Superb 3 Chiptuning

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat klopt Philippe, op papier wel. EN sneller dan een Octavia II RS TSI ook.
Wat zijn jouw cijfers eigenlijk of is dat geheim? :D
Leuk filmpje trouwens, maar wel een beetje kort...
 

philippe bakker

Forumguru
289 pk en 461 koppel. En das goed se :). Ik hoop hier nog minstens 5 jaar mee te rijden. Ik was eigenlijk echt content v mijn qasqai maar die was lichte vracht met slechts 2 zetels en we krijgen ons eerste kindje dus kon er geen maxi cosi in. Dan mocht ik kiezen.
 

leon-cupra

Forumguru
289 pk en 461 koppel. En das goed se :). Ik hoop hier nog minstens 5 jaar mee te rijden. Ik was eigenlijk echt content v mijn qasqai maar die was lichte vracht met slechts 2 zetels en we krijgen ons eerste kindje dus kon er geen maxi cosi in. Dan mocht ik kiezen.
Eigenlijk had je hem evengoed kunnen laten chippen naar +/- 300pk. Die 11pk gaat het niet maken voor betere tractie en dergelijke. Weet niet of het zo gedaan is, maar in principe had je hem in 1ste en 2de iets minder vermogen kunnen geven en van 3de versnelling het volle vermogen. Op die manier is een gechipte vRS nog te "bedwingen".
 

leon-cupra

Forumguru
Ik had gevraagd 275 pk. Maar tis er ietsje meer geworden. 300 pk wou ik gewoon niet. Ik wil elke auto geleidelijk stijgen
Snap je redenering wel, maar op dergelijk vermogen denk ik niet dat die enkele pk's zo'n grote invloed gaan hebben.
En uiteindelijk blijf je wel het volle bedrag voor de tuning betalen. Net hetzelfde als iemand in je bakkerij een 3/4 brood vraagt en netjes 2.2€ betaalt :deuk:

Zou het tuningbedrijf via de "driving mode" het vermogen ook niet apart kunnen instellen? Vb eco 220pk, normaal 275pk , sport 300pk?? Moet volgens mij wel ergens mogelijk zijn. Enkel dubbel zoveel werk??
 

Schippersss

Forumguru
Waarom? Die vraag is hier goed beantwoord.
Zou het tuningbedrijf via de "driving mode" het vermogen ook niet apart kunnen instellen? Vb eco 220pk, normaal 275pk , sport 300pk?? Moet volgens mij wel ergens mogelijk zijn. Enkel dubbel zoveel werk??

Kan zijn dat je niet al het vermogen wilt gebruiken en gewoon wil cruisen naar het werk of voor je vrouw/vriendin die er niet mee kunt omgaan of als je hem uitleent, de mogelijkheden zijn reuzen.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mooi, maar waarom?
In mijn geval: k vrees moest ik de vRS laten tunen en constant over 300pk beschik, het verbruik nog zal stijgen omdat ik regelmatig het volle vermogen gebruikt. Moest je dan vb de woon werk ritjes op eco (220pk) kunnen rijden, dat het verbruik nog aanvaardbaar is. Wil je eens het beest uithangen, zit je hem in sport en beschik je over 300pk en maakt het verbruik toch niets uit.
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is bij mij ook dat dat in het begin leuk is, maar dat je op gegeven moment niet overal keihard gaat optrekken en scheuren. Ik heb een V8 gehad en daar was het geluid met name verslavend haha. Toch had ik ook een redelijk verbruik op langere afstanden, rond de 13 liter/100 km, 1 op 7,6 dus. Was wel een 5.2 liter en voluit bij het stoplicht ging de boordcomputer ook naar 44 liter op 100 km. Mijn ervaring is dat je al snel normaal rijd, ook omdat je weet dat je het vermogen hebt en dan is een deel gebruiken vaak al genoeg, daar moet ik Philippe gelijk in geven.
Nu ik minder vermogen heb, zit ik heel vaak volgas, alleen al om met wat snelheidsverschil in te kunnen voegen op de snelweg. Doe ik met een 1.5 dci ook 7,4 liter op 100 km!
 

Van Hoften

Forumguru
@B.Stuurder: auto rijdt nog steeds meer dan prima. Verschil in koppel is echt te merken. Icm met de DSG aanpassing, gaat de auto vanaf stilstand heel geleidelijk en met een heerlijk duwtje in de rug ervan door. Zo nu en dan op de snelweg in de S stand en dan zijn in de hogere toeren de extra PK's goed te merken. Een tevreden gebruiker dus.
 
Bovenaan Onderaan