Superb 3 Chiptuning

Tinto

Forumguru
@YDH lijkt me sterk als er 1 LM te vinden is die tunen wel accepteert, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vd Akker zal niet moeilijk doen. Mijn Fabia is gechipt door Vagtechniek en in onderhoud bij vd Akker in Helmond. Vinden ze alleen maar mooi. Heb wel gewoon open kaart gespeeld (privé aankoop, maakt het wel gemakkelijker)
ALD accepteert het wel. Luister eens naar het volgende interview https://www.bnr.nl/player/audio/10028236/10141445
 

Ridley

Forumguru
Bijzonder gedachtengoed idd, ben wel benieuwd als er bij een nieuwe auto shit aan de hand is en de importeur/garage geen garantie meer gaat geven ivm chippen. Ik vrees dat ALD dan ook snel terug gaat komen op het besluit.
 

oco1979

Forumguru
Goeie verstandshouding met garage voor Lm chippen is nodig.
Is de schade van chiptuning, niet noodzakelijk, maar als ze het daar kunnen op steken.
Geval per geval bekijken.
Als de garage de schade kan herstellen en ze zijn betaald door importeur(eerste 2 jaar) of later door de LM en deze doen vervolgens daar ook niet moeilijk over om te betalen is er geen vuiltje aan de lucht.
Lm en Importeur is de winst die telt, contract is berekent en deze mag/moet zo weinig mogelijke extra kosten veroorzaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fean

Fean

Forumguru
Allemaal onzin die garantie verhalen van de chippers. Garantie op de motor kunnen ze je niet geven, garantie op de software wel. Fabrieksgarantie bestaat niet.. het is importeur-garantie.. --> PON. De fabriek geeft namelijk geen garantie en heeft alleen afspraken met PON. PON wil het niet.. dan is het gewoon klaar.

Kan een chippert je helpen met problemen, ja natuurlijk kan dat. Hartog doet dit zekers en er zijn meerdere. Maar "garantie" geven is wel even iets anders en daar zul je keiharde afspraken voor moeten maken.

Kunnen ze chippen traceren? Laat je niets wijsmaken ondanks de positieve verhalen, chippen is altijd te achterhalen, mits je een onderzoekt krijgt. Inderdaad dat gebeurd niet vaak, behalve als het opweegt tegen de kosten! Ik heb dit gehad.. met destijds de A3SB 1.8, niet gechipped.

Even terzijde.. voorheen had je een "VAG-huistuner" ABT.. Ging je met je chipauto naar het buitenland en je klopte aan bij de lokale dealert.. gewoon betalen, niks garantie. Die dealer in het buitenland heeft geen afspraken met ABT.

Wel of niet chippen? Natuurlijk wel chippen;) Knallen! Met de lease zou ik wel uitkijken, je bent geen eigenaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Allemaal onzin die garantie verhalen van de chippers. Garantie op de motor kunnen ze je niet geven, garantie op de software wel. Fabrieksgarantie bestaat niet.. het is importeur-garantie.. --> PON. De fabriek geeft namelijk geen garantie en heeft alleen afspraken met PON. PON wil het niet.. dan is het gewoon klaar.

Kan een chippert je helpen met problemen, ja natuurlijk kan dat. Hartog doet dit zekers en er zijn meerdere. Maar "garantie" geven is wel even iets anders en daar zul je keiharde afspraken voor moeten maken.

Kunnen ze chippen traceren? Laat je niets wijsmaken ondanks de positieve verhalen, chippen is altijd te achterhalen, mits je een onderzoekt krijgt. Inderdaad dat gebeurd niet vaak, behalve als het opweegt tegen de kosten! Ik heb dit gehad.. met destijds de A3SB 1.8, niet gechipped.

Even terzijde.. voorheen had je een "VAG-huistuner" ABT.. Ging je met je chipauto naar het buitenland en je klopte aan bij de lokale dealert.. gewoon betalen, niks garantie. Die dealer in het buitenland heeft geen afspraken met ABT.

Wel of niet chippen? Natuurlijk wel chippen;) Knallen! Met de lease zou ik wel uitkijken, je bent geen eigenaar.
je verhaal klopt niet meer. Binnekort gaan de invoerders uit de ketting gegooid worden door een europese regelgeving waarbij de dealer rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen. Wie gaat er dan de garantie geven?? De invoerder? Neen , want die bestaat dan niet meer. Het is en zal nog steeds de fabriek zijn die de garanties betaalt. Het is zelfs nu al dat de dealer de garantiegevallen al rechtstreeks met de fabriek regelt. (Weet ik uit goede bronnen)

mbt chippen, als leaserijder of eigenaar heb je net hetzelfde risico. Uiteindelijk zal het steeds de berijder van het voertuig zijn, die zal opdraaien voor eventuele kosten. Als leaserijders kan je uiteraard wel problemen krijgen met je baas, als eigenaar dan weer met je vrouw :D
 

YDH

Lid
vandaag reactie van ALD omtrent chippen:

''In de bijlage treft u de offertes aan voor de Skoda Kodiaq zoals aangevraagd bij ons per mail.
Helaas kunnen we geen chiptuning accorderen omdat dit niet met garantie van de leverancier (Skoda) geleverd wordt.''


dus ook daar geen mogelijkheden meer via LM.
 

