BMW M2

Topic in 'Mijn auto' gestart door leon-cupra, 18-01-2021.

1. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Op het gemakje gereden .. 8-9L per 100km maar dan bij mijn ouders wat testritjes gedaan en verbruik was plots 16L per 100km :maakmegek:

paar sprintjes gedaan aan de lichten .. waanzinnig. Mijn broer met zijn golf R met 385pk was enorm onder de indruk. De agressiviteit , het geluid, de power, ... vond hij niet terug in zijn R.

2. Kanerr

Kanerr Forumguru

Komt bekend voor :maakmegek:

Een golf R is ook een totaal andere auto, meer een alleskunner die anoniem is ;) M2 is gewoon een pure sporter

leon-cupra vindt dit leuk.
  3. Luuk Thijssen

Luuk Thijssen Forumguru

Onderschat zo'n R niet vanaf de lijn. Relatief laag gewicht, 4wd en DSG. Die gaan wel rap naar de 100 :tongue:
    Qua beleving is de M2 hem natuurlijk makkelijk baas!

Laatst aangepast: 22-02-2021 om 18:25
    leon-cupra vindt dit leuk.
  4. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Bij een sprintje is de R zeker in het voordeel met de 4motion. Moet al heel slecht weer zijn en versleten banden om enorm gripverlies te hebben. Maar qua fun ... tja , gaat verdomd snel maar dat is ook alles.
    Nu moest mijn wagen een gezinswagen zijn, zou ik ook absoluut voor een 4wielaandrijving gaan icm hoog vermogen maar in mijn geval, de M2 is de tweede wagen en dan mag het qua rijden iets extremer zijn.

op onze BE-autostrade wel verschrikkelijk vervelend met die wielsporen in de baan ... pfff ... wagen is continue “op zoek” naar die wielsporen door de heel brede banden (245 vanvoor en 265 vanachter). Op bepaald moment slingerde de wagen redelijk :nono:

5. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Moet zeggen met de Superb dat we er amper last van hebben: normale band, comfortabele ophanging ... die zweeft over onze “slechte” wegen. Maar de M2: enorm harde ophanging/vering, te brede banden .... elk putje voel je en op de autostrade op slechte stukken zoekt de wagen frequent naar de sporen in de baan.

nu zowiezo, de M2 is niet bedoeld om als gezinswagen te gebruiken. Was nu eens uitzonderlijk om de wagen aan mijn ouders/broer te tonen. Was ook aanpassen met dat de kinderen veel dichter bij ons zitten. Tijdens de ritten naar mijn ouders mogen ze op een draagbare dvd speler naar een filmpje zien. In de Superb horen we dat als achtergrondgeluid , in de M2 als storend geluid. Meermaals moeten zeggen “nog een beetje stiller”.

6. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Daarnet even wat geëxperimenteerd met de kleppen open van de uitlaat. Automaat in manuele stand, op 3500 toeren het gas lossen en hupsakee ... burbles bij de vleet. Ook goed hoorbaar wannneer je bij het vertragen iets vroeger terugschakelt waarbij je hoger in toeren uitkomt. “Scheetjes” tot en met.

vind ik dit zo fantastisch/leuk/machtig/.... ??? Tja , niet dat ik nu continue met de kleppen open zal rijden. Leuk dat kan, leuk om te horen maar uiteindelijk hoor je die burbles wel niet heel hard. Als omstaander kan je er meer van genieten maar laat de meesten het net niet leuk vinden ... :pieker:

7. Kanerr

Kanerr Forumguru

Ik vind het bij moderne auto's (eigenlijk alle sport varianten van alle merken die tegenwoordig uitgebracht worden) veelste klinisch en 'nep'

Bij een oudere auto hoorde je knallen of burbles uit de uitlaat komen vanwege de sportieve timing of vanwege de overtollige benzine in de uitlaat. Nu wordt het erin geprogrammeerd en voila klappen en mompelen etc.

Luuk Thijssen en leon-cupra vinden dit leuk.
  8. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Aan de andere kant is het wel positief dat je het nu wel zelf kan kiezen. Kleppensysteem is wel iets positief.
    Zelfs als eigenaar van een sportwagen wil je soms wel eens dat het dat “stiller”is.

Kanerr vindt dit leuk.

Deel deze pagina