BMW M2

EdK

Forumguru
In de meen begin jaren 80 stegen de huizenprijzen ook de pan uit en zei ook een ieder dat dit niet goed kon gaan en dat die gehele markt zou instorten....
Wel nooit gebeurd, wel de rente die erg hoog was met meen een max van rond de 13% op de hypotheek.
Maar met de huidige woning schaarste in NL ( kan niet spreken voor B ) zullen de prijzen niet zo snel in elkaar donderen...
Maar misschien met beetje massel uiteindelijk stabieler blijven.
En diegene die nog in bezit zijn van woning betaald in de gulden tijd..... tsja die zijn nu helemaal spekkoper ...

Vergeet nooit verhaal van me Pa die in jaren 60 de 2 verdiepingen kon kopen voor 27K in guldens.
Tsja durfde hij niet want was boel geld !
Eind jaren 80 begin 90 heeft hij wel eens gezegd, had ik het toen maar gedurfd dan had ik nu een vrijstaande woning kunnen kopen.
Want ja die 27K voor 2 woningen, werd 4 ton per woning in guldens en gaan momenteel voor 4 tot 5 ton in euro op de markt...
 

Kanerr

Forumguru
Je hebt helemaal gelijk Edk, kan inderdaad niet spreken over BE, maar ik verwacht soortgelijke grafiek.

Zelfde voor mijn pa, in '95 160k gulden betaald voor een premie a woning, en dat is nu mooi 450k in euros. Katjing!!!
En ik kan nu in mijn eentje 2ton lenen maar geen fatsoenlijk appartement krijgen in de Randstad... Zucht.

Maargoed, een Porsche, heb je ook al een idee welke uitvoering, kleur opties handgeschakeld of automaat etc?
 

leon-cupra

Forumguru
Je moet eens economen volgen. Die praten volledig anders. De stijging van de grondstofprijzen , de enorme inflatie, de huizenmarkt die ontploft … volgens velen van hen komt er een serieuze crisis aan. Er moet ooit eens een correctie komen in de huizenmarkt. Anders heb je binnen 10-20j een heel klein percentage eigenaars en een heel groot percentage huurders. En dan gaan we 100 jaar terug de tijd in.


@Kanerr ben iemand die graag met jonge wagens rijdt. Kwestie van zekerheid geen dure reparaties te hebben. Maar in het geval van een P …
718 is interessant voor onze Belgische taksen .. heel betaalbaar maar dan é … 4 cilinder , geluid is niet wat je van een Porsche verwacht. Typische Porsche geluid is dan weg. Al veel filmpjes beluisterd … kan mij niet echt overtuigen.

Beetje verder info opgezocht over de 981 … 6 cilinder … hoogtoerig blok … typische Porsche geluid … lekkere sound. Gelukkig is het model niet gedateerd tov de 718.

als het er ooit van komt, dan toch de 981. Gaat waardevaster zijn dan een 781 en heeft het voordeel van het blok en het geluid.

boxster of Cayman : Cayman heeft een veel mooiere lijn. Aangezien beide maar 2 zitplaatsen heeft is dat ook geen keuze-criteria. Cabrio rijden blijft mij wel aanspreken sinds de MX5. Dus die keuze zou afhangen wat ik tegen dan vind wat mij zou aanstaan.

automaat - handbak: blijft toch wel een voorstander van een handbak. Geeft toch wel een extra dimensie aan het rijden. Maar mocht ik ooit ene vinden die mij aanstaat qua kleurstelling/opties/staat en het is een automaat, ga ik hem daar zeker niet voor laten staan. PDK is ook gewoon een schitterende automaat.

kleuren: vanbinnen wel ik wel een ander kleurtje dan zwart. Bordeaux/rood heeft de absolute voorkeur voor het interieur. Het GT silver heeft dan de voorkeur voor de exterieur kleur. Accentueert mooi de lijnen van de wagen en is ook mooi ingetogen.
Iets in een blauwtint heeft ook de voorkeur op andere kleuren.

