BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Ritje naar het werk gedaan. Na 2,1km is de motor op de goede temperatuur. Langs een ander weg gereden waar de max snelheid 50 is waar mijn normale route de snelheid wel hoger ligt. Schakel de laatste tijd wel meer zelf zodat de wagen in iets hogere toeren blijft. Rijdt dan aangenamer.

vandaag nog eens een dag met regen. Tractiecontrol afzetten is dus uit de boze . Scherp bochtje, rustig genomen, kont direct aan het glijden. weet wel dat daar zeer glad asfalt ligt. Maar schitterend hoe gemakkelijk de wagen onder controle te houden is. Even tegensturen en de kont komt terug mooi waar ze dient te zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Maargoed, @leon-cupra een 330e is wel een fijne auto, maar de funfer gooit daar heel veel auto bovenop ;)
Ben laatste tijd heel speelse auto’s gewoon. Vrees bij een funfer dat het speelse eraf zal zijn. Fantastische cruiser maar of een funfer dan een bepaald plezier gaat geven? Op dat vlak is een 3 dan wel anders

maar om in Skoda termen te denken, een 530e is wel een veel betere aanbieding dan een 330e. Tweedehandsprijzen van een 330e liggen bizar hoog tov een 530e
 

Kanerr

Forumguru
Dat klopt zeker, het is een veel volwassenere auto en een 330e is speelser, maar goed als je in zo een kaliber zoekt zou ik geen speels karakter verwachten. Dan zou ik liever richting een Otco rs hybrid zoeken of Cupra Leon..
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr mijn wagen is thuis de tweede wagen. Mijn partner heeft een bedrijfswagen (superb). De gezinsuitstappen zijn steeds met deze wagen. Dus eigenlijk hoef ik voor mijn eigen wagen weinig compromissen te maken. En dan wil ik voor mijn eigen wagen liever een speelse wagen dan een volwassen wagen.
Moest mijn partner geen bedrijfswagen gehad hebben, zou de keuze absoluut gevallen zijn op een funfer.
 

sitechris

Donateur
Waarom een plugin hybride als je 500m van je werk komt te zitten? Dan zou ik - als je de auto weinig gebruikt - juist voor een benzine kiezen.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris als ik op 500m van thuis kom te werken, wordt het geen hybride hoor. Ga geen 40.000€ uitgeven voor een wagen die quasi heel het jaar stil zal staan. In dat geval ga ik mij iets veel goedkoper kopen genre Leon of Focus met een kleine benzinemotor.
 

sitechris

Donateur
Zonde van de afschrijving en zonde om je droomauto dan meteen al weg te doen. Juist voor de hobbyritjes ook leuke auto om voor de fun te blijven rijden. Met een 1.5 Leon ga je dat niet meer doen.

ps.....als je dan toch goedkoper genre gaat rijden, Fiesta ST een optie?
 

Kanerr

Forumguru
@sitechris Ik denk dat de taksen in BE zwaar wegen, en @leon-cupra nu zijn M2 moment heeft gehad en er tevreden mee is. Volgens mij nooit de intentie om er lang in te rijden :)

Met 500m van werk af zou ik ook zoeken naar een hot hatch, een Fiesta ST, Mini Cooper S, Polo GTI of misschien zelfs een M135I (ahoelwel ik hem wel ECHT lelijk vind maargoed.. smaak verschil blabla)
 

JeSko

Forumguru
Ja dan is zo'n Fiesta ST echt ideaal! Zou zelf ook wel zoiets willen. Ik denk niet dat ik ooit al een auto geweten heb die unaniem zo word bewierookt vanwege zijn handling.
 

leon-cupra

Forumguru
@sitechris
De M2 gaat maar ten vroegste na de zomer 2022 eruit hoor. Vroeger niet. De eenmalige inschrijvingstaks van 1800€ is te hoog om de M2 dit jaar nog weg te doen.
Voor de afschrijving heb ik geen schrik. Wanneer ik de M2 volgend jaar verkoop, zal de afschrijving nog heel minimaal zijn. Zoals eerder ook gezegd, wanneer de taksen op dikke benzines de hoogte zullen ingaan, dat pas zal de afschrijving gigantisch zijn. Dus de M2 moet op tijd buiten.

een pocketbommetje zoals een fietsta ST kan idd nog een mogelijkheid worden. De zien wel. We hebben nog veel tijd om na te denken. Ook moet de job op 500m doorgaan hé ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr, idd. Nooit de intentie gehad om de M2 lang te rijden. Max 2 jaar om dan voor de vrije val in herverkoopwaarde deze terug te kunnen verkopen. Net voor dat moment zal de afschrijving aanvaardbaar zijn, rekening houdend met het type wagen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja dan is zo'n Fiesta ST echt ideaal! Zou zelf ook wel zoiets willen. Ik denk niet dat ik ooit al een auto geweten heb die unaniem zo word bewierookt vanwege zijn handling.
In mijn bijberoep vorig jaar een basis fiesta verkocht. Weekje mee gereden. Los van het vermogen, reed de fiesta enorm plezant. Niveau hoger dan zijn concurrenten (zeker tov een Corsa .. wat rijdt dat bagger). Dus een ST :rockon:
Alleen in die fiesta die ik had, waren de stoelen rampzalig.
 

larsy

Forumguru
misschien denk je er achter een jaartje weer anders over .
Je hebt er toch mee kunne spelen in die tijd. En wat komt dat komt .
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Dinsdag mag ik op een kennismakingsgesprek met de eigenaar van het bedrijf op 500m van mijn deur. Ze hebben voor mij gekozen. Dinsdag nog een loonvoorstel krijgen maar verwacht hieromtrent geen (onaangename) verrassing. Dus binnenkort met de fiets naar het werk :D

met het topic van @brepus13 zijn Porsche te volgen dacht ik ook even “hey nu ik binnen 3 maand amper KMS zal doen, waarom geen mooie 911?”:D

even gezocht naar een 997 (996 vind ik minder mooi) maar snel terug opgeborgen. Budgettair wel haalbaar maar dwaze BE taxen :nono::nono:
Jaarlijkse taks op een 997 …. 2000€ … :banghead:
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb juist weer bijgelezen in het topic, en wilde net de suggestie doen om met een E-bike naar het werk te gaan (en de M2 nog even aanhouden). Kun je op verjaardagen altijd zeggen dat je milieubewust met een EV naar het werk gaat.:D
 

leon-cupra

Forumguru
Moeilijk voor anderen om zich voor te stellen hoe erg ik regen haat … maar met een E-bike word je dus ook nat :tongue:

Is wel zo, regelmatig kom ik dezelfde mensen met een elektrische fiets tegen. Vertrekpunt ongeveer hetzelfde en het is pas na 3km dat ik het verschil kan maken met de auto. Zijn er een paar die tegen de 30 met hun fiets rijden en als de max snelheid voor een wagen in het dorp waar ik passeer ook maar 30 is … tja :pardon:

Maja E-Bike allemaal goed en wel maar kost ook een paar duizend euro. Als je dan een wagen waar alles van betaald is in de garage staan hebt en waar je 100€ per maand aan benzine kwijt bent wanneer je dagelijks met de auto rijdt , dan is een E-Bike eigenlijk duurder dan elke dag met de wagen te rijden.

beste (financiële) situatie is gewoon de M2 weg doen en steeds met de fiets gaan en het houden bij 1 wagen maja … word ik wss ook niet gelukkiger van. :pardon:
 
Bovenaan Onderaan