BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Bende pestkoppen :tongue:

is ook niet dat ik uitgekeken ben op een auto. Ik heb gewoon zin in iets anders :pardon:

vroeger reed ik wel iets langer met mijn wagens. Heeft vnl te maken met de financiële situatie : student -> bouwen aan gezin kost machtig veel geld (uitzet, huisje kopen, kindjes, ...) -> nu zitten we in een periode waar we eigenlijk zeer mooi kunnen sparen (alle kosten aan ons huis zijn achter de rug, kids zitten niet in hun duurste fase)
Eerste wagen 6j mee gereden, tweede een jaar en half door firmawagen. Daarna terug privé, 1j met een polo, dan dikke 4 jaar met een Superb. 2 jaar met de RS, dik jaar met de MX5 en nu 7 maanden met de C. En de M2 moet minstens 4j blijven van mijn madam (en aangezien ze er zelf enorm graag mee rijdt ...:banghead:)
Valt toch best nog mee :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ken het hoor. Nu koester ik vooralsnog wat ik heb; dat is ook wel het meest haalbare zo'n beetje binnen de beperking van het bewaren van de huiselijke vrede ;)
 

Tees

Donateur
Zoals ik elders al verkondigde, hou ik niet van elke keer weer wat anders. M'n huidige Faab (ook meteen m'n eerste auto) staat nu al bijna 5 jaar voor de deur. Ik moet zeggen dat ik soms met een schuin oog nu naar een andere kijk, maar dat is vooral omdat deze wat krap begint te worden achterin.

Ik ben dan ook niet een dusdanige autofanaat dat ik een serieus bedrag aan m'n auto kwijt wil zijn. Tis voor mij een (leuk) praktisch ding, en dat is dan ook wat ie primair moet doen: me van A naar B brengen met t gezin en eventuele spullen, en dat tegen een beperkte prijs en hoge betrouwbaarheid. Zolang ie voldoet, blijft ie, en als ie op een van deze factoren tekort schiet, dan pas is t tijd voor een nieuwe. :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb wel iets nodig wat me steeds kan verbazen. En denk dat de M2 mij wel een tijdje zal verbazen. Zit nu nog maar te spelen in comfort-modus , zijn nog rustig aan het opbouwen en we hebben dan nog sport en sport-plus :D (en zou ook wel willen leren driften met de wagen - niet het hooligan driften in de zin van 3x rond een rondpunt maar zo de hoek om driften lijkt mij wel leuk om te kunnen)

Vroeger reed ik ook niet graag met verschillende wagen. Dan reed ik ook het liefst met mijn eigen wagen. Had vnl te maken dat ik nog niet heel veel vertrouwen had in het autorijden. Nu zouden ze mij elke dag een andere wagen mogen geven.

tja, voor mij is een wagen meer dan juist een vervoersmiddel. Is mijn hobby, mijn “trots”. Het geeft mij ook wel een voldoening om een M2 op de oprit te staan hebben. Zo een wagen komt er niet zomaar. Puur op gevoel is de M2 wel voor mij ook de bovengrens. Duurder zou op termijn wel lukken maar heb nog wel wat met andere zaken rekening te houden.

vandaag ook de M zijn eerste wasbeurt gegeven. Door de vele regen van deze week was de achterkant helemaal vies. Na het wassen een wetcoat erop gezet. Hopelijk blijft hij dan iets langer properder aangezien het water dan sneller van de wagen vliegt.
 

leon-cupra

Forumguru
37F37B8D-56C6-4D63-8046-184504416299.jpeg Staat ook mooi in de lak maar denk toch de M2 wat extra TLC te geven binnekort. Met de lak wat extra shine te geven en de weinige swirls eruit te werken gaat de glans geweldig zijn :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 zijn nu zaken waar ik mijn geld niet aan kan geven. Eens aan mijn broer vragen of hij binnenkort wat tijd en goesting heeft. Heeft een zeer goed machine en wel wat ervaring met detailing. Zal meer dan voldoende dan zijn met ook een prachtig resultaat.
+1000€ uitgeven aan een coating, dat zit er niet in :nono:

