Superb 3 Chiptuning

Simon1984

Senior Member
Helemaal niks mis met verplassen/wedstrijdje.....

We zullen altijd kleine kinderen zijn, echter proberen we onszelf te vaak aan te passen aan de grote mensen wereld.
Maar zoals de reclames van SIRE al zeggen; voor wie doe je het eigenlijk? :tongue:.

Respecteer elkaars keuze, vind je het niet boeiend, reageer dan simpelweg gewoon niet :cheer:

ps. mooie waardes uit je 1.6tdi, ikzelf heb ook tuning gedaan en ja het is min/maxen maar het voelt zoveel beter....
En is dat niet waar het om gaat, jezelf goed voelen? :):cheers:
 

Rosinfield

† In Memoriam
[QUOTE="Simon1984, post: 667100, member:
Respecteer elkaars keuze, vind je het niet boeiend, reageer dan simpelweg gewoon niet [/QUOTE]

Dat is wel een vreemde redenering, Simon. Wanneer iemand ergens een mening over heeft en die druist in tegen de jouwe, gaat het natuurlijk niet aan om de ander toe te schrijven dat het hem niet boeit en dat hij daarom maar zijn mond moet houden. Eigenlijk is het vind ik eerlijk gezegd een behoorlijk griezelige denkwijze, al ben je je dat waarschijnlijk niet bewust.
 

Simon1984

Senior Member
Tuurlijk hoef je niet altijd, waar je het niet mee eens bent, te laten gebeuren......echter is er zoiets als; "Pick your battles".
Moet ik dat echt uitleggen.....:arghh:

Niet zo kleinzerig en laat mensen genieten van alle voordelen van het tunen, iedereen beleefd het anders.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je begrijpt het kennelijk niet Simon. En je doet het nb weer door me nu kleinzerig te noemen. Nog één keer dan; ik vond het onaardig om iemand die een jouw onwelgevallige mening ventileert, de mond te willen snoeren door hem gemakshalve even in de mond te leggen dat het hem niet boeit.
Dat het mij betreft is niet relevant, de inhoud ook niet. Ik vond het vanwege het bovenstaande niet zo'n aardige reactie.
Verder geniet ik erg van de tuning, ben ik bij het stoplicht sowieso eerder weg dan menige handbak zonder daarvoor extra moeite te hoeven doen. Maar zodra ik merk dat iemand een wedstrijdje wil doen, houd ik in en laat hem vriendelijk voor gaan.
Ik geef eerlijk toe dat dat ooit anders is geweest, maar die tijd heb ik dus gehad. Peace.
 

philippe bakker

Forumguru
Ikzelf heb een chiptuning gestoken voor de duw. Vind ik het zaligst aan autorijden. Stoplicht sprints doe ik niet dikwijls. Bij mijn vorige wagen ( 2lit diesel v 180 pk) was dat een stevige duw maar nu bij de RS is dat heel explosief. Een kickdown en dan smijt de dsg je 2 versnellingen lager das wouw.
 

leon-cupra

Forumguru
De meeste gaan tunen op het moment dat het terug begint te vervelen: vermogen went namelijk zeer snel. Je zoekt dan terug de kick op van sneller te gaan.
 

Simon1984

Senior Member
Voor mij voornamelijk de bredere powerband, normaal is het vermogen 'relatief' beperkt aanwezig.
Met de chip is het vermogen aanzienlijk meer aanwezig en erg prettig.
Orgineel doet de superb er 8,9 sec over tot de 0-100 nu 8,2 sec. Daar zit de kracht ook niet in, voornamelijk de 'duw in de rug' inderdaad, heerlijk.
Ondanks dat hij theoretisch niet heel veel sneller is, voelt het wel zo :cheers:
 

B.Stuurder

Forumguru
Stoplichtsprintjes zijn het ook de auto's niet voor. Je krijgt het vermogen niet lekker op de weg. Dat is meer iets voor 4x4 aandrijving.
 
even on topic hoop ik voor mijn volgende vraagje, waar ik zo snel niet het antwoord op heb kunnen vinden in de diverse threads.... wordt chiptuning (normale stage 1) geaccepteerd door de dealer als de auto nog binnen de fabrieksgarantie periode van 2 jaar valt ?
 

CDK

Forumguru
@hkl073 nee, in principe niet. Maar bij een garantieclaim kan je de originele software toch weer inladen? Het is uiteraard wel zo netjes als je je dealer op de hoogte brengt.
 
Bovenaan Onderaan