BMW M2

leon-cupra

Forumguru
@JeSko work hard, play harder ;)

Ach komt wel een tijd wanneer het budget kan aangroeien (als je verstandig omgaat met geld). Bepaalde periodes in jouw leven zijn gewoon veel duurder (aankoop huis, extra investeringen in huis, kindjes,…). Als deze wegvallen , komt er redelijk wat budget vrij (is toch gebeurd bij ons). Tot een paar jaar geleden zou de M2 ook niet haalbaar geweest zijn. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Serieuze klapper.

je hoeft daar niet veel voor te doen hoor om het kontje te doen zwiepen. Wss ook een paar veiligheidssystemen gedeeltelijk af en dan is het soms tricky.
 

EdK

Forumguru
Rijd er eigenlijk openbaar vervoer van de ring naar een vliegveld of treinstation ?
Want vermoed dat deze beste man niet met de M2 nog naar huis is gereden.....:koffie:
 

CharlesTucker

Forumguru
Da's nog best een gedoe, beter iemand bellen die een auto heeft die nog wel bruikbaar is. Er rijdt een bus (528) deels langs de Nordschleife, die brengt je naar Adenau. Daarvandaan kun je een bus nemen naar Ahrbrück, wat een station heeft. Per trein kun je dan naar het Rijndal (dan kom je uit bij Remagen, beroemd van de "brug bij Remagen", waar de geallieerden tegen het einde van de tweede wereldoorlog voor het eerst de Rijn zijn overgestoken), en vandaar is makkelijk om in plaatsen als Keulen en Koblenz te komen ...
 

EdK

Forumguru
Jeetje @CharlesTucker je noemt het op of je al een keer die rit met openbaar vervoer hebt moeten maken...
Maar dat is dus een lange rit waar je van begin tot eind baalt lijkt me.....:D
 

CharlesTucker

Forumguru
Nee, ik ben zelf nog nooit bij de Ring geweest, niet met het OV en niet met de auto. We zijn wel een paar keer in de buurt geweest, het Ahrdal is wel een mooi stukje Duitsland. Maar je vraag maakte me nieuwsgierig, dus ik was even op zoek gegaan met behulp van onze vriend Google. En Remagen viel me op omdat het ook wel op mijn lijst staat van nog te bezoeken plaatsen, vanwege het historisch belang van die brug (die WOII niet overleefd heeft).

Maar inderdaad, als je daar met een fraaie M2 naartoe bent gereden en je moet met het OV terug, dan zit je vast niet lekker in die bus en trein. Je hebt wel tijd om na te denken over wat je nu precies verkeerd gedaan hebt, maar dat zal je niet vrolijk stemmen. Ik ben ook wel benieuwd of die auto uit dat filmpje nog op te lappen is, het was op zich wel een flinke klap, maar zo'n vangrail geeft toch wel flink mee, waardoor de G-krachten op de essentiele delen van die auto misschien toch wel mee gevallen zijn. Maar zelfs als ie op te lappen valt zal dat ook flink in de papieren lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Vandaag heeft de M2 een “kusje” gehad van een vrachtwagen :banghead:

op het werk een vrachtwagen die een andere vrachtwagen wou laten passeren en mijn wagen(die geparkeerd stond) niet had gezien. Schade is zeer licht. Nummerplaat kaduul, klein plekjes verf eraf, … spuitwerk dus.
E8C34C99-C0BF-4077-A9DC-D3F4E5B7D1C3.jpeg 7B0590F4-0098-4466-9155-9021A35D1CD9.jpeg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Aaaaaah kak zeg! Sterkte met de afwikkeling, zal wel spuitwerk op kosten van de tegenpartij zijn verzekering zijn neem ik aan?
 

leon-cupra

Forumguru
De afwikkeling zal meer miserie en tijd vragen dan de herstelling zelf. Verzekeringen en consoorten :facepalm:
Bumper gaat herspoten moeten worden. Paar stukjes verf af. Waarschijnlijk achter de bumper niets beschadigd. Vrachtwagen reed maar een paar km/u. Stond stil en wou hem een klein beetje verder zetten.

ach .. kan ik het ineens combineren met een onderhoudje … moest ook nog gebeuren.
 

eriktv

Forumguru
Daar hadden een paar mm meer ertegen het een heel ander verhaal kunnen maken, goed mee weggekomen. Desalniettemin zuur, sterkte met het herstel!
 

leon-cupra

Forumguru
Had veel slechter geweest moest hij tegen 30km/u er tegen gereden hebben.

Stomme is dat ik in de voormiddag op een andere parkeerplaats stond maar omdat deze normaal gezien voor bezoekers is en er terug plaats vrij was voor personeel, had ik mij daar gezet. Moest ik nog op de andere plaats gestaan hebben, was er niets gebeurd :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
@Cordoba met zijn band ertegen gereden. Heeft gelukkig onmiddellijk gevoeld dat hij tegen mijn wagen zat. Moest hij nog een “duwtje” gegeven hebben zat er wss nu een flinke deuk in.
 

eriktv

Forumguru
Goed dat hij het voelde, toen ik nog op ‘t postkantoor werkte had een trucker het pas na vier Caddy's en een Vito door :banghead:. En die zaten dus zo in de sandwich (/hingen eraan) dat ze wekenlang weg waren voor schadeherstel. Oeps :D
 

leon-cupra

Forumguru
Pfffff … vandaag tegen gehouden door een zwaantje. Blijkbaar heeft een bewoner die op mijn woon-werkverkeer woont een klacht ingediend tegen mij voor geluidsoverlast. Kzou met een zwaar getunede wagen rijden zoals een gek. Zwaantje heeft mij blijkbaar paar keer in het oog gehouden. Vond mijn rijgedrag acceptabel. Dat was helemaal geen probleem en toen hij zag dat het een M2 was , begreep hij het volledig.
Gelukkig ook wel een wagenliefhebber die mij verstond. Papieren gecontroleerd , vraag om wat rekening te houden met die bewoner en mocht mijn weg verder zetten …

Triestige mensen bestaan er :nono::nono::nono:

zou ik eens iets achter laten in die bewoner zijn brievenbus ? Weet wie het was aangezien ik een tijdje geleden een “aanvaring” heb gehad met die man.
 
Bovenaan Onderaan