Lang geleden dat we nog iets over de M2 gezegd hebben. Wat haal ik de M2 iedere keer met heel veel plezier buiten voor een ritje. Zo een plezier om ermee te rijden. Zelfs in slecht weer zoals de laatste weken is het echt pret. Wel opletten met natte banen want dan kan het een listig beestje zijn.
sinds een tijdje ook de “sport plus”-stand ontdekt: wat een beest wordt het dan. Dan komt het echte DNA van een M boven water. Tractiecontrol gedeeltelijk uit, uitlaatkleppen open, automaat schakelt later op en schakelt even extra terug bij remmen en bij het schakelen even een sportief schokje … HEERLIJK.
Ook enorm verslaafd geraakt aan het geluid. Wat doet een dikke uitlaat-sound veel aan het gevoel. Omstaanders zijn er niet altijd blij mee maar ik des te meer.
En wat is het fijn om met de wagen te spelen . Klein powerdriftje, even met de kont zwiepen … amusant (doen dit wel in veilige omstandigheden , lees niemand in de buurt).
Het volle vermogen nog wel maar zeer weinig kunnen aanspreken. Wanneer je de pedaal volledig indrukt zit je in no-time op snelheden wat 1j rijverbod oplevert. Pedaal voor de helft instampen en je hebt al heel veel plezier (en zit je ook in enkele tellen boven de toegestane snelheden).
zijn er dan nog nadelen aan de wagen? Ja, toch wel een paar. Verbruik is er eentje van. Met mijn korte afstanden kom ik niet onder 20l/100km (1 op 5). Was wel te verwachten maar toch altijd even slikken. Daarnaast is er op de achterbank ook niet overdreven veel plaats voor de kids. Als ze vanachter zitten moet ik toch wel mijn stoel een stukje naar voor zetten anders zitten ze continue met de schoenen tegen de stoel. Niet dat ik bij aanschaf naar de achterbank gekeken heb, de kids gaan toch niet zo heel veel mee met de M2.
en dan nu de vraag die iedereen zich stelt: “hoe lang blijft de M2 nog” : zeker nog 1 jaar. De inschrijvingstaks is te duur om er korte tijd mee te rijden (1.800€ éénmalig). Van die 1800euro wil ik nog wat geniet hebben. Hopelijk blijft de restwaarde volgend jaar nog op een hoog niveau zoals nu. Zou hem nu in principe voor hetzelfde geld kunnen verkopen dan wat ik in februari betaald heb. Plan is om hem volgend jaar in augustus te koop aan te bieden en zien wat het geeft. Hoeft dan nog niet weg en voor veel minder dan de vraagprijs zal hij dan ook niet vertrekken. De opvolger in mijn hoofd krijgt ook stilletjes aan vorm