Superb 3 Chiptuning

B.Stuurder

Forumguru
Bij mij ook. Maar voorlopig is het laatste bericht "nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel" van afgelopen vrijdag en ben ik mijn auto al 1,5 week kwijt. Als de auto getuned was zou dat nu ook 1,5 week slecht slapen zijn, want iets zegt me dat de oorzaak dan niet bij inferieure kwaliteit van de defecte onderdelen wordt gezocht.

Nu slaap ik heerlijk. Al wil ik zo langzamerhand de Superb wel erg graag terug :jaja:
Als er voldoende voorbeelden zijn van inferieure onderdelen en soortgelijke problemen, dan is eventueel gekonkel prima aan te vechten en gezien de kosten ook de moeite waard. En je kunt de oude software altijd terug laten zetten.....
 

oco1979

Forumguru
Bij mij ook. Maar voorlopig is het laatste bericht "nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel" van afgelopen vrijdag en ben ik mijn auto al 1,5 week kwijt. Als de auto getuned was zou dat nu ook 1,5 week slecht slapen zijn, want iets zegt me dat de oorzaak dan niet bij inferieure kwaliteit van de defecte onderdelen wordt gezocht.

Nu slaap ik heerlijk. Al wil ik zo langzamerhand de Superb wel erg graag terug :jaja:

hoeveel km heb je al en das toch wel garantie mag ik hopen ?
 

Tinto

Forumguru
Als er voldoende voorbeelden zijn van inferieure onderdelen en soortgelijke problemen, dan is eventueel gekonkel prima aan te vechten en gezien de kosten ook de moeite waard. En je kunt de oude software altijd terug laten zetten.....
Is het, in deze situatie, de moeite waard om een discussie met een dealer aan te gaan? Misschien is het beter om er altijd voor te zorgen dat de auto met het originele software programma naar de dealer gaat voor onderhoud en reparaties.
 

oco1979

Forumguru
Bijna 45.000 km's @oco1979 . Auto is 11 maanden oud. Is wel garantie (tenminste, ga ik van uit).

Oke ,das al goed gereden.

Technisch gezien zijn dat slijtage onderdelen.
Maar gezien je kmstand en dsg zou deze in theorie perfect moeten schakelen en weinig slip optreden dan manueel schakelen.

Echter is het zo dat vliegwiel en dsgbak wel eens hard tegen hun tanden krijg bij het optrekken van uit stilstand.
Gezien deze meestal uit 2 vertrekt komt er wat trillingen op het vliegwiel en de nodige slip.
Zeker bij 1.6 tdi , die vanaf stationairetoerental tot inkomen van de turbodruk(turbogat) niet echt veel pk en koppel heeft.
Gezien het gewicht van de S3
Hoe kleiner de cc inhoud hoe minder kracht daar aanwezig is.
Kan deels opgevangen worden, kleinere turbo die vlugger opspoeld, nokkenasverstelling,enz....
 

Simon1984

Senior Member
Allen,

Ik heb de tuning laten doen bij ZipPerformance en ik moet zeggen hij rijdt een stuk lekkerder, maar had het gevoel dat hij nog wat miste ipv de "beloofde" 197PK.
Dus de rollerbank op en inderdaad, ze gingen het niet redden.
Aansluiten de software laten aanpassen om wat meer vermogen te krijgen........Maar helaas.
Verder dan 180PK kwamen ze niet, ze zeggen dat het wel haalbaar is echter moeten ze dan de druk aanpassen van de Turbo en de brandstoftoevoer.
Echter heb je hiermee sneller kans dat de verstuivers? eerder stuk konden gaan, nu weet ik toevallig dat MrEdge_ een tuning heeft gedaan met hetzelfde blok en die wel 190+ eruit kreeg en na een finetuning zelfs de 200PK mag aantikken.....:D

Nu weet ik dat het niet om heel veel gaat maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening (los van de mening van ZipPerformance, ze hebben nu (naar horen zeggen) niet meer die voorgeprogrammeerde pakketjes maar kunnen dus ook stage "2" uitvoeren ipv enkel een simpele stage 1 en klaar (zonder rollerbank).

