BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Op bimmerboard zitten redelijk wat leden met een M2. Denk dat er niemand daar zijn M2 gechipt heeft. Blok vraagt echt niet om gechipt te worden.
Je leest veel meer eigenaars van een 135/140 die hun wagen chippen om net even sneller te zijn dan een M2.
Bij een M2 die aangepakt is, zie je veel sneller projecten van +500pk. Maar dat zijn dan projecten van enkele 10.000den euro.
 

sitechris

Donateur
Ik was ook altijd van het vermogen (en nog steeds wel een beetje), maar de Fiesta ST is voor mij wel een eye-opener dat het niet altijd 400 pk hoeft te zijn. Of zelfs 300. Als het totaalpakketje maar klopt in wat je in een auto zoekt.

Ik sluit overigens niet uit dat een volgende auto wel weer 300 plus pk heeft, maar een must is het niet.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris absoluut waar. De MX5 was ook zo een voorbeeld dat meer niet altijd beter is.
De M2 vind ik persoonlijk ook over de top. Machtig dat vermogen maar amper bruikbaar op openbare weg. Is eigenlijk een wagen die je op circuit moet gebruiken maja dan heeft de wagen ook weer zijn beperkingen en zit je weer met de verzekeringskwestie.
 

larsy

Forumguru
Ja pk’s is niet alles ..
(Dat kan ik wel zegge na 2 Lotusjes te hebbe gehad Elise & exige )
Maar het probleem wat je hebt is dat je toch wel “stil” komt staan bij +150km/h (met “weinig” pk)
Ik heb het wel graag op zo een droge zondag ochtend
Lekker lange autosnelweg en dan de pk eens laten gaan liefst tegen andere snelle wagen

En dan heb je toch pk’s nodig
dit gaat niet met 190pk bakjes (ook wegen die onder de 1000kg) .

2 totaal andere belevingen zijn het ...
voor mij mag het dus =>
iets meer pk’s zijn
en dan mag hem ook wel wat zwaarder zijn .
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
In Duitsland kun je pk's af en toe nog wel kwijt, al verwacht ik dat de pret daar volgend jaar (na verkiezingen) ook wel een keer voorbij is. Ik woon 3km van Duitse grens dus dat is voor mij handig. Maar als je in NL of B woont met 100 km/h of alleen maar trajectcontroles (B) dan wordt het wel lastig.
 

CharlesTucker

Forumguru
Probleem met Duitsland is dat ze daar tegenwoordig ook niet meer schijnen te leren om even in de spiegels te kijken voor ze naar links komen. En dat zeg ik, die nooit harder rijdt dan 130/140, ook niet in Duitsland waar het mag. Ik kan me voorstellen voorstellen hoe "on your toes" jullie moeten rijden om de PK's eens los te laten, dat moet je wel bijna beperken tot een vroege zondagochtend. Buiten dat, @leon-cupra, veel plezier met de aanwinst, en vele veilige kilometers toegewenst.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Precies dat, een vroege zondagochtend. En dan nog moet ik vrij baan hebben. Doe dan ook telkens maar een stukje, want de kick is het versnellen, verder is er met de Polo weinig spannends aan om 248 km/u te rijden, zo comfi voelt het. Als ik met onze Up! 100 rijd, heb ik meer snelheidsbeleving ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Qua hogere snelheden is het hier in BE redelijk voorbij. Overal trajectcontroles, flitspalen, mobiele flitsers ,...
als ik vroege naar mijn ouders reed, tja was je met 120 de tragere rijder, laatste tijd met 120 haal je de meeste andere in.

Zoals Rosinfield ook zegt, de kick zit hem in het versnellen, niet in de snelheid an sich. En dat is wel fenomenaal in de M2. Even het pedaal dieper en de manier waarop de M2 versnelt is abnormaal.

Ook altijd wel leuk vanuit stilstand even een korte kickdown te geven. Trek je een mooi streepje en de M zwiert gretig haar kont. Doe ik wel alleen aan mijn werk. Breed stuk baan, goed overzicht naar alle andere weggebruikers, geen fietsers die op de baan kunnen rijden en moest het mislopen, geen kans op brokken.
 

