BMW M2

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, maar dat is het gevaar van ijzel waarschuwingen. Het is niet gezegd dat het zich ook inderdaad gaat voordoen. Met het gevaar dat men dan zegt: zie je wel, hoop paniek om niks. Maar het gevaar is juist dat het er van het ene op het andere moment wel kan zijn en dan zijn de rapen gaar. Wanneer je dat een keer hebt meegemaakt, ga je echt niet meer de weg op bij een ijzel-waarschuwing. Maar misschien was die bij jou helemaal niet afgegeven
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Banen hier ijzelvrij. Wel kletsnat door een hele dag te regenen. En bij iets teveel power aan te spreken schudt de M maar al te graag met het kontje :D
Kickdown is gegarandeerd ter plekke staan dansen en kontje dat wiebelt. De geleidelijke aanpak is van tel (en dan is de M nog steeds veel te vlot :D)

zaterdag bij het ophalen gevraagd aan de verkoper hoe de keyless werkt. Open = hand achter de hendel. En vroeg “en sluiten?” ... “met de afstandsbediening”. Viel achterover. Is toch altijd openen en sluiten :pieker: maja dacht “het optiebeleid van premium merken is zo absurd dat het mss wel kon dat je het extra diende aan te vinken” :pardon:dus niet verder naar gekeken. Maar toch kon ik het niet loslaten. Kon niet!!!!
Eens gezocht op Google (Google is very good friend :deuk:), gezien hoe het werkt bij BMW, getest op de mijne en natuurlijk werkt sluiten ook keyless :mad:
Verkopers é :nono::nono:nochtans is hij “gespecialiseerd” in bmw :banghead:
 

leon-cupra

Forumguru
Filmpje ooit gezien @HarrieSkoda maar zal mij wss niet overkomen ... DKG ;)


Even tegen de DSG liefhebber hun schenen trappen. Heb met dsg gereden, met 9tronic in Benz en nu DKG. DSG heeft echt een k*tsoftware. De automaat in de benz en bmw schakelen standaard zoveel intuïtiever en meer volgens het “denkpatroon” van de bestuurder . In mijn RS ergerde ik mij regelmatig aan de DSG, in de andere automaten ben ik meer en meer terug een automaat beginnen appreciëren (mijn DSG heb ik toen ook laten aanpassen)
 

leon-cupra

Forumguru
Vanmiddag naar het werk terug rijdende, baan klein beetje nat, zomerbanden van Superia (nog nooit van gehoord, blijkbaar niet slecht maar ook niet super. Gaan we later op het jaar eens opsmoren: burn-outje staat wel eens op de to-do lijst :deuk:). Aan mijn werk hebben ze het kruispunt ooit eens heraangelegd en het type asfalt blijft zeer glad. Zelfs de benz kreeg je om dat punt dwars wat anders zeer moeilijk was.
Nu met de M2. We durven als eens het pedaal iets dieper in te trappen ..... owwww .... daar gaan we nog mooie lijntjes trekken :deuk::deuk: wagen spinde gretig door op het gladde asfalt gedurende een meter. De Veiligheidssystemen hielden de kont ook mooi recht. Was toch wel een klein beetje verschoten van het “agressieve” waardoor ik maar snel het gas gelost heb. Maar dit smaakt wel naar meer :D:D
 

LT83

Forumguru
Zo snel mogelijk die Superia rommel eraf en vervangen voor Michelin Pilot Sport 4S o.i.d.. Dit had ik al in de koop bedongen, wie biedt er nu zo'n sportieve auto aan op een C-merk band van 60 euro per stuk. Slechte besparing!
Filmpje ooit gezien @HarrieSkoda maar zal mij wss niet overkomen ... DKG ;)


Even tegen de DSG liefhebber hun schenen trappen. Heb met dsg gereden, met 9tronic in Benz en nu DKG. DSG heeft echt een k*tsoftware.............. (mijn DSG heb ik toen ook laten aanpassen)

Mee eens, de DSG bakken hebben echt een software update nodig qua schakelmomenten.
 

sitechris

Donateur
Als je auto Superia banden heeft dan is je auto waarschijnlijk als drifttool gebruikt. Want dat is de enige reden dat M2 eigenaren zulke meuk eronder gooien. Met Michelin Supersports wordt driften lastig.
 

brepus13

Forumguru
Je kan het ook positief zien: je hebt een setje banden waar je lekker alles op kan ontdekken en waar je mee kan spelen. Als die op zijn leg je er weer grote mensen banden op :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Neen , lijkt mij eerder ook een gevalletje “band versleten, wagen overgelaten en handelaar moest er een nieuwe band opleggen.” Want de band is “nieuw”.
Denk niet dat je een M2 puur als driftwagen koopt. Dat je het af en toe eens doet, daar kan ik inkomen. Maar een wagen van 68.000€ nieuw kopen om dan enkel te driften. Neen dan koop je een E36 van 15 jaar.

Voordeel nu van de superia is dat ik hem eens kan opsmoren. Bedoeling is effectief om er tegen de zomer wel michelins op te leggen. Maar nu heeft dat toch geen zin. Banen zijn toch niet 100% berijdbaar, moet de wagen nog leren kennen (dus volle vermogen gebruik ik toch nog niet), kan nu eens bepaalde zaken proberen zonder een duur bandje onnodig te verslijten.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je auto Superia banden heeft dan is je auto waarschijnlijk als drifttool gebruikt. Want dat is de enige reden dat M2 eigenaren zulke meuk eronder gooien. Met Michelin Supersports wordt driften lastig.
Dat zou ik niet durven beweren dat driften moeilijk wordt met een Michelin.
 

MarcoO2

Forumguru
Denk niet dat je een M2 puur als driftwagen koopt. Dat je het af en toe eens doet, daar kan ik inkomen. Maar een wagen van 68.000€ nieuw kopen om dan enkel te driften. Neen dan koop je een E36 van 15 jaar.
Iemand met jouw portemonnee: ja. Iemand met een veel dikkere portemonnee denkt daar wellicht heel anders over.
 
Bovenaan Onderaan