BMW M2

larsy

Forumguru
Het is maar een trekhaak … vier bouten en het spul is er terug van. *Exl. bumperwerken ;)
Je mag toch ook een reservewiel plaatsen als je lek hebt gereden dat zijn 5 bouten :-)

500€ pfffu… Bestel hem op auto doc en de prijs gaat nog eens naar onder :-)

Deze heb ik toen gekocht voor mijn S3

4FFD94A0-209D-45AB-B153-2A39BBC20731.jpeg

leon-cupra

Forumguru
… totdat er iemand achterop je trekhaak rijdt die er niet hoort te zitten….
Idd .. niet aan gedacht :banghead:
Als er iemand achterop rijdt, ben je normaal gezien wel in je recht maar dan is het snel geweten bij de LM en dan hé … Contracten van LM zijn op dat vlak waterdicht … mmmm … bummer :banghead:

ofwel proberen of de fleetmanager het op papier/mail wilt zetten dat we het wel zo mogen doen en dan is het later haar probleem :pardon:

Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Oké ja dat is iets anders .
Als het dan NieT om elektrische fietsen gaat
Dan toch gewoon op het dak …
Werkt zo goed (aanrader) .
Dit gaat sneller dan een fietsendrager .
Heel makkelijk . En makkelijk in je koffer zonder je knieën te stoten.
5329B920-A438-42BF-B962-8859F2470E7F.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Krijg je 4 fietsen op het dak? En lijkt mij niet echt handig om in het midden van het dak een volwassen fiets te plaatsen. En we hebben nu paar jaar geleden een thule fietsendrager gekocht, die ook niet echt goedkoop was.

Tja, we zullen zien. Als haar collega het op papier wilt zetten dat we de trekhaak achteraf morgen plaatsen, zal het via mijn broer gaan. Indien ze volledig haar staart intrekt .. tja wordt het een af-fabriek trekhaak .. kostelijk maja … het zij zo dan.

Canon-Eye

Forumguru
In het belang van rug en bvenarmen zet je de lichtste fietsen in het midden.
En ja, als je de fietsen met de sturen om en om plaatst zou het wel moeten lukken met 4 fietsen.

Ooit had ik op het deksel van de Holtkamper Flyer vouwwagen een Thule imperiaal geplaatst met 5 Automax fietsdragers, ook in afwisselende richting. Twee grote fietsen aan de buitenkant, de kinderfietsen vanuiteenlopend formaat daartussen.

leon-cupra

Forumguru
Ga daar echt niet aan beginnen om 4 fietsen op het dak te plaatsen. Als ik al merk hoeveel miserie ik heb om 4 fietsen op een fietsendrager te krijgen, zie ik het niet zitten om te sukkel boven je hoofd.

moest het 1-2 fietsen zijn , is het een no-brainer maar 4 :nono::nono:

Canon-Eye

Forumguru
Ach, 2 van die 4 zijn vermoedelijk kleine(re) kinderfietsen, relatief licht. Die kun je makkelijker iets verder weg zetten op het dak, en dan de zwaarste twee hou je kort bij het lichaam. En het is niet boven je hoofd, hè...
En anders gewoon een beetje extra powerlifting trainen... :pardon:

Eén van de redenen dat ik geen SUV/hoge auto wil, is dat ik mijn kajak op het dak wil krijgen zonder ál te hoog te moeten tillen...

leon-cupra

Forumguru
Aan kinderfietsen kan je je nog redelijk mispakken. Dochter haar vorig fietsje woog zoals lood. Hare nieuwe fiets is echter een stuk lichter.
Zoon binnen 2jaar een nieuwe fiets. 12j .. dat zijn ook al geen kleine fietsen meer.

En een fiets in het midden van een dak van een Passat monteren … zo gemakkelijk lijkt mij dat ook niet.

EdK

Forumguru
1) je gebruikt een bedrijfswagen puur voor het werk en niet voor privé. Betaal je als werknemer geen VAA want de wagen is een werkmiddel waarvan je privé geen voordeel van hebt.gaat meestal over camionetten.
En word woon/werk verkeer ( dus van huis naar bedrijf of rechtstreeks naar klus) dan wel of niet als privé gezien ?

In NL word dit als werk gezien, MAAR ik moet dan wel een KM registratie gaan bijhouden.
Op moment dat ik van werk rij en nog even naar de super moet voor brood oid, dan is de rit naar de super opeens de woon/werk rit en van de super naar huis word dan privé.

Nu kan ik max 500Km vrij prive rijden, en dat lijkt misschien veel op een jaar maar daar ga ik wekelijks 1 keer naar de super niet mee redden.