Tevens de grafiek meegeleverd, zouden jullie eens jullie mening willen geven hierover?
de groene pas hoe hij was na de eerste tuning, de blauwe was de verbeterslag.

Merci alvast.

 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk ook dat ze niet in staat zijn tot een stage 2, want anders krijgen zij ook het vermogen er wel uit. Waarom een ander wel en zij niet? Een goede tuner stelt de auto af naar wens, op max of minder als je dat wilt.
 

B.Stuurder

Forumguru
Is het, in deze situatie, de moeite waard om een discussie met een dealer aan te gaan? Misschien is het beter om er altijd voor te zorgen dat de auto met het originele software programma naar de dealer gaat voor onderhoud en reparaties.
Dat ligt aan de dealer, dat is een kwestie van inschatten. Je kunt ook de vraag stellen en/of je auto brengen. Ze zien niet zonder moeite een tuning, daar moeten ze wel naar zoeken. Zijn er dan toch stukken, dan laat je de auto terug tunen en ga je naar een andere garage met een goede smoes. Ze kunnen dan nog wel zien dat de software recentelijk is ingeladen maar niet wat en of er iets anders in heeft gezeten. Bewijs is er niet dus.....
 

johnboy

Donateur
En i.h.k. van overname garantie, hieronder van de site van VAG-techniek:

Welke garantie krijg ik?
Vagtechniek is BOVAG aangesloten en biedt op de stage1 tuning:

  • 2 jaar softwaregarantie
  • Overname fabrieksgarantie
  • 1 jaar garantie op hardware en onderdelen
 

Tinto

Forumguru
Dat ligt aan de dealer, dat is een kwestie van inschatten. Je kunt ook de vraag stellen en/of je auto brengen. Ze zien niet zonder moeite een tuning, daar moeten ze wel naar zoeken. Zijn er dan toch stukken, dan laat je de auto terug tunen en ga je naar een andere garage met een goede smoes. Ze kunnen dan nog wel zien dat de software recentelijk is ingeladen maar niet wat en of er iets anders in heeft gezeten. Bewijs is er niet dus.....
Ze kunnen bij het uitvoeren van een software update zien op welk getal de flashcounter staat. Als hij hoger of lager staat dan het aantal uitgevoerde updates kunnen ze zien dat er iets aan de software is gedaan. Dat is voor een dealer genoeg informatie om te kunnen zeggen dat er in het verleden tuning is uitgevoerd. Met de gevolgen van dien
 

Tinto

Forumguru
Het enige dat ze met zekerheid dan kunnen zeggen is dat de flashcounter anders staat dan verwacht..........
Wat er gebeurd is, of zelfs maar of er iets gebeurd is, zullen ze dan nog moeten gaan bewijzen.
Jij kunt met evenveel aplomb roepen dat de laatste update er 2 of 3 maal opgezet is.....
En ook flashcounters kunnen worden gereset.
Natuurlijk zal een dealer "TUNING!" gaan roepen, maar daar hoef je niet (direct) in mee.
Of je de moeite wilt nemen om te gaan rechten, is altijd aan jou zelf, en blijft een risico.
Het is correct dat een flashcounter kan worden gereset. Maar hij kan alleen naar nul worden gereset. En dat komt dan niet overeen met het aantal software updates. Ze zullen het inderdaad moeten bewijzen. Maar als ze een vermoeden hebben is er de mogelijkheid dat ze dit naar de LM communiceren.
 

