@Captain Hook een bewoner van een straat verder had vroeger een M2, nu een M3 en die man passeerde geregeld voorbij onze woning. Laat ik het stellen dat die man gezorgd heeft voor het verlangen naar een M2 ... dus ja , ik vind het geluid machtig.
Dat je het geluid van een wagen storend vindt ... tja iedere wagen maakt geluid, ook de jouwe. Dan moeten we alle verbrandingsmotoren vandaag nog afschaffen en morgen allen een EV rijden maar dan nog .... de overheid is van mening dat zelfs een EV een bepaald geluid moet maken voor de veiligheid van de zwakke weggebruiker (dus mijn M2 is extreem veilig want de M2 hoor je van +100meter afkomen

).
Is een M2 verkwisting .. tja als je het als niet-liefhebber gaat bekijken .... uiteraard. Een M2 is duidelijk overkill. Ben ik mij daar van bewust .. absoluut. Maar als liefhebber .. tja ... zo een 6cilinder, een retestrakke wegligging, het design, de brede heupen, het geluid (van zowel de motor als de uitlaat), de techniek die er achter zit, ... carporn



En de techniek die in de M2 zit, tja, dat is toch ook wel enorm de moeite. Je voelt wel waar je centjes zijn ingekropen (naast het marketinggedeelte).
En een M2 is naast een sportwagen ook perfect inzetbaar als daily. Op reis gaan met de M2 zal even vermoeibaar zijn als met een octavia of superb. Geluid in de cabine is echt wel enorm gedempt. Als je gewoon aan het rijden bent, draait de motor 1500-2000toeren en hoor je amper dat de motor draait. Trap je het pedaal in en ga je boven de 3500-4000toeren,dan breekt de hel los. Zowel op vlak van geluid als op vlak van snelheid.