BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Ieder zijn keuze zeker.
Uiteraard is regen niet de enigste reden. Mijn partner is s avonds nog vele dagen op opleiding. Zolang ze accountant wilt blijven, dient ze ieder jaar geregeld opleiding volgen. Dus sta ik daar geregeld zonder auto. Kids hebben tijdens de week en in het weekend beiden hun hobby’s. Zijn ook wel wat ritten, vaak op hetzelfde tijdstip.

uiteraard zal een tweede wagen in het geval van 500m een overbodige luxe zijn maar eentje die het mij wel waard is. Uiteindelijk met een gewone wagen ga ik 150-200€ per maand kwijt zijn (incl afschrijving). Zijn mensen die meer kwijt zijt per maand aan sigaretten en drank tesamen.
 

Bijlagen

  • upload_2021-6-22_12-24-48.png
    upload_2021-6-22_12-24-48.png
    117 KB · Weergaven: 14

JeSko

Forumguru
Het is een echte crime hier om voor korte afstanden je auto te pakken, je bent dan lui, asociaal, niet begaan met ons klimaat, altijd wat :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Idd @JeSko . De mensen die het nodig vinden om 100km naar hun werk te rijden omdat ze daar 10% meer verdienen, stoten veel meer uit dan ik met mijn 4km. Rijden dan meestal nog met een vervuilende diesel :nono:
 

s-line

Forumguru
@sitechris als ik op 500m van thuis kom te werken, wordt het geen hybride hoor. Ga geen 40.000€ uitgeven voor een wagen die quasi heel het jaar stil zal staan. In dat geval ga ik mij iets veel goedkoper kopen genre Leon of Focus met een kleine benzinemotor.
Ik werk op 6,5 km van mijn huis en ga altijd op de fiets….. zonde voor de auto al die korte k..stukjes hij komt niet eens op temperatuur! En met regen heb ik een regenpak aan! (Ps de meeste regen valt er altijd naast)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Lekker doen wat je zelf wil, soms kom ik ook met de Cactus werken, is zo'n 1.5 km ongeveer, maar dat is uitzonderlijk en heeft dan te maken met gezinsplanning. Maar pak zelf liever de fiets voor dat stukkie, auto eruit rijden eerst en dergelijke is meer gedoe en hier parkeren op de site is ook niet alles. Maar iedereen moet doen wat hij of zij wilt, hier werken 200 mensen waarvan zeker 100 uit de nabij gelegen dorpen of het dorp zelf, en er staan nog steeds veel meer auto's dan fietsen geparkeerd. Moest ik morgen op 10 km van huis gaan werken, is het ook elke dag met de auto.
 

leon-cupra

Forumguru
Zoekopdracht toegevoegd aan AutoScout24 (de Focus)
Is nog lang maja de voorpret is steeds het leukste.

gisteren ook nog even gedacht :”hoe voordelig zou het zijn om bij mijn eventuele nieuwe werkgever een bedrijfswagen te vragen.” Verwacht een mooie loonstijging bij de volgende werkgever. Moest ik nu een deel bruto loon omzetten in een bedrijfswagen:pardon:
Eerst het loonvoorstel eens bezien, daarna mijn partner die accountant is aan het werk zetten :D
4C571BE6-9E4A-4A48-BF12-00B62143242F.png
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker , een 5 zou het in de huidige situatie nooit worden maar is wel een wagen die hoog op het verlanglijstje staat en er ooit eens moet komen.
Zoekopdracht stond ingesteld op 520i, 530i en 530e. Berline en touring.
 

leon-cupra

Forumguru
530e was idd gewoon een berline. maja een 5 gaat het sowieso toch niet worden zolang mijn wagen niet de familiewagen is. Fun primeert dan op het praktische ;)
 

JeSko

Forumguru
Kwam daarstraks de dorpskernen binnengereden en wat reed er plots voor me, een zwarte M2. Heerlijk geluid, zelfs bij kalm rijden, heb echt genoten van die 2-3 minuten dat die M2 voor me reed. Hij deed niet te zot, denk dat hij wel wist dat hij anders op zijn donder ding krijgen van die witte Cactus achter hem ;)

:deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Wel een groot verschil tussen een M2, een M2 facelift of een M2 competition. Laatste twee zitten al met een hoop filters voor de uitlaat waardoor het geluid serieus gedempt wordt. Eerste gen M2 zoals de mijne heeft allemaal die filters nog niet. Brult nog heerlijk. Ik rij tegenwoordig quasi altijd in manueel en tractiecontrol af … dan gaat de klep open van de uitlaat … dan pas is het geluid “ganz geil” … bij het lossen van het gas ook burbles … :yeehaa::yeehaa:tegenwoordig rij ik ook steevast met de ramen en schuifdak open om van het geluid te genieten.

hoe langer dat ik de M2 heb , hoe meer ik begin te twijfelen om hem volgend jaar toch te behouden. Ik zou s avonds gerust mijn stoel in de garage kunnen zetten en een hele avond naar de M2 kunnen kijken.
zit al enige tijd te zien naar een opvolger … zijn weinige waar ik echt “wild” van word en aangezien de superb van de madam wss volgend jaar opgevolgd wordt door een Passat, zal ik nog steeds een funcar mogen hebben …
 

JeSko

Forumguru
Het was een first gen zoals uwe, herkende hem aan de wat oudere achterlichten, aan de buitenkant verschillen een M2 en M2 facelift nauwelijks. Hij liet ook telkens die heerlijke burbles los, raampje van de Cactus open en genieten maar.

En ja ik zou hem gewoon goed lang bijhouden, het is de laatste in zijn soort bedenk dat goed.

Het is ook de eerste auto die ik weet waarop jij wat verliefd lijkt te zijn. Houden dus. ;)
 
Bovenaan Onderaan