BMW M2

spikehome

Forumguru
Tja mijn gti staat ook meer in de garage omdat ik elke dag met de fiets naar het werk ga.
En dan hebben we nog de Up voor de kleine stukjes.
Afgelopen jaar beide auto’s niet veel gereden.

Vandaar een andere auto en gaat de up er ook uit
 

brepus13

Forumguru
S avonds met het mooie weer pak je de auto uit de schuur en ga je een rondje rijden van een uur ofzo. Heerlijk in je eigen bubbel, radio uit en alleen maar luisteren naar dat heerlijke geluid…. Dat doe ik tenminste met mijn speeltje! :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou in principe nu ook al met de fiets kunnen gaan (4km enkel) maar echt geen zin om in de winter doorweekt toe te komen op het werk door de regen en in de zomer nat van het zweet.
Vroeger genoeg ruzie gehad met mijn moeder omdat ze bij slecht weer mij niet naar school wou voeren :pardon:

dus een tweede auto zal er altijd blijven ...
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 van de 4x 4km per dag geniet ik ook enorm hoor. Zitten paar leuke stukjes tussen en soms neem ik wel eens een ommeweg langs meer boerebaantjes.

Zo een uur doelloos rondrijden zegt mij eigenlijk niet veel. In het begin doe ik dat wel eens om de wagen beter te leren kennen maar daarna ... eigenlijk geen behoefte aan.
 

brepus13

Forumguru
Ik rij geen stukjes van 4km…. Ik pak die auto alleen als ik hem eerst fatsoenlijk warm kan rijden. Korte stukjes doe ik dus niet, daar hebben we andere auto’s voor :-)

ieder zijn ding denk ik. Lekker blijven genieten van dit monster zolang je hem nog hebt dan maar!
 

spikehome

Forumguru
Idem althans met de gti moet ik echt 20km plus moeten rijden voor ik hem start.

En tja ben 54 fiets elke dag naar het werk niks mis mee (geen elektrische fiets hoor) .
8km enkele reis 15m fietsen met de auto 20 a 30minuten.
Altijd gedaan de keren in een jaar dat ik nat werd kan ik op 1 hand tellen. Beetje plannen met Buienalarm
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hier ook alleen lange stukken met de GTI. Ook mede daarvoor de Up! er bij genomen voor de kortere ritjes (meest 15 a 20 km)
 

leon-cupra

Forumguru
Regen is mijn kryptonite :deuk::deuk:
Neen ... haat het echt met een natte broek of bezweet op het werk te zitten.

En dan heb ik zoiets: verzekering is betaald, taksen zijn betaald, wagen is betaald dus enkel de benzine kost mij maandelijks wat geld (100€ per maand) .. daarvoor ga ik echt niet de M2 in de garage laten staan.

betreft het opwarmen ... met de M2 in het begin gelet op het opwarmen van de olie bij een rustige rijstijl ... redelijk snel opgewarmd. Hoeft daar geen 20km voor te rijden. Paar km was voldoende. En ook de baantjes die in doe gebruik je nooit de volle 370pk. In sportmodus kan je metertjes opzetten die het vermogen en koppel weergeven. Op mijn woon-werkverkeer is het maximale vermogen dat ik gebruik rond de 270pk. 370pk lukte enkel bij stilstand en kickdown geven en blijven aanhouden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij is de olie pas na een minuut of 20 of 15 km op temperatuur. Niet dat je dat nu helemaal hoeft af te wachten, maar een paar km lijkt me echt onvoldoende
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
geen regen, 300m verder een stortbui, terug 300m verder zonnetje
Je woont echt in het raarste gebied van België hoor.
En regen die 300mtr ver er aankomt die kun je aan zien komen...
Dus of regenpak 300mtr aan of de paraplu uit de SuperB van je vriendin jatten....

En verder heb ik echt geen goedkopere smoesjes gehoord dan deze....
Zeg dan meteen dat je LUI bent uigevallen, of dat je niet kunt fietsen....
 

brepus13

Forumguru
Zelfs mijn Octavia 1.2 tsi heeft de olie niet op 90 graden na 4km. De P doet er nog een stukje langer over. Ik reken zeker op 20 minuten voordat ik die doortrek. Voor de korte stadsritjes hebben we dus een EV (fiatje 500) geen gedoe met warm rijden, snel, instant verwarming in de winter en makkelijk te parkeren.
 

Kanerr

Forumguru
Nou, heb het idee dat een grotere motor dan sneller op temp komt, want mijn 3.6 haar olie temp is ook na 10 min al minimaal 70graden Celcius..

Mijn route begint altijd (waar ik ook heen ga) met 150m dorpsweg en dan 4km N-weg (80)

Maargoed, @leon-cupra een 330e is wel een fijne auto, maar de funfer gooit daar heel veel auto bovenop ;)
 
Bovenaan Onderaan