Fean

Forumguru
je verhaal klopt niet meer. Binnekort gaan de invoerders uit de ketting gegooid worden door een europese regelgeving waarbij de dealer rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen. Wie gaat er dan de garantie geven?? De invoerder? Neen , want die bestaat dan niet meer. Het is en zal nog steeds de fabriek zijn die de garanties betaalt. Het is zelfs nu al dat de dealer de garantiegevallen al rechtstreeks met de fabriek regelt. (Weet ik uit goede bronnen)

mbt chippen, als leaserijder of eigenaar heb je net hetzelfde risico. Uiteindelijk zal het steeds de berijder van het voertuig zijn, die zal opdraaien voor eventuele kosten. Als leaserijders kan je uiteraard wel problemen krijgen met je baas, als eigenaar dan weer met je vrouw :D

Het verhaal al klopt niet meer en binnenkort gaat er wat veranderen:pieker:. Ik kan hierover niets vinden? Heb je een link?

Het is en zal nog steeds de fabriek zijn die de garanties betaalt.
Nee. Jij hebt eigenlijk niets met Pon te maken en ook niet met de fabriek. Volgens de wet heb je een koopcontract met de dealer die levert. Het is conflict tussen Pon en de dealer.. daar sta je als klant eigenlijk buiten.
Pon en fabriek idem.. waarbij ook zeer duidelijke afspraken zijn gemaakt. Bij deze.. de fabriek geeft geen garantie. (buiten productiefout mag ik aannemen, ik ken de afspraken niet) Pon heeft het alleen recht betreft import, dat bepaald het VAG-concern zelf. En als ik van den Udenhout en de Waal en dealer Rijnwoud Rotterdam mag geloven is dat nog steeds zo (wat jij stelt weten ze helemaal niets van..ik ben momenteel namelijk bezig voor een nieuwe leasert en had dit aangehaald).

Je mag als bedrijf zelf bepalen wat je groothandelskanalen zijn.. op zich er vreemd dat de overheid hierin gaat zitten roeren. Ik zie het voordeel voor het concern overigens ook niet. Omslachtige administratie en geen centraal punt per land. Garanties bij de fabriek halen is absolute onzin volgens bovengenoemde dealers... wat je hier stelt is echt niet juist. Je kan de auto wel bij de fabriek ophalen.. maar de bestelling gaat via de dealer en via Pon.

Het officiële Pon importcertificaat, is dat misschien waar je naar doelt?
Pon vindt het niet prettig dat mensen zelf veel goedkoper hun auto’s kopen in Duitsland en laten importeren door een import specialist. Toen kwamen ze met dit certificaat. Men claimt garanties met een auto die niet te traceren valt, zeker als het een auto is uit Bulgarije of Roemenie. Dit certificaat is wat vaag, maar uit protectionisme wel begrijpelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Het verhaal al klopt niet meer en binnenkort gaat er wat veranderen:pieker:. Ik kan hierover niets vinden? Heb je een link?

Het is en zal nog steeds de fabriek zijn die de garanties betaalt.
Nee. Jij hebt eigenlijk niets met Pon te maken en ook niet met de fabriek. Volgens de wet heb je een koopcontract met de dealer die levert. Het is conflict tussen Pon en de dealer.. daar sta je als klant eigenlijk buiten.
Pon en fabriek idem.. waarbij ook zeer duidelijke afspraken zijn gemaakt. Bij deze.. de fabriek geeft geen garantie. (buiten productiefout mag ik aannemen, ik ken de afspraken niet) Pon heeft het alleen recht betreft import, dat bepaald het VAG-concern zelf. En als ik van den Udenhout en de Waal en dealer Rijnwoud Rotterdam mag geloven is dat nog steeds zo (wat jij stelt weten ze helemaal niets van..ik ben momenteel namelijk bezig voor een nieuwe leasert en had dit aangehaald).

Je mag als bedrijf zelf bepalen wat je groothandelskanalen zijn.. op zich er vreemd dat de overheid hierin gaat zitten roeren. Ik zie het voordeel voor het concern overigens ook niet. Omslachtige administratie en geen centraal punt per land. Garanties bij de fabriek halen is absolute onzin volgens bovengenoemde dealers... wat je hier stelt is echt niet juist. Je kan de auto wel bij de fabriek ophalen.. maar de bestelling gaat via de dealer en via Pon.

