BMW M2

MarcoO2

Forumguru
Ha ha ja, Erik en ik kennen elkaar al heel wat jaren inmiddels. Daarom weet ik dat wij het op dit punt niet snel eens zullen worden, maar dat we wel duidelijk kunnen zijn tegen elkaar.

Maar ‘t zou zonde in om teveel aandacht af te leiden van de M2, natuurlijk ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Je mag verder discussiëren hoor. Is een interessant topic-punt maar hou niet zo van dat discussiëren over punten en komma’s en @MarcoO2 jouw reactie kwam mij nogal “hard” over ... daarmee dat ik zei “luchtig” ;)

morgen de eerste dag met de M2 naar het werk ... dat worden weer veel testritjes :deuk::deuk:
 

Captain Hook

Forumguru
Aanvriezende regen noemen ze dat in België, toch?

Dat is niet waar. Wat jij denkt te constateren, doe je vanuit jouw perceptie en/of vooroordeel. Ik mag toch wel hopen dat je beseft dat jouw constatering net als die van iedereen definitie niet objectief is.
Ja, da's ook leuke. Zo kun je alles wel onder het mom van 'perceptie' weg nuanceren. :pardon:

Enne, dat ik vind (en echt, er zijn anderen die dat ook vinden), dat bepaalde auto's meer geluid maken dan anderen, dat is geen vooroordeel, noch een veroordeling, maar een constatering. Oftewel, als zo'n soort auto voorbijrijdt, dan CONSTATEER ik dat 'ie veel geluid produceert.
En vervolgens komt dan de gradatie ter sprake, is die hoeveelheid en soort geluid irritant, (te) veel of op het randje of (ik kan het me niet voorstellen; en dat is het subjectieve gedeelte) best wel oké?

Het merkwaardige is dat niemand dat zo stelt, maar dat het de jouw eigen manier is om de discussie in uitersten te trekken.
Er stond ook een vraagteken bij [?]. M.a.w. het is en blijft heel lastig.

En hoe efficiënt is het om naar muziek te luisteren. Dat kan zoveel stiller..... Hoe efficiënt is het om een hond te hebben, of paarden (of kinderen, of een relatie). Het staat je vrij om die jacht op efficiency in jouw leven toe te passen (of niet), maar gun anderen hun leven.
Ik dacht dat ik wel duidelijk was, blijkbaar niet, excuses daarvoor.
Het gaat er niet of naar muziek luisteren efficiënt is, maar om hoeveel van die muziek (Beethoven of een uitlaat) belastend is voor anderen, om je heen!
Je kunt 'muziek' ook luisteren met een koptelefoon op, dan val je een ander er niet mee lastig en kun je er zelf van genieten.
En deze zinsnede "maar gun anderen hun leven" geldt toch bilateraal? En dat maakt het juist nou zo lastig...
Als ik iets niet doe (herrie maken dus), dan heeft een ander daar geen last van.
Als ik wel herrie maak, dan kan/zal een ander daar wel last van kunnen hebben.

Als mijn buurman besluit om iedere dag ff te genieten van het geluid van z'n (benzine) kettingzaag dan vindt hij, als enthousiast kettingzaag kunstenaar, dat fantastisch. Maar de naaste omgeving nou niet bepaald...
[disclaimer: mijn buurman heeft geen kettingzaag hoor]



Snap je mijn bedoeling? ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Mmmm ... vannacht beetje regen, morgen redelijk wat regen maar wel geen vriestemperaturen. Spin-en driftweer dus :D
Zal dan weer als overlast aanzien worden.
Niet dat we ons daar (nu al) aan gaan wagen.
 

Kanerr

Forumguru
Succes! Hier schrijven ze al code rood voor morgen. Ijzel en glad. Ik blijf thuis werken morgen ;)

Geluid mag wel onder vollast vind ik, tot nu toe heb ik alleen maar leuke reacties gehad op mijn ceecee :tongue: zal wel met de logo te maken hebben ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Neem tegenwoordig toch niet meer zoveel de boerebaantjes naar net werk, die iets grotere baantjes waar de banen meestal wel wat beter bij liggen.

op die paar keer dat ik gereden heb toch al redelijk wat reacties(meer negatief dan positief). Rij nu wel iets “extremer” dan ik anders zou rijden omdat je toch de wagen wilt aanvoelen wat hij doet, hoe hij aanvoelt, hoe hij klinkt , ....

@Kanerr eens een paar filmpjes opgesnort van een CC. Dat klinkt veeeel stiller. Veel diepere grom. Is eerder stijlvol, “a gentlemen”. De M2 is meer “racy”, meer “in to your face”, een “opvallertje” :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ijzel is ontzettend link. Als daarvoor wordt gewaarschuwd, blijf ik binnen. Of de temperatuur boven 0 is, is niet relevant. Als de ondergrond nog ijskoud is, vriest het aan en heb je een spekglad wegdek. Het verraderlijke is dat het enige zinnige wat je er over kunt zeggen, is dat er kans op is. Of het zich ook echt voordoet en vooral wanneer en waar, is niet te zeggen. Dat maakt het bloedlink.
 

LT83

Forumguru
@Rallye
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3929059250446000&id=100000258907482

Partner die even optrekt. “Don’t try this at home” “deze stunt is uitgevoerd op een gesloten parcours en uitgevoerd door professionals”

:D:D:D

Was eigenlijk nog redelijk beschaafd :D


Dat was nog vrij beschaafd ja.... Audi S4 B8 Stage 4 Catless Downpipes * Pure Sound* - YouTube Dit was nog met de JMtuning downpipes, de Kiwiparts geven een iets voller geluid.

Geweldig om te lezen dat je al zo van de BMW geniet, daar gaat het allemaal om toch?!
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
De wagen is zo gemaakt punt
en zo door Europa ” approved “
Dus niet lulle wat betreft geluid !
Dan moeten die Ferrari’s , Lamborghini zeker van de baan :-)
( dat is nog veel meer lawaai )

Ik stoor me veeeeel feller aan mensen die hun claxon gebruiken in een woonwijk (voor nutteloze redenen )
Of te luide muziek in hun auto (net zo erg)

En dan nog ...
Laat iedereen ma doen
En laat het gebeuren .

Ik kleur ook soms buiten de lijntjes ...
 

leon-cupra

Forumguru

leon-cupra

Forumguru
Net als het commentaar dat je auto herrie maakt....:jaja:;)
Tja als autoliefhebber is het totaal anders als niet-liefhebber. Denk dat ook veel mensen reageren op het feit dat het geluid de snelheid “vergroot”. Dat die haters meer reageren op het feit dat de wagen te snel rijdt (wat niet altijd is) dan eerder op het geluid.
 
Bovenaan Onderaan