opties: PSE uitlaat ga ik wel specifiek achter zoeken :jaja: al de andere opties maken mij minder uit.
 

leon-cupra

Forumguru
Dit zijn een beetje de voorkeuren naar kleuren toe. Wel gevonden in de 718 nu nog in de 981 maja we hebben nog veeel tijd ;)
11ADB92F-46AF-4D98-B606-5EC7FA94DA15.jpeg AB9FA917-523F-43CA-94B5-5F786FBD9C75.jpeg A2DB8420-5464-4F29-88C4-AB6C61F230AC.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Ouwe lullen bak??? :pieker:
Tegen mijn pensioen koop ik mij wel een RR of een yeti … past die rollator gemakkelijker in de kofferbak.

:rockon::rockon:

578D52F0-839F-41AB-B873-62A2BC003B9C.jpeg D65C47E9-026B-4DF1-A3B1-1A76B090EFA3.jpeg
 

sitechris

Donateur
Ik zou nooit voor een 330e gaan. Een 330i rijdt echt beduidend fijner. Lichter, net wat fijner chassis. Fijnere vermogensontplooiing.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris Ik zou eerder voor een 330e gaan dan een 330i omdat ik veel korte afstanden doe. Met 35km elektrisch geraak ik al een paar dagen verder. Zou op dat gebied een redelijke kostenbesparing zijn met daarnaast zeer lage taksen. Een 330i is serieus inleveren tov de M2 maar kostengewijs verandert er weinig. Als ik wil inleveren qua vermogen , moet er een serieuze kostenbesparing tegenover staan. Dat heb je niet met de 330i maar wel met de 330e.

echter vind ik hybrides op dit moment veel te duur en zullen op korte termijn heel veel waarde verliezen wanneer het EV aanbod groter en betaalbaarder wordt. Hier in BE zal ook de markt overspoelt worden met hybrides wanneer bedrijfswagens verplicht EV moeten zijn. Zal een enorme druk zetten op de prijzen van hybrides. Dus als ik volgend jaar iets wil kopen, koop je eigenlijk op het slechtste moment een hybride.

daarom … denk de stap hybride over te slaan vooraleer EV te rijden en nog 1 jongensdroom te kopen, nl de Porsche. Mits een beetje op te letten met wat te kopen, zal er op een paar jaar amper waardevermindering zijn en mss zelfs een waardestijging.
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag van de verzekering berichtje gehad dat ze de factuur van de bmw garage gekregen voor de herstelling van de bumper … 1080€ voor een bumper te herstellen :sterretjes:
Volgens mij is er geen nieuwe bumper op gezet, enkel herspuiten … dat er M-prijzen bestaan voor herstellingen en onderhoud klopt precies wel.

heb de factuur een opgevraagd om eens te zien waar de grootste kost zit :pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag met de M naar de bandenboer mogen gaan. Draad vh Ventiel afgebroken van de voorband. Nog nooit gehad… best wel prijzig … 45€ :pieker:
961E7D74-31F4-4E75-82DE-69B48061A0E1.jpeg


daarnaast ook de markt aan het volgen voor een opvolger (bezigheidstherapie :D). Kwam onderstaande tegen. Ben absoluut niet voor een zwarte wagen maar deze is :tegek::tegek:
Lijkt mij ook een verlaging te hebben.

4D664146-B77C-4B5A-B05F-5A211DC99028.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Poh Porsche, ik herinner me nochtans iets van als zou de M2 de laatste fun wagen zijn? ;)
Idd , ooit gezegd maar de prijzen van EVs en hybride wagens swingen zo de pan uit dat ik zot zou zijn om voor dezelfde prijs geen Porsche te willen rijden … tenslotte ook wel een jongensdroom. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Voor 40.000€ opleg wil ik de logo’s van de mestwagen veranderen in 4 ringen hoor :pardon:
Zijn madam merkt dat toch niet .. ze is zo verblind door de vier ringen dat ze de rest niet ziet. :D
 
Bovenaan Onderaan