Is het nou wel of niet?Aflevering gebeurde wel niet volgens het boekje
Wellicht dan de EV6 variant? Die komt er met 585pk/900Nm.
@Kanerr , een Balance met de 73kwh batterij. Kleur is digital teal green.
Zou de EV6 nog eens in het echt moeten zien. Vind hem wel iets “stoerder” dan de Ioniq 5. Iets sportiever gelijnd. Maar die prijzen hé. Als private aankoop is dat gewoon te gek. Ook heb ik eigenlijk niet zo een grote wagen nodig.Wellicht dan de EV6 variant? Die komt er met 585pk/900Nm.
Dan heb je zeker de nieuwe Alfa Romeo Giulia nog niet gezien?Die elektrieke auto's hebben allemaal iets wat ze direct als zodanig herkenbaar maakt.
Wat de technische onderbouwing van de nieuwe Giulia betreft, zal de sedan van het bestaande Giorgio-platform met verbrandingsmotor overstappen op de STLA Large-architectuur van moederbedrijf Stellantis, die een minimumbereik van 800 km (497 mijl) zal bieden, met batterijcapaciteiten die variëren van 101 tot 118 kWh, aldus de investeerdersinformatie van Stellantis. De STLA Large is ontworpen voor prestatiemodellen met vierwielaandrijving en Alfa's moederbedrijf schetst een mogelijke 0-62mph-tijd van slechts 2,0 seconden voor auto's die op deze technologie zijn gebaseerd.
De balance is de hoogste uitvoering. Komt overeenkomen met jullie Lounge-uitvoering. Kan je zien aan de lichtgrijze sierstukken rond de wielkassen en de lichtgrijze stukken in de voor en achterbumper. Bij de andere versies zijn die zwart.Oh, die heb je niet in Nederland, in Nederland is de keus tussen Style, Connect en Lounge.
73kwh prima, 205pk 350nm![]()
Paar weken geleden had ik iets van “we gaan er wat langer mee rijden” maar sinds dat de regering aangekondigd heeft dat vanaf 2030 geen enkele tweedehandse benzine/diesel/hybride wagen nog ingeschreven kan worden, vrees ik een beetje voor de restwaarde. Een M2 is nu een zeer gewilde wagen wat resulteert in hoge verkoopwaarde. Dus wil met de M2 mijn verlies minimaliseren. Dat ik bij de volgende ging inleveren, was 99% zekerheid. En ook, het vermogen van de m2 wordt nog amper gebruikt of kan je gebruiken. Daarnaast, met mijn nieuw werk ga ik nog amper 3.000km per jaar doen. Beetje zonde om dan een M2 op de oprit te staan hebben.Houd die M2 toch gewoon bij, je kan hem betalen, gewoon houden, kleine benzine ga je in no time spijt van hebben vrees ik, en dan verlang je snel naar die verkochte M2.
De Ioniq 5 is achterwielaandrijving, heeft leuk vermogen en rijbereik is best wel acceptabel aan het worden. Mijn broer vond hem best heel vlot en aangenaam rijden. Leuke bochtjes zijn er wel niet aan besteed, door het hoge gewicht.Inderdaad, EV is allemaal nu groot en ruim etc. Ben benieuwd wanneer de sportieve EV komtBMW is al beginnen met de i4... Maar ben toch wel benieuwd wanneer een sportieveling a la mx5 op de markt komt.. rwd, dito vermogen, fatsoenlijk rijbereik en het belangrijkste; leuk sturen.
Vooralsnog ben je aangewezen op dit soort alternatieven, vrees ik.vrees dat het nog wel heel lang zal duren eer er iets à la MX5 in EV zal komen.