BMW M2

Rosinfield

† In Memoriam
Hopelijk kan je vader er snel van gaan genieten. Die elektrieke auto's hebben allemaal iets wat ze direct als zodanig herkenbaar maakt. Men heeft denk ik getracht er een wat futuristische uitstraling aan te geven. Ik vind het niet mooi over het algemeen. Ook niet echt lelijk deze. Zou het hoe dan ook zo doen, als ik de centen had.

EJS

Forumguru
Ik vind het best een stoer ding. Van mij had dat grote witte vlak achter naast de kentekenplaat niet gehoeven maar verder :thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Wellicht dan de EV6 variant? Die komt er met 585pk/900Nm.
Zou de EV6 nog eens in het echt moeten zien. Vind hem wel iets “stoerder” dan de Ioniq 5. Iets sportiever gelijnd. Maar die prijzen hé. Als private aankoop is dat gewoon te gek. Ook heb ik eigenlijk niet zo een grote wagen nodig.
Nog minimaal een jaartje tijd om ervoor na te denken. Met al die plannen van onze Vlaamse regering is het bang afwachten wat ze nog allemaal uit hun mouw gaan schudden.
Denk voorlopig volgend jaar iets goedkoop (kleine benzinewagen) te kopen ter vervanging van de M2. De kat nog even uit de boom te kijken en binnen een jaar of 4 over te schakelen naar een EV.

JeSko

Forumguru
Houd die M2 toch gewoon bij, je kan hem betalen, gewoon houden, kleine benzine ga je in no time spijt van hebben vrees ik, en dan verlang je snel naar die verkochte M2.

Kanerr

Forumguru
Inderdaad, EV is allemaal nu groot en ruim etc. Ben benieuwd wanneer de sportieve EV komt :) BMW is al beginnen met de i4... Maar ben toch wel benieuwd wanneer een sportieveling a la mx5 op de markt komt.. rwd, dito vermogen, fatsoenlijk rijbereik en het belangrijkste; leuk sturen.

MarcoO2

Forumguru
Die elektrieke auto's hebben allemaal iets wat ze direct als zodanig herkenbaar maakt.
Dan heb je zeker de nieuwe Alfa Romeo Giulia nog niet gezien? ;)

Alfa%20Romeo%20Giulia%20EV.jpg

EN gezien de specs is dit misschien wel meer een opvolger voor de M2 dan de Ioniq :D

Wat de technische onderbouwing van de nieuwe Giulia betreft, zal de sedan van het bestaande Giorgio-platform met verbrandingsmotor overstappen op de STLA Large-architectuur van moederbedrijf Stellantis, die een minimumbereik van 800 km (497 mijl) zal bieden, met batterijcapaciteiten die variëren van 101 tot 118 kWh, aldus de investeerdersinformatie van Stellantis. De STLA Large is ontworpen voor prestatiemodellen met vierwielaandrijving en Alfa's moederbedrijf schetst een mogelijke 0-62mph-tijd van slechts 2,0 seconden voor auto's die op deze technologie zijn gebaseerd.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wow die Alfa dat is pas een knappe auto, veel beter dan al die hoekige EV's die er te futuristisch willen uitzien. Heb de Ioniq nu in het echt zien rijden en vond het in tegenstelling tot de foto's maar een onhandig hoekig ogend ding, niet mijn smaak.

leon-cupra

Forumguru
Oh, die heb je niet in Nederland, in Nederland is de keus tussen Style, Connect en Lounge.

73kwh prima, 205pk 350nm :)
De balance is de hoogste uitvoering. Komt overeenkomen met jullie Lounge-uitvoering. Kan je zien aan de lichtgrijze sierstukken rond de wielkassen en de lichtgrijze stukken in de voor en achterbumper. Bij de andere versies zijn die zwart.

leon-cupra

Forumguru
Houd die M2 toch gewoon bij, je kan hem betalen, gewoon houden, kleine benzine ga je in no time spijt van hebben vrees ik, en dan verlang je snel naar die verkochte M2.
Paar weken geleden had ik iets van “we gaan er wat langer mee rijden” maar sinds dat de regering aangekondigd heeft dat vanaf 2030 geen enkele tweedehandse benzine/diesel/hybride wagen nog ingeschreven kan worden, vrees ik een beetje voor de restwaarde. Een M2 is nu een zeer gewilde wagen wat resulteert in hoge verkoopwaarde. Dus wil met de M2 mijn verlies minimaliseren. Dat ik bij de volgende ging inleveren, was 99% zekerheid. En ook, het vermogen van de m2 wordt nog amper gebruikt of kan je gebruiken. Daarnaast, met mijn nieuw werk ga ik nog amper 3.000km per jaar doen. Beetje zonde om dan een M2 op de oprit te staan hebben.
Gaat volgend jaar ook afhangen welke wagen mijn partner gaat hebben als bedrijfswagen. Kans groot dat het een Passat wordt. dus wordt dan ook weer de gezinswagen en dan zullen de tripjes tijdens het weekend weer beperkt blijven met de M2. Gebeurt frequent dat de M2 stil staat van vrijdagavond tot maandagochtend.
Mss ook binnen een paar jaar zien of er de mogelijkheid is om een tweede verhuureigendom aan te kopen. Dan is wat extra kapitaal handig ;)

we zien wel. We hebben nog veel tijd om erover na te denken maar kans is 90% zeker dat de M2 eind volgend jaar eruit gaat.

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad, EV is allemaal nu groot en ruim etc. Ben benieuwd wanneer de sportieve EV komt :) BMW is al beginnen met de i4... Maar ben toch wel benieuwd wanneer een sportieveling a la mx5 op de markt komt.. rwd, dito vermogen, fatsoenlijk rijbereik en het belangrijkste; leuk sturen.
De Ioniq 5 is achterwielaandrijving, heeft leuk vermogen en rijbereik is best wel acceptabel aan het worden. Mijn broer vond hem best heel vlot en aangenaam rijden. Leuke bochtjes zijn er wel niet aan besteed, door het hoge gewicht.

las deze week een test van de nieuwe megane EV. Deze zou het meergewicht al kunne beperken door een nieuw type batterij die een stuk dunner is.

vrees dat het nog wel heel lang zal duren eer er iets à la MX5 in EV zal komen. Het plezier dat je krijgt van een MX5 komt net door het zeer lage gewicht , iets wat bij een EV een heikel punt is ;)

leon-cupra

Forumguru
Daarnet de M2 terug gaan halen. :yeah:

nu hij er toch stond ineens een onderhoud laten uitvoeren(remvloeistof diende vervangen te worden). Was wel een beetje te laat hiermee. Word dus effectief vermeld in de onderhoudshistoriek. De “OK” staat nu in het oranje ipv groen :banghead:
Volgende keer toch maar onmiddellijk bellen wanneer de wagen onderhoud aangeeft :arghh:

Bovenaan Onderaan