BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Neen @MarcoO2. Ik weet genoeg eigenaars die hem nieuw kunnen kopen of gekocht hebben en nog meer zeer dragen voor hun M2 dan voor hun vrouw. De dikte van de portemonnaie zegt niet alles.
 

leon-cupra

Forumguru
Om grijs haar van te krijgen (en ben nog veel te jong voor grijs haar). Bij fleetacces een keyless protector met dubbele autorisatie gekocht. Vorige week ontvangen en geinstalleerd. Blijkt een protector met enkel autorisatie te zijn. Gemeld per mail. Ze gingen een nieuwe opsturen, daarnet ontvangen. Zie ik op het doosje “no tap” staan ipv “with tap”. Mijn inziens weer een protector met enkele autorisatie. :banghead::banghead:
Mevrouw die het behandelt is er vandaag uiteraard niet en de andere collega’s weten uiteraard van niets :mad:
Gelukkig kan ik wel de verkeerde protector wel gebruiken zodat de M2 nog wel steeds extra beveiligd is.
 

Kanerr

Forumguru
Soms vraag ik me af waar mensen met hun hoofd zitten. Maar goed, je kan weer even vooruit! Ik moet ook nog wat erop vinden..
 

MarcoO2

Forumguru
Neen @MarcoO2. Ik weet genoeg eigenaars die hem nieuw kunnen kopen of gekocht hebben en nog meer zeer dragen voor hun M2 dan voor hun vrouw. De dikte van de portemonnaie zegt niet alles.
Dat is ook niet wat ik schrijf. Ik reageer erop dat jij veel te generiek zegt dat mensen 'm niet als driftbak kopen, terwijl er zat mensen zijn die dat juist wél doen. Je verheft jezelf en de mensen die je kent te makkelijk tot de norm.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@MarcoO2 ; ik vermoed dat je je baseert op ervaring vanuit je professionele achtergrond. Kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die zo'n M2-tje oid er als 2e autootje en driftbakkie bij hebben, gewoon voor de fun. Voor normaal gebruik hebben ze dan iets representatievers met wat meer standing ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn ervaring leert dat er amper eigenaars zijn die een M2 gebruiken als pure driftbak. Trouwens velen mankeren het de skills. De M2 is ook geen wagen voor diegene die veel te veel geld over hebben. Diegene kopen eerder een paar klassen hoger.
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag nog eens met de Superb op stap geweest. Wat een verschil ... van een “bij momenten”-hooligan naar een slome opa. :D
Groot verschil ook in hardheid. Met de M voel je ieder putje, de Superb zweeft over de baan (en nu was het deinen van een Superb ook sneller waarneembaar).

morgen dagje met een fabia 1.0 op stap :nailbiting::nailbiting::nailbiting::D
 

LT83

Forumguru
Kan beide theorien wel begrijpen. Maar wat maakt het uit, hij loopt lekker en de banden kunnen lekker tijdje mee ;)

Ja zo kan je het ook bekijken, maar c-merk banden is echt de slechtste investering die je in mijn ogen kunt doen.
Niet alleen de grip is ronduit bagger, ook de remweg en tractie op nat is vaak gewoon gevaarlijk. Je kunt al dat gebrek aan grip wel wegwuiven als "lekker speels", maar er kan ook een keer een moment komen dat je moet uitwijken, stevig moet remmen of door een hoeveelheid staand water rijdt. Dan is hij ineens een meter korter :tongue:

Edit; en ja ik weet dat een setje goede banden ook op de planning staan. Maar juist bij de auto een beetje uittesten zijn die Chinese bandjes altijd link, het communiceert slecht en je bent ineens de controle kwijt.
 

leon-cupra

Forumguru
Net eens gekeken wat zo een superia-band kost. Voor de prijs van 1 michelin pilot sport , leg je 4 superia banden :sterretjes:
 

leon-cupra

Forumguru
maar juist bij de auto een beetje uittesten zijn die Chinese bandjes altijd link, het communiceert slecht en je bent ineens de controle kwijt.
Echt uittesten van de wagen zit er nu toch niet in. Weer is een spelbreker. Maar ga idd niet te lang wachten met het veranderen van de banden. Tegen dat het vermogen beter bruikbaar is, de banden veranderen :jaja:
 

larsy

Forumguru
C-merk jahhh oké . . .
Beetje zoeken en je kan al een goed merkje scoren
en voor heel goede prijzen ...
Bv . => 1F5DCF6B-31F8-463E-B735-C69ECB9D3169.jpeg

C53EA37C-0150-400A-A5E8-7F70C27563F9.jpeg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Semi-slick :sterretjes:
Op de GT3RS van mijn broer zijne maat liggen semi-slicks. Bij regenweer laat hij hem mooi binnen staan. Bij droog weer heeft dat machtig veel grip.
 

larsy

Forumguru
Ja ... dat is toch de bedoeling
“van een mooie bolide :D
Enkel bij mooi weer gebruiken ...
(zo gebruik ik mijn Audi toch )
Enkel die week sneeuw toen mocht hem ook buiten :nailbiting::shutup:
 

leon-cupra

Forumguru
De bedoeling van een mooie bolide is hem zomer en winter te gebruiken :tongue:
Lak kan wel tegen een beetje regen of sneeuw ;)
 

LT83

Forumguru
[Q
Mee eens, semislicks zijn gewoon niet geschikt voor een auto waar je door het jaar heen regelmatig van wil genieten.
En dat is nu net wat je wil, niet dat je hem thuis moet laten omdat ze in de middag een voorjaars buitje voorspellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Pilot Sport 4s moet je hebben, is de opvolger van de Supersport.....
Weet ik. Heb de 4S gehad op mijn O3 RS. Waren toen nog maar net uit. Grip was idd super, alleen na 12000km waren ze erdoor. (Veelal ook te maken met mijn rijstijl toen en mijn woon-werkverkeer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan