Superb 3 Chiptuning

Rosinfield

† In Memoriam
En wat die dealer dan in de praktijk doet, mocht zich een probleem voordoen dat aan de tuning zou kunnen worden geweten, is een tweede. Ik heb me daar bij twee nieuwe auto's nooit zorgen over gemaakt. Omdat de kans gering is en ik denk dat we er in voorkomend geval wel uitkomen
 

MichMar

Actief lid
Heeft iemand ervaring met deze?

https://www.racechip.de/shop/vw/passat-b8-3c-ab-2014/1-6-tdi-1598ccm-120ps-88kw-250nm.html

De ultimate variant met smartphone functie ziet er op papier super uit.

Maar of dat de praktijk ook zo is?

Collega heeft gisteren deze geinstalleerd en is er erg tevreden mee.
Box ertussen uitlezen met de app, doorsturen naar het bedrijf, die stuurt de geupdated software, en deze zet je weer met de app op de box. Vervolgens word de originele software "beet genomen" door de nieuwe van de box. Dus originele software word niet geflashed.
Heeft ongeveer 40pk meer, en gebruikt p/m 1 ltr minder per 100km.

Tevens blijft de fabrieks garantie gegarandeerd, en heeft hij 2 jaar motorgarantie.
 
Collega heeft gisteren deze geinstalleerd en is er erg tevreden mee.
Box ertussen uitlezen met de app, doorsturen naar het bedrijf, die stuurt de geupdated software, en deze zet je weer met de app op de box. Vervolgens word de originele software "beet genomen" door de nieuwe van de box. Dus originele software word niet geflashed.
Heeft ongeveer 40pk meer, en gebruikt p/m 1 ltr minder per 100km.

Tevens blijft de fabrieks garantie gegarandeerd, en heeft hij 2 jaar motorgarantie.
lijkt me dus een gewone powerbox die nog wat gekieteld kan worden. wat je meer aan vermogen krijgt weet je alleen door een dyna test. is een alternatief voor als je niet normaal wil chippen. wel net zo duur.
 
lijkt me dus een gewone powerbox die nog wat gekieteld kan worden. wat je meer aan vermogen krijgt weet je alleen door een dyna test. is een alternatief voor als je niet normaal wil chippen. wel net zo duur.
en motor garantie.... kleine lettertjes, niet in nederland dus.
 

Rosinfield

† In Memoriam
"Beetgenomen" is precies de juiste formulering en geeft het verschil aan tussen powerbox en een externe ecu.
Ik neem aan dat ze een convenant hebben met automerken zodat ze die garantie claims waar kunnen maken? :laugh:
 

oco1979

Forumguru
Garantie,ja als je powerbox er uit neemt "voor" je naar garage ga en hopelijk kunnen ze het niet zien of er een box aangesloten is geweest,dacht bij bmw dat ze deze kunnen waarnemen als er iets van externe box op aangesloten is geweest.
vermoed nu wel dat skoda nog zo ver niet ga.
Laat staan de betrokken garage.

tblijft een gok.
 

B.Stuurder

Forumguru
Wie heeft er hier eigenlijk eens problemen gehad met tunen van de motoren vanaf 2013 en welke problemen waren dat?
 

B.Stuurder

Forumguru
Garantie,ja als je powerbox er uit neemt "voor" je naar garage ga en hopelijk kunnen ze het niet zien of er een box aangesloten is geweest,dacht bij bmw dat ze deze kunnen waarnemen als er iets van externe box op aangesloten is geweest.
vermoed nu wel dat skoda nog zo ver niet ga.
Laat staan de betrokken garage.

tblijft een gok.
Ik heb zelfs begrepen dat BMW motoren de tuning door een box compenseren en daarmee ongedaan maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Zelf ook paar jaar met gechipte S2 2.0tdi gereden. Niet echt problemen gehad, maar moest wel regelmatiger regeneren. Kwam ook wel door de vele korte afstanden die ik doe.
 

YDH

Lid
Verzorgt deze dealer de tuning?


Vandaag chiptuning vraag voorgelegd aan desbetreffende dealer ivm overweging lease Kodiaq via Udenhout/PON lease. Antwoord verkoper (ik citeer) : "wanneer ik het voorleg aan de LM krijg ik direct nee op het verzoek". Waarop ik aangaf: zijn er bij jullie klanten bekend (Udenhout/Ponlease) waarvan Jullie als dealer op de hoogte zijn dat men gebruik maakt van deze tuning-voorzieningen. Antwoord: ja, tuning via VAG Nuenen zien wij niet terug in de software. Waarop vervolgens het bekende verhaal tav Skoda update werd verteld (chip weg na update).
Ik ga er nog een keer wat langer over in overleg. Maar ik heb nu de indruk: de dealer ziet er niet veel problemen in. Het is echter de PON LM (gezien alle schandalen) welke er niet echt blij mee zullen zijn. De voorwaarden in het Leasecontract ken ik ook niet. Ik zal dit bespreken met de dealer mocht ik verder gaan met de Kodiaq.
 