B.Stuurder

Forumguru
Skoda dealers in NL hebben met PON afgesproken niet meer te chippen "om milieuredenen" :deuk:. Voor zover ik weet worden Audi's nog wel gechipt. Maar verschil moet er wezen... alleen is de techniek vaak gewoon hetzelfde.
Als je het niet te extreem laat doen, door een tuner met verstand van zaken en als berijder ga je me normaal respect om met de motor en bak, dan gaat er niks kapot wat normaal ook niet kapot zou gaan. Bij mij slipte de bak bij het terugschakelen van twee verzetten achtereen bij wat hogere belasting (ongetuned), al na een paar 1000 km, de reactie van de Chef monteur bij de dealer was dat dat normaal is..... dus....
 

leon-cupra

Forumguru
Skoda dealers in NL hebben met PON afgesproken niet meer te chippen "om milieuredenen" :deuk:. Voor zover ik weet worden Audi's nog wel gechipt. Maar verschil moet er wezen... alleen is de techniek vaak gewoon hetzelfde.
Als je het niet te extreem laat doen, door een tuner met verstand van zaken en als berijder ga je me normaal respect om met de motor en bak, dan gaat er niks kapot wat normaal ook niet kapot zou gaan. Bij mij slipte de bak bij het terugschakelen van twee verzetten achtereen bij wat hogere belasting (ongetuned), al na een paar 1000 km, de reactie van de Chef monteur bij de dealer was dat dat normaal is..... dus....
maar als er iets stuk gaat en ze komen achter de tuning, kunnen ze perfect de factuur doorschuiven, ook al heeft de tuning er niets mee te maken. Wel iets om rekening mee te houden.
 

YDH

Lid
maar als er iets stuk gaat en ze komen achter de tuning, kunnen ze perfect de factuur doorschuiven, ook al heeft de tuning er niets mee te maken. Wel iets om rekening mee te houden.

Tsja zo denk ik er zelf ook over. Het zal wel nooit gebeuren maar zin in die evt discussie heb ik niet. Dan maar een zwaardere motor.
 

YDH

Lid
Skoda dealers in NL hebben met PON afgesproken niet meer te chippen "om milieuredenen" :deuk:. Voor zover ik weet worden Audi's nog wel gechipt. Maar verschil moet er wezen... alleen is de techniek vaak gewoon hetzelfde.
Als je het niet te extreem laat doen, door een tuner met verstand van zaken en als berijder ga je me normaal respect om met de motor en bak, dan gaat er niks kapot wat normaal ook niet kapot zou gaan. Bij mij slipte de bak bij het terugschakelen van twee verzetten achtereen bij wat hogere belasting (ongetuned), al na een paar 1000 km, de reactie van de Chef monteur bij de dealer was dat dat normaal is..... dus....

Klopt als een bus (vertelde ALD later in tel. contact). Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een A6 avant of een Kodiaq. Echter is de instap TFSI van de A6 voor mij meer dan prima vwb vermogen en koppel. Die hoef ik niet zo nodig te tunen. Bij de instap Skoda is dat helaas niet zo. Van de 1.4 150 heb ik binnen een half jaar spijt. Het wordt dus of de diesel, of de 2.0tsi en anders de A6...
 

Canon-Eye

Forumguru
Echter is de instap TFSI van de A6 voor mij meer dan prima vwb vermogen en koppel. Die hoef ik niet zo nodig te tunen. Bij de instap Skoda is dat helaas niet zo.
Voor de prijs van een instap-A6 TFSI rij je toch wel een aanmerkelijk stoerdere Skoda dan een instappertje? :pieker:
 
Bij mij slipte de bak bij het terugschakelen van twee verzetten achtereen bij wat hogere belasting (ongetuned), al na een paar 1000 km, de reactie van de Chef monteur bij de dealer was dat dat normaal is..... dus....
Bij mij ook. Maar voorlopig is het laatste bericht "nieuwe koppeling en nieuw vliegwiel" van afgelopen vrijdag en ben ik mijn auto al 1,5 week kwijt. Als de auto getuned was zou dat nu ook 1,5 week slecht slapen zijn, want iets zegt me dat de oorzaak dan niet bij inferieure kwaliteit van de defecte onderdelen wordt gezocht.

Nu slaap ik heerlijk. Al wil ik zo langzamerhand de Superb wel erg graag terug :jaja:
 
Bovenaan Onderaan