Zou veel liever de achterkant wat opleuken .. dat kofferspoilertje en de diffusor in hoogglans zwart wrappen :jaja:
F6CF23E1-2161-4306-AD09-01EA642B4506.jpeg
 

Tuner111

Forumguru
is nochtans een meerwaarde als je hem gaat verkopen binnen een jaarke :D (kon het niet laten)

ieder zen ding.. maar een mooie laag gyeon is meer dan enkel blink blink.. het voet, en maakt het onderhoud zo gemakkelijk.

en die mods die je noemt zijn nu ook niet van de duurste he dus ik zou zeggen het totaalpakket :)

ikzelf zou nooit meer anders willen !
 

leon-cupra

Forumguru
Een meerwaarde in euro bij verkoop is dat zeker niet. Een liefhebber zal dat appreciëren maar zeker geen 1000€ meer voor jouw wagen betalen. Heb al genoeg wagens verkocht om dat te weten.

Ik wil gerust geloven dat het een fantastisch product is en heel wat voordelen heeft maar ik kan daar echt mijn geld niet aan geven. Denk dat mijn broer dat zelf aanbrengt op zijn wagens dus heel mss ... als hij dat ziet zitten om samen de wagen aan te pakken, heb ik de kostprijs van de producten er voor over maar niet de werkuren van een detailer.

Wat zou diffisor en kofferspoiler kosten om te wrappen ? 350€ ?

totaalpakket :maakmegek: binnenkort valt er een “mooie” brief van de overheid om even de biv en taksen te storten in hun bodemloze put. Mijn madam gaat van dat bedrag al een week vies gezind van rondlopen dus afkomen met een totaalpakket gaat niet pakken. :nono:
Of ik zou het vandaag moeten vragen. :pieker: De schrijnwerker heeft vandaag de kasten en bureau waar ze al meer dan 5 jaar achter vraagt gemonteerd (is ook weer een mooie factuur :nono:) :D:D
 

leon-cupra

Forumguru
@Rallye , op die tii is het idd mooi maar de huidige bestickering op de M2 :nono:
Onderstaande is dus origineel.
index.php
 

Tuner111

Forumguru
de m2 kan zeker die stickers hebben.. alleen zou ik wel een eigen ding doen dan een copy :)
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Rallye had die M2 niet gezien in het filmpje :deuk:;)

ben daar echt geen voorstander van. Mooi op een ander zijn M2 maar niet op de mijne. De wagen valt al genoeg op ook.

@Tuner111 ik “moet” een geyon coating erop laten zetten om de wagen gemakkelijker te onderhouden en dan een wrap laten plaatsen waarbij de wagen er altijd megavies uit ziet (ook al is hij gewassen) :pieker::pieker:
;);)
coole wrap wel. Leuk voor hobbywagen waarbij je ieder weekend naar een tuningmeeting gaat maar niet voor een daily wagen
 

larsy

Forumguru
Ik zie er nu ook wel “veel” rijden
Meer dan ne m3 !!

Ja in dat blauw ... mooi maar niet voor zelf te hebben (ik heb ooit een felle kleur gehad en je bent dan altijd de “clown “ en niet eens een keer low profile als je da wil ) .


Mooie wagen geniet maar nu de zon er is.
Wit is een goede kleur voor die wagen
Hoewel ik grijs zeer uniek vin op een m2
8527506E-13D0-4A06-BEE7-1E4601DDE03F.jpeg


ik ga mijne s3 eens op de brug zette heb storingen gekregen na het spelen in de sneeuw/vrieskou .
Als ik het niet kan oplossen dan maar na Audi . (Waarschijnlijk eens een resetje doen )
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hockenheim silver is idd ook een mooi kleurtje op de M2. De competitions hebben veelal deze kleur. Mooie schakering erin.

straks ritje naar Temse. Tot in Deinze beetje binnendoor, daarna autostrade. Eens benieuwd naar het verbruik op de langere afstanden.
 
Bovenaan Onderaan