Superb 3 Chiptuning

andrehj

Forumguru
De reden om 'm te laten tunen was dat ik vooral tot +/- 2300rpm het maar een slome bak vindt. Anders gezegd er zit onderin toeren geen leven in.
Mijn ervaring na de tuning en een weekendje met de auto in Duitsland is dat het onderin toeren niet echt geholpen heeft. Er zit nog steeds bij lage toerentallen weinig leven in.
Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar als je je een beetje had ingelezen voordat je het geld van de tuning had uitgegeven, had je dit van tevoren kunnen weten. Over het algemeen heeft tuning van turbomotoren pas bij hogere toerentallen zin. Een maandje of wat geleden was hier over de 1.6 TDI ook al een uitgebreid topic over, met dezelfde uitkomst.
 

plas0108

Forumguru
Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar als je je een beetje had ingelezen voordat je het geld van de tuning had uitgegeven, had je dit van tevoren kunnen weten. Over het algemeen heeft tuning van turbomotoren pas bij hogere toerentallen zin. Een maandje of wat geleden was hier over de 1.6 TDI ook al een uitgebreid topic over, met dezelfde uitkomst.

Het is niet mijn eerste 1.8 TSI die ik laat tunen. Twee keer eerder heb ik een 1.8 TSI laten tunen (via de OBD) en in beide gevallen wel met het gewenste resultaat dat je redelijkerwijs mag verwachten. Dat tunen geen wondermiddel is weet ik ook wel maar deze voelt gewoon heel erg anders aan bij lage toeren. Ook het klimmen in toeren gaat veel trager. Geld ben ik overigens niet kwijt want ik had vooraf al mijn twijfels m.b.t. de externe tuning dus ik heb afgesproken dat ik mijn gekd terug krijg als het niet zou bevallen.
 

MrEdge_

Forumguru
Ik kan er alleen wat zure draadjes over vinden waar mensen puur op basis van de prijs de conclusie trekken dat het wel slecht moet zijn. Iets dat ik niet zo goed begrijp, want uiteindelijk is de software van JD ook maar gewoon copy/paste-werk per motortype, iets wat dus niet zo duur zou hoeven zijn (tenzij je voor maatwerk gaat, ik heb het nu puur over een standaard chip of box).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou nee hoor. Er valt wel degelijk meer over te zeggen dan de prijs en dat is ook in de diverse draadjes aangegeven. Maar wellicht heeft de vermeende verzuringsgraad voor wat vertroebeling gezorgd ;)
Er is hier ook in tal van andere draadjes al vele malen ingegaan op het verschil tussen deze universele power dozen en "echte" chiptuning via OBD dan wel externe ecu
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, die zul je hier ook niet vinden, dunkt me. Als die er al zijn (een gewaarschuwd mens, enz), zal men daar niet mee te koop lopen ;)
 

willemk

Senior Member
Hallo s3 rijders, ik mag me na 6 jaar s2 1.8 tsi gereden te hebben ook gelukkig prijzen met m'n S3 hatchback style buisness met alle lekkernijen. Ik heb een 1.4 tsi act, nog niet zo vaak tegengekomen op dit forum (prive gekocht). Heeft er iemand ervaring met tuning van dit blok. JD zou zowieso mijn voorkeur hebben vanwege de grote kennis van zaken. De 1.4 is via obd te tunen las ik op hun site en ze halen er 200 pk uit. Ik vraag me af of dit blok dit probleemloos aan kan. Ook vraag ik me af of er onrust in de aandrijving komt, met andere woorden kunnen de krachten op de voorwielen worden overgebracht of is er veel wielspin. Ben benieuwd

Dank alvast
Willem K
 

oco1979

Forumguru
krachtverdeling zou je kunnen beperken door koppel in 1 en 2 wat te beperken.
Dat kan goed zijn dat het origineel al koppelbegrenzing is tioegepast.
Dat is ook te zien hoe je daar zelf mee omga.
Altijd stoplichtsprintjes is nooit ideaal,gechipt of niet.
10 procent vermogenswinst is zeker binnen de normen van veilig.
 

ertromp

Forumguru
Hallo s3 rijders, ik mag me na 6 jaar s2 1.8 tsi gereden te hebben ook gelukkig prijzen met m'n S3 hatchback style buisness met alle lekkernijen. Ik heb een 1.4 tsi act, nog niet zo vaak tegengekomen op dit forum (prive gekocht). Heeft er iemand ervaring met tuning van dit blok. JD zou zowieso mijn voorkeur hebben vanwege de grote kennis van zaken. De 1.4 is via obd te tunen las ik op hun site en ze halen er 200 pk uit. Ik vraag me af of dit blok dit probleemloos aan kan. Ook vraag ik me af of er onrust in de aandrijving komt, met andere woorden kunnen de krachten op de voorwielen worden overgebracht of is er veel wielspin. Ben benieuwd

Dank alvast
Willem K
Via het Seat forum weet ik dat er zeer goede ervaringen zijn met tunen door JD van het 1.4 act blok op de Leon
JD kan ook de cilinderuitschakeling weg programmeren indien gewenst
Houd wel rekening met verhoogde koppelingsplaten slijtage als je constant vermogen vol aanspreekt bij bijvoorbeeld optrekken.
 

Middag

Forumguru
In mijn vorige auto, Audi 1.6tdi heb ik een speedbuster gehad van JD. Externe box dus. Over het algemeen zeer tevreden. Kan de box nu niet gebruiken icm dsg.
 
Bovenaan Onderaan