Kanerr

Forumguru
Je een BMW haalt we de hooligan in je naar boven hoor. Bij mij is elke tunnel en brug onveilig ;)

Anyway. Al gekeken wat je wil doen met het wrappen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Vorige week met de M2 naar mijn ouders geweest. Uiteraard een ook ritje gaan maken met mijn broer aan het stuur (van de Golf R). In Temse heb je een paar leuke tunneltjes. Favo plaats van mijn broer om met zijn R in “race”’door te rijden. Dus nu met de M ook , kleppen open ... het geluid was abnormaal. Mijn broer was er zelf stom verbaasd van :D
Wel opgelet dat er niemand te voet of per fiets door de tunnel ging op het moment dat we passeerde. Zou niet goed geweest zijn voor die persoon zijn of haar oortjes :pardon:

Nog niet gezien voor het wrappen. Zoals al meermaals gezegd, kan moeilijk mijn geld uitgeven aan mods. Wagen gaat er niet beter van worden. Verschil gaat minimaal zijn. Weinigen zouden het opmerken. En zal al snel aan 3-400€ komen, dan denk ik steeds “daar kunnen we dan een goed set achterbanden van kopen”.
 

LT83

Forumguru
Op bimmerboard zitten redelijk wat leden met een M2. Denk dat er niemand daar zijn M2 gechipt heeft. Blok vraagt echt niet om gechipt te worden.
Je leest veel meer eigenaars van een 135/140 die hun wagen chippen om net even sneller te zijn dan een M2.
Bij een M2 die aangepakt is, zie je veel sneller projecten van +500pk. Maar dat zijn dan projecten van enkele 10.000den euro.

Niet helemaal mee eens. S55 blok is echt niet te vergelijken met een N55. Another Leaque qua performance.
Blok heeft zoveel meer potentie, 500+ pk haal je dan gewoon met een stage 1 chip op de M2 Comp.
Het blok heeft natuurlijk ook wel zn nukken, maar negatieve verhalen hoor je uiteraard altijd meteen.
In mijn ogen is de B58 eigenlijk de beste keus als je het voor het kiezen hebt, super betrouwbaar en ook nog veel potentie qua tuning. En daarmee wil ik niets afdoen aan je geweldige M2 hoor, maar we moeten wel de feiten blijven benoemen toch? :tongue:
 

LT83

Forumguru
S55 is stage 1 500pk
https://www.br-performance.be/nl-be...w/7365-m2/7366-f87-2016/10076-m2-competition/
Kennis heeft een gechipte N55 stage 1 met 450pk (zijn vrouw kwam misselijk in het laatste ritje met de M2).

potentieel of niet ... voor mij is die 370pk meer dan genoeg. Niet echt behoefte voor stage 1.

N55 stage 1 met 450pk...heet die vriend Pinokkio wellicht???

Om even in het Belgische te blijven

N55 DVX Performance - BMW - F22 - 2013 ->... - M2 - 370PK
en stage 2 DVX Performance - BMW - F22 - 2013 ->... - M2 - 370PK

S55 DVX Performance - BMW - F22 - 2013 ->... - M2 CS - 455PK

B58 stage 2DVX Performance - BMW - F22 - 2013 ->... - M240i - 340PK
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Maar beide stock zou hetzelfde moeten zijn toch qua performance?

Nee de S55 levert in de M2 ookal wat meer. Maar die gaan ruim over de 500pk met wat tuning.
Beide gewoon belachelijk snel natuurlijk, maar het ging mij even om het feit dat je wel gewoon mag benoemen dat zowel de B58 als de S55 wat meer in hun mars hebben :D
 

leon-cupra

Forumguru
Rij veel veel kleine baantjes met mooie opeenvolgende bochtjes. Als je met een mooie snelheid door de bochten gaat, voel je echt de stijfheid van het chassis. Is echt bizar goed.
 

MarcoO2

Forumguru
Als je je M2 optisch tóch een maatje te groot vindt, kan je nog ff bij Jeroom langs ;)

bmw-m2-racing-jeroom-2021-3-e1617885808747.jpg
bmw-m2-racing-jeroom-2021-4.jpg
bmw-m2-cs-racing-jeroom-2.jpg
bmw-m2-cs-racing-jeroom-7.jpg
 
Bovenaan Onderaan