Het officiële Pon importcertificaat, is dat misschien waar je naar doelt?
Pon vindt het niet prettig dat mensen zelf veel goedkoper hun auto’s kopen in Duitsland en laten importeren door een import specialist. Toen kwamen ze met dit certificaat. Men claimt garanties met een auto die niet te traceren valt, zeker als het een auto is uit Bulgarije of Roemenie. Dit certificaat is wat vaag, maar uit protectionisme wel begrijpelijk.
garanties worden nog steeds betaald door het merk (of het dan de invoerder of de fabriek is, laten we dit buiten beschouwing !aten). Het is de dealer die de kost eerst voorschiet, maar uiteindelijk wordt dit tetugbetaald. Het ingeven van de garantie-aanvragen wordt (althans zeker in Belgie) al rechtstreeks in het systeem van het merk geplaats. Vroeger zat de invoerder er nog tussen, nu is het rechtstreeks. (Dit is inside informatie van een zaakvoerder van een groot skoda-vw-skoda concern.

In 2020 of ergens erond, kunnen de dealers ook rechtstreeks gaan bestellen bij de fabriek/het merk, terwijl er nu de invoerder tussen zit. Dit is een europese regelgeving die binnenkort van kracht wordt, dus invoerders zoals Pon en D'Ieteten en consoorten zullen op termijn verdwijnen volgens de europese regelgeving. Echter hebben vele invoerders maatregelen getroffen waardoor er eigenlijk weinig gaat veranderen voor de invoerder. In Belgie heeft D'Ieteren heel het dealerlandschap heringedeeld, waardoor "onafhankelijke" dealers eruit vliegen, de grote concerns dienen mega-garages te zetten, het ontbreekt hen echter aan kapitaal, wat D'ieteren\invoerders wel hebben, dus de invoerder heeft hem in alle grote concerns ingekocht. Hierdoor zal de D'Ieteren bij elke dealer nog alles in de pap te brokken hebben. In Nederland zijn er nu toch ook "Pon"-dealers. Is om dezelfde reden. Dus als , in principe, de invoerder gaat verdwijnen, dient de dealer wel rechtstreeks te communiceren met het merk.

Meeste dealers die er slecht bij varen ontkennen idd dit verhaal omdat ze dan ook weten dat wanneer jij als klant weet dat jouw dealer het officiele dealerschap gaat kwijt spelen, ga je daar ook niet meer bestellen. Mijn broer werkt momenteel bij een vw-dealer en zijn bazen ontkennen dit nog steeds ondanks mijn broer al inside bevestiging heeft gekregen dat ze hun opzeg hebben gekregen als merk.
 

promsq

Nieuw lid
Ik heb een 2.0 TDI 150pk handgeschakeld L&K in bestelling (levering okt 2017) is rondgekeken om te chiptunen en stage 1 brengt het vermogen naar 190pk en 400nM net zoals je hem kan bestellen af fabriek dus.
Betreft de 150pk versie dus een afgeknepen versie en is de koppeling en dergelijke hier reeds op voorzien of is de 190pk versie beter voorzien?
 

Spierings

Forumguru
Ik heb een 2.0 TDI 150pk handgeschakeld L&K in bestelling (levering okt 2017) is rondgekeken om te chiptunen en stage 1 brengt het vermogen naar 190pk en 400nM net zoals je hem kan bestellen af fabriek dus.
Betreft de 150pk versie dus een afgeknepen versie en is de koppeling en dergelijke hier reeds op voorzien of is de 190pk versie beter voorzien?
Als je 150 pk hetzelfde vermogen na chippen heeft als de 190pk variant is dit geen geknepen motor...

Als deze motor geknepen zou zijn dan zou deze na chippen evenveel vermogen moeten geven als een gechipte 190 pk..


Mijn eigen tsi was een geknepen 86pk variant van de 105pk motor. Na chippen geven beide motoren evenveel vermogen (130pk)
 
Bovenaan Onderaan