonder problemen met de dealer of lease maatschappij te krijgen?
 

CDK

Forumguru
Er zijn maar 2 juiste keuzes.

1) naar een gerenommeerde VAG tuner gaan, bijvoorbeeld JD of VAG Techniek en vervolgens niets zeggen tegen je wagenparkbeheerder en leasemaatschappij. Je hebt de keuze uit OBD tuning of een externe box (de laatste is na afloop lease door te verkopen)

2) laten zoals het is als je schrik hebt voor de leasemaatschappij ;)
 

Ridley

Forumguru
Van den Akker in Helmond is servicedealer die kan je wel wat opties geven. Je kunt opteren voor een losse module (kijk bijvoorbeeld bij Vagtechniek te Nuenen)
 

Dietercaus

Nieuw lid
Heb net bij dvx performance in belgie geweest. Uit de 120 pk 1.6tdi hebben ze 155pk en 340nm koppel gehaald wel bij een nieuwe passat . Maar deze is exact dezelfde . Altijd een op maat gemaakte remap met uitdraai . Ik ga de superb binnendoen mijn vorige bmw520 en de auto daarvoot zijn er gedaan en altijd tevreden van geweest . Ook zetten ze alles terug 5 jaar aan een stuk naar jou persoonlijke originele software voor als je bv op onderhoud moet .
 

B@s0302

Senior Member
De ene leasemaatschappij is wat flexibeler dan de andere.. De tip van Corne; namelijk in ieder geval via een serieus adres is het minste wat je kan doen. Wie is overigens je leasemaatschappij? Athlon, Terberg en Arval houden er in ieder geval niet van ;)
 

Tinto

Forumguru
De ene leasemaatschappij is wat flexibeler dan de andere.. De tip van Corne; namelijk in ieder geval via een serieus adres is het minste wat je kan doen. Wie is overigens je leasemaatschappij? Athlon, Terberg en Arval houden er in ieder geval niet van ;)
Weet je welke leasemaatschappijen er wel van houden?
 

B@s0302

Senior Member
Gemiddeld genomen zijn de leasemaatschappijen van de diverse dealers iets flexibeler ;)
Daarbij zijn er hier vast een aantal mensen op het forum die nog wat namen kunnen noemen. Toch niet iedereen heeft het buiten de leasemij om gedaan en/of is eigenaar van de desbetreffende auto?
 

Tinto

Forumguru
Gemiddeld genomen zijn de leasemaatschappijen van de diverse dealers iets flexibeler ;)
Daarbij zijn er hier vast een aantal mensen op het forum die nog wat namen kunnen noemen. Toch niet iedereen heeft het buiten de leasemij om gedaan en/of is eigenaar van de desbetreffende auto?

Weet je toevallig wat de visie van Noordlease is qua tuning?
 

MrEdge_

Forumguru
Als je het niet zeker weet, zou ik gewoon zo'n powerbox van JD nemen. Bijna gelijkwaardige prestaties als via OBD, zelfde prijs alleen op ieder gewenst moment los te koppelen (door jezelf). Is het veiligst. Nadeeltje is wel dat je dealer dan wel echt op de hoogte moet zijn, anders moet je dat ding bij iedere beurt er weer uit halen ;)
 

Spierings

Forumguru
Waarom zou je je dealer daarvoor op de hoogte moeten brengen? Gewoon er uit halen bij onder onderhoud werkzaamheden , zeker bij een leasewagen waarbij je het buiten weten leasemaatschappij doet...

Anders heb je nog een probleem als de dealer ergens moeilijk over gaat doen..
 

coreza01

Forumguru
Volgens mij kunnen ze altijd wel achterhalen of er iets aan gebeurd is. Ze kunnen in het geheugen volgens mij altijd wel zien dat de auto betere vermogen had......
 

B@s0302

Senior Member
Weet ik eerlijk gezegd niet @Tinto
Werkt Noordlease altijd nog met een centraal leverende dealer? Daar moet dan wellicht de gewenste flexibiliteit vandaan komen..
 

Tinto

Forumguru
Weet ik eerlijk gezegd niet @Tinto
Werkt Noordlease altijd nog met een centraal leverende dealer? Daar moet dan wellicht de gewenste flexibiliteit vandaan komen..
Normaliter werken ze wel met een centraal leverende dealer. Maar in mijn geval niet. Had ze rond de kop geslagen met een lagere offerte van een concurerende LM. Dus moesten ze zo goekoop mogelijk inkopen. En dat was niet de centraal leverende dealer. ;) ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan