BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Dat was misschien zo in het pre-EV tijdperk, maar of dat de komende jaren nog steeds het geval zal zijn...
Ik zie wel meer restricties en beperkingen komen voor ICE vehikels. Restricties die het effectief rijden van een ICE auto duur(der) gaan maken. Dus... :pieker:
Gaat nog wel even duren. Tegenwoordig zijn het “investeringsobjecten” geworden. En de automarkt bestaat uit wel iets meer landen dan BE en NL. Een ook een beetje weten wat je koopt. Een 981-reeks is de laatste boxster/Cayman met een 6 cilinder met het typische Porsche geluid. Een 718 is al een 4 cilinder. De prijzen van de 981 liggen op het niveau van de 718 en zullen zeker de eerste twee jaar nog lichtjes stijgen. De M2 stijgt nu ook een heel klein beetje in waarde.
Nu, moest het een Porsche worden, is het ook niet de bedoeling om daar lang mee te rijden. Jaartje of twee om dan over te schakelen op EV wanneer daar een ruimer en goedkopere keuze in is. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@Timmer 530e stond ook op de lijst. Biedt meer value for money dan een 330e. Moest mijn wagen de eerste wagen zijn, zou ik absoluut voor de 530e gaan maar aangezien mijn wagen de tweede wagen hier thuis is, wil ik een iets speelsere wagen ;)

718 … :yeah: Maar … 4 cilinder en dit model zal niets zo waardevast zijn als vb een 981. Gisteren paar geluidsfilmpjes bekeken van een 718 en 981 … het geluid van de 981 is zoooo hemels. Het typische Porsche geluid en dat icm een PSE uitlaat :rockon::rockon:
Ondanks een 718 qua prijs op het niveau ligt van de 981 en hierdoor ook een stuk jonger denk ik toch (als het een P wordt) eerder voor de 981 te gaan (ook de waardevastheid zal een doorslag geven).
Naar het aantal zitplaatsen hoef ik niet echt te zien ondanks 2 kinderen. Gebeurt zelden dat ze meerijden.

Een C stond ook op het lijstje maar aangezien ik al een C cabrio gehad heb, gaat mijn voorkeur naar iets anders. Ook redelijk dure krengen.
 

leon-cupra

Forumguru
Eerst is de 530e als sedan uitgekomen , daarna de 330e sedan , dan de 330e touring en nu de 520e/530e als touring.
Prijsniveau stijgend in dezelfde volgorde.
 

philippe bakker

Forumguru
Die eerste 530e als je die koopt kan je al direct een andere batterij gaan steken. Een vertegenwoordiger heeft die en na 3 jaar kan hij nog de helft laden van in het begin maar omdat het ne lease is zegt hij foert
 

Kanerr

Forumguru
De porsche had ik in gedachte ja, dat is wel een leuke opvolger voor de M2 hoor en misschien wel de laatste x dat je zo een auto zal rijden :(
 

leon-cupra

Forumguru
maar die ballonkredieten, en anderzijds een prijskaartje van 69k...
Contant betalen is ook een mogelijkheid. ;)Zit je niet met een krediet. Mijn partner is allergisch voor autokredieten. Op die manier mag ik geen wagen meer kopen. Het is kunnen betalen of afblijven.
69k … wat een bedragen voor een 5 :sterretjes:
 

JeSko

Forumguru
Verstandige vrouw, doen wij ook niet, als je moet lenen voor een auto kan je hem eigenlijk niet betalen en moet je er gewoon niet aan beginnen. Dat geld trouwens voor alles wat niet ons huis is, dat is onze enige leenschuld.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , geeft een gerust gevoel om geen onnodige leningen te lopen hebben maar als je perfect de lening iedere maand kan af betalen voor die wagen, lijkt mij daar geen probleem.

Je geeft zelf de uitzondering van een huis… eigenlijk is dat hetzelfde als een wagen. In principe kan je dat huis ook niet betalen.
 

JeSko

Forumguru
Dat is helaas niet hetzelfde, een huis is een vaste waarde, dat zakt niet in waarde, een auto wel. Een huis is een investering, een auto een afschrijving.
 

leon-cupra

Forumguru
Vertel dat eerste maar eens in de USA een paar jaar geleden.
En op vandaag ook … serieuze vastgoedbubbel in EU … wat als deze open spat … ?? Hoeveel gaat jouw “investering” dan nog waard zijn??
 

leon-cupra

Forumguru
Ook te zien hoeveel % van de aankoopwaarde je hebt geleend. In onze tijd kon je tot 120% lenen. De waarde van jouw huis moet dan maar eens met 20% dalen .. dik gesjareld ben je dan ;)

maar snap absoluut jouw punt hoor. Maar voor mij kan een lening voor een wagen perfect, afhankelijk ook van de situatie uiteraard. Je hebt er veel die 400-500 per maand afbetalen aan hun auto en dit terwijl dit hun laatste euro is, waardoor ze iedere dag droge boterhammen moeten eten … dat zou ik ook nooit doen.
Wij hebben vroeger nog een keer of twee een kleine lening lopen gehad op een wagen. Niet langer dan 3jaar en was maar een bedragje van 200-250€. En ook niet zozeer omdat we de wagen niet met spaargeld konden betalen maar omdat mijn partner nog wat reserve wou op de spaarrekening. :pardon:
 

JeSko

Forumguru
Nee wij hebben maar 90 procent ofzo kunnen lenen, rest was eigen kapitaal. Ja klopt, als je het kan en je wilt het moet je het gewoon doen, probleem is inderdaad echter dat het vaak degene zijn die het niet kunnen die het gaan doen, omdat ze mee willen doen met de rest, en zo komen er problemen. Heb het zelf uit de eerste hand meegemaakt destijds toen ik nog bij m'n ouders woonde.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb een partner die niet echt houdt van financiële risico’s wat als gevolg had dat de lening tov aankoopprijs redelijk laag ligt (zeker tov vele andere leningdossiers). Eigenlijk konden we wel een stuk groter bouwen maja …uiteindelijk hebben we de meeste vinkjes kunnen afvinken van onze wensenlijst.
Door mijn partner hebben we dan ook de mogelijkheid gehad om vier jaar geleden ons appartement te kunnen kopen. Met een hogere lening had dat ook wel gekund maar ging het risico veel hoger liggen.
En doordat we hierdoor ook goed kunnen sparen, kunnen er leuke wagens vanaf :D:D

ach lenen … als je zou weten wat je nu weet, zou het ook een stuk gemakkelijker zijn om zaken te beslissen. Vb ik verdien nu een klein beetje minder dan dat we 13j geleden samen verdiende :pardon:
 

Kanerr

Forumguru
Vertel dat eerste maar eens in de USA een paar jaar geleden.
En op vandaag ook … serieuze vastgoedbubbel in EU … wat als deze open spat … ?? Hoeveel gaat jouw “investering” dan nog waard zijn??

Met die bubbel ben ik het niet eens. Al afgelopen 30 jaar zijn de prijzen 2x gezakt, maar voor de rest alleen maar omhoog.

upload_2021-12-7_20-55-7.png

Bron: CBS
 
Bovenaan Onderaan