En nu zet ik dagelijks de Caddy van zaak op bedrijf neer en zodoende staat hij niet geregistreerd op mijn naam, maar op bedrijf.
Nu moet ik prive een klusje doen, en dan VRAAG ik of ik dat weekend de Caddy mag meenemen en dit gaat zonder problemen.
Afspraak is we dat ik voor ik hem prive ga gebruiken hem met tankpas aftank en dan me rit(ten) prive maak en hem weer af tank op moment dat ik hem weer op bedrijf neerzet.

leon-cupra

Forumguru
Woon-werkverkeer wordt aanzien als privé-rit. Zou wel handig zijn om dan VAA te ontlopen. Bedrijfswagen waarvoor je geen VAA wenst te betalen moet altijd na de arbeidsuren op de parking van het bedrijf staan.
Van thuis uit vertrekken naar een klus wilt ook zeggen dat je naar huis rijdt met de wagen , dus ook weer een privé-rit.

ze zijn niet zo heel slim in Brussel maar oliedom zijn ze ook niet :pardon:

in de praktijk gebeurt het wel heel veel dat arbeiders met een camionette gewoon ermee naar huis mogen rijden. Worden ze echter betrapt door een inspecteur, zullen ze een mooi bedrag aan VAA mogen achter dragen.

leon-cupra

Forumguru
Lang geleden dat we nog iets over de M2 gezegd hebben. Wat haal ik de M2 iedere keer met heel veel plezier buiten voor een ritje. Zo een plezier om ermee te rijden. Zelfs in slecht weer zoals de laatste weken is het echt pret. Wel opletten met natte banen want dan kan het een listig beestje zijn.

sinds een tijdje ook de “sport plus”-stand ontdekt: wat een beest wordt het dan. Dan komt het echte DNA van een M boven water. Tractiecontrol gedeeltelijk uit, uitlaatkleppen open, automaat schakelt later op en schakelt even extra terug bij remmen en bij het schakelen even een sportief schokje … HEERLIJK.
Ook enorm verslaafd geraakt aan het geluid. Wat doet een dikke uitlaat-sound veel aan het gevoel. Omstaanders zijn er niet altijd blij mee maar ik des te meer.
En wat is het fijn om met de wagen te spelen . Klein powerdriftje, even met de kont zwiepen … amusant (doen dit wel in veilige omstandigheden , lees niemand in de buurt).
Het volle vermogen nog wel maar zeer weinig kunnen aanspreken. Wanneer je de pedaal volledig indrukt zit je in no-time op snelheden wat 1j rijverbod oplevert. Pedaal voor de helft instampen en je hebt al heel veel plezier (en zit je ook in enkele tellen boven de toegestane snelheden).

zijn er dan nog nadelen aan de wagen? Ja, toch wel een paar. Verbruik is er eentje van. Met mijn korte afstanden kom ik niet onder 20l/100km (1 op 5). Was wel te verwachten maar toch altijd even slikken. Daarnaast is er op de achterbank ook niet overdreven veel plaats voor de kids. Als ze vanachter zitten moet ik toch wel mijn stoel een stukje naar voor zetten anders zitten ze continue met de schoenen tegen de stoel. Niet dat ik bij aanschaf naar de achterbank gekeken heb, de kids gaan toch niet zo heel veel mee met de M2.

en dan nu de vraag die iedereen zich stelt: “hoe lang blijft de M2 nog” : zeker nog 1 jaar. De inschrijvingstaks is te duur om er korte tijd mee te rijden (1.800€ éénmalig). Van die 1800euro wil ik nog wat geniet hebben. Hopelijk blijft de restwaarde volgend jaar nog op een hoog niveau zoals nu. Zou hem nu in principe voor hetzelfde geld kunnen verkopen dan wat ik in februari betaald heb. Plan is om hem volgend jaar in augustus te koop aan te bieden en zien wat het geeft. Hoeft dan nog niet weg en voor veel minder dan de vraagprijs zal hij dan ook niet vertrekken. De opvolger in mijn hoofd krijgt ook stilletjes aan vorm :D

leon-cupra

Forumguru
Het blijft gewoon een beest (en een feest) van een wagen. Haalt de hooligan in je naar boven ;)
Absoluut maar een groot voordeel van de m2 is dat hij ook zeer rustig te rijden valt. In comfort voel je niet dat er 370pk onder de motorkap zit. Kan je perfect rustig met cruizen. Vanaf dat je het pedaal wat dieper intrapt komt het beest naar boven. sport+ stand is het tegenovergestelde :D
Wordt de opvolger..... Een duitser? ;)
In de zoeklijst staat momenteel enkel Duitsers :D
Was eerst aan het zien naar iets goedkoop om de periode ice-EV even te overbruggen (ford focus vind ik persoonlijk een knappe wagen ). Dan gedacht iets hybride (330e of dergelijke) maar met de toekomstige plannen van onze regering lijkt mij dit geen goede oplossing, zeker gezien dergelijke wagens zeker niet goedkoop zijn. Dan nog eens een bmw 4 coupé in de zoeklijst gezet. Ondanks ik dit een prachtige wagen vind, is hij te duur voor wat je krijgt (vergeleken met de M2). En de laatste wagen die er bij gekomen is een jongensdroom : een Porsche, nl boxster/cayman :D deze zijn budgettair haalbaar en enorm waardevast geworden.

Timmer

Forumguru
Vind dit wel leuk, ik heb zelf staan kijken bij de M2, en heb toen voor de Octavia moeten kiezen.
Ben nu aan het rondneuzen, en mijn shortlist komt grotendeels overeen met die van jou;
330e / 530e
718 (hoewel de vrouw hier gaat tegen zijn, want maar 2 zitplaatsen)
c300 (of c200)

En inderdaad, die EV-voertuigen zijn belachelijk duur in vergelijking met een standaard wagen, maar ze gaan ze wel door onze strot rammen (of de andere kunstmatig (té) duur maken).

Bij mij zijn het echter maar 'rondneuzingen', ik weet niet of ik de vRS al wil weg doen, deze gaat ook snel genoeg om men rijbewijs lang kwijt te kunnen zijn...

Bovenaan Onderaan