Tinto

Forumguru
Vandaag chiptuning vraag voorgelegd aan desbetreffende dealer ivm overweging lease Kodiaq via Udenhout/PON lease. Antwoord verkoper (ik citeer) : "wanneer ik het voorleg aan de LM krijg ik direct nee op het verzoek". Waarop ik aangaf: zijn er bij jullie klanten bekend (Udenhout/Ponlease) waarvan Jullie als dealer op de hoogte zijn dat men gebruik maakt van deze tuning-voorzieningen. Antwoord: ja, tuning via VAG Nuenen zien wij niet terug in de software. Waarop vervolgens het bekende verhaal tav Skoda update werd verteld (chip weg na update).
Ik ga er nog een keer wat langer over in overleg. Maar ik heb nu de indruk: de dealer ziet er niet veel problemen in. Het is echter de PON LM (gezien alle schandalen) welke er niet echt blij mee zullen zijn. De voorwaarden in het Leasecontract ken ik ook niet. Ik zal dit bespreken met de dealer mocht ik verder gaan met de Kodiaq.


De reden dat PON het niet toe laat is dat ze de garantie voor hun zelf hebben genomen in ruil voor inkoop korting op auto's. Er zijn LM's die het wel toestaan. Alleen moet je dan een paar euro per maand extra betalen voor banden slijtage
 

YDH

Lid
De reden dat PON het niet toe laat is dat ze de garantie voor hun zelf hebben genomen in ruil voor inkoop korting op auto's. Er zijn LM's die het wel toestaan. Alleen moet je dan een paar euro per maand extra betalen voor banden slijtage

Had ik idd al ergens gelezen. Echter ik heb er de ballen verstand van dus ik bespreek het gewoon. Aangezien de verkoper zelf aangaf dat er diverse klanten met een PON contract gewoon tunen, lijkt mij dat het allemaal niet zo spannend is. Ik heb echter geen zin in gedoe wanneer er iets mankeert. Dus kleine lettertjes goed tegen het licht houden.
 

leon-cupra

Forumguru
Had ik idd al ergens gelezen. Echter ik heb er de ballen verstand van dus ik bespreek het gewoon. Aangezien de verkoper zelf aangaf dat er diverse klanten met een PON contract gewoon tunen, lijkt mij dat het allemaal niet zo spannend is. Ik heb echter geen zin in gedoe wanneer er iets mankeert. Dus kleine lettertjes goed tegen het licht houden.
diegene die hem toch laten tunen, hopen nooit op garantiegevallen of ernstige herstellingen. Want als LM er dan achter kom, zal je alles uit eigen zak mogen betalen. Is een beetje zoals te snel rijden: je weet dat het kan, doe je het, word je geflitst, tja ... Dan volgt de boete ...
 

Tinto

Forumguru
diegene die hem toch laten tunen, hopen nooit op garantiegevallen of ernstige herstellingen. Want als LM er dan achter kom, zal je alles uit eigen zak mogen betalen. Is een beetje zoals te snel rijden: je weet dat het kan, doe je het, word je geflitst, tja ... Dan volgt de boete ...
Yep, damned if you do or damned if you don't.
 

YDH

Lid
diegene die hem toch laten tunen, hopen nooit op garantiegevallen of ernstige herstellingen. Want als LM er dan achter kom, zal je alles uit eigen zak mogen betalen. Is een beetje zoals te snel rijden: je weet dat het kan, doe je het, word je geflitst, tja ... Dan volgt de boete ...

Duidelijk. Toch maar eens een belletje naar van den akker Helmond. Jullie op de hoogte van LM's welke tunen "goedkeuren"?? Hoor het graag!
 

Ridley

Forumguru
@YDH lijkt me sterk als er 1 LM te vinden is die tunen wel accepteert, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vd Akker zal niet moeilijk doen. Mijn Fabia is gechipt door Vagtechniek en in onderhoud bij vd Akker in Helmond. Vinden ze alleen maar mooi. Heb wel gewoon open kaart gespeeld (privé aankoop, maakt het wel gemakkelijker)
 
Bovenaan Onderaan