Superb 3 Chiptuning

Tinto

Forumguru
Kijk terecht! ;) Dan wil die leverende dealer je ook vast wel assisteren qua je tuning wens??
Heb het er nog niet met hem over gehad. Vind het moeilijk om zo een gesprek aan te gaan. Wat als ze faliekant tegen tuning zijn. Dan heb je de spotlampen op je gericht.
 

plas0108

Forumguru
Heeft er al iemand z'n Superb (1.8 TSI) laten chippen? Ik denk er over om dit te laten doen (tot eind maart met 15% korting bij de bekende tuner in het oosten).
 

Van Hoften

Forumguru
Ik ga op 3 maart met mijn 1.8tsi richting het Oosten @plas0108. Ik heb nu ruim 3.000 op de teller gezet, weet nu hoe de auto reageert met het standaard vermogen en ben daarom erg benieuwd wat ik aan het einde van 3 maart merk als ik weer twee uur terug naar huis rijd.
 
Laatst bewerkt:

plas0108

Forumguru
Ik ga op 3 maart met mijn 1.8tsi richting het Oosten @plas0108. Ik heb nu ruim 3.000 op de teller gestaan, weet nu hoe de auto reageert met het standaard vermogen en ben daarom erg benieuwd wat ik aan het einde van 3 maart merk als ik weer twee uur terug naar huis rijd.

Ik ben ook benieuwd. Laat je 'm via de OBD of d.m.v. een externe ECU tunen. Als ik 'm laat chippen dan doe ik dat overigens hier in het westen met de software uit het oosten (met gratis rollerbank test).
 

Van Hoften

Forumguru
Dat wordt hoogst waarschijnlijk extern, vanwege de grote hoeveelheid aan verschillende software versies die Skoda momenteel blijkt uit te brengen/ te leveren op de S3. Geen wijsheid van mezelf, maar van de tuner uit het Oosten. Het lijkt bijna op een kerstverhaal, maar dan met 230-240 paarden in plaats van een ezel.
 

plas0108

Forumguru
Dan ben ik helmaal benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik heb op m'n laatste Passat 1.8 TSI van 2011 externe tuning gehad (van ABT). Deze werkte voor geen meter. Heb 'm toen weer er uit laten halen door de dealer en later in het oosten via de OBD laten tunen naar volle tevredenheid.
 

oco1979

Forumguru
bijna alle leasingmaatschappijen en meeste garages zijn tegen chiptuning.

Wil safe spelen, steek een box en vertel gewoon geen bal aan LM of GGE.

of doe het niet.

Want das een eindeloze zever tussen deze.

Geen slapende honden wakker maken. :jaja:

Want als er iets aan komt,is het getouwtrek tussen de LM en GGE en/of importeur.

LM wil zo min mogelijk extra kosten aan de wagens hebben,buiten het afgesproken tarief dat is opgemaakt,wat je maandelijks moet betalen.

GGE werken voor de LM aan prijzen waar je :sterretjes: van wordt.

Zo ook bandencentrales voor de LM.
 
Laatst bewerkt:

Tinto

Forumguru
Dus VAG kan met een externebox tunen? Mooi! Weet je ook wat de kosten zijn van een externe box?
 

Tinto

Forumguru
bijna alle leasingmaatschappijen en meeste garages zijn tegen chiptuning.

Wil safe spelen, steek een box en vertel gewoon geen bal aan LM of GGE.

of doe het niet.

Want das een eindeloze zever tussen deze.

Geen slapende honden wakker maken. :jaja:

Want als er iets aan komt,is het getouwtrek tussen de LM en GGE en/of importeur.

LM wil zo min mogelijk extra kosten aan de wagens hebben,buiten het afgesproken tarief dat is opgemaakt,wat je maandelijks moet betalen.

GGE werken voor de LM aan prijzen waar je :sterretjes: van wordt.

Zo ook bandencentrales voor de LM.
Excuseer mijn onnozelheid maar waar staat GGE voor?
 

Giant

Forumguru
Ik snap er nog steeds geen hol van. Net zoals de uitdrukking/afkorting imho die ik op het forum geregeld voorbij zie komen:pieker:
 

paultie

Forumguru
Ik snap er nog steeds geen hol van. Net zoals de uitdrukking/afkorting imho die ik op het forum geregeld voorbij zie komen:pieker:
Iets met Google zegt mij dat imho staat voor in my humble opinion. Als je iets niet weet kun je twee dingen doen. Googelen of het skodaforum raadplegen. :D
 
Bovenaan Onderaan