Blauwe lampjes naast Xenon

!Škoda!

Actief lid
Pssst...dat ging over Xenon, niet over groot licht (verstralers) :blush:
Yep, Maar de afstelling van de xenons zou je grootlicht wel eens ontsteld kunnen hebben.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat in de O2, maar vroeger stelde je je dimlicht alleen af, daarmee werd je grootlicht ook gelijk goed gesteld. Zou dus nog steeds gerelateerd kunnen zijn.
 

Tallguy

Forumguru
Yep, Maar de afstelling van de xenons zou je grootlicht wel eens ontsteld kunnen hebben.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat in de O2, maar vroeger stelde je je dimlicht alleen af, daarmee werd je grootlicht ook gelijk goed gesteld. Zou dus nog steeds gerelateerd kunnen zijn.
Kan, maar ik betwijfel het.
Lampen staan nl al weer een maandje of 2 in de oude stand...vond die uiteindelijk toch prettiger.
Heb ik trouwens zelf niks an gedaan hoor...allemaal via de dealer.

Zal anders eens kijken op Elsawin hoe en wat...en anders ff langs de dealer.
 

Octavia_II

Actief lid
Heren,

zal ik de discussie dan maar weer ontopic brengen..... (foei Kensei :D).

Jullie zullen nog even geduld moeten hebben, want ondanks dat mij toegezegd was dat de stadslichten vandaag binnen zouden zijn (jullie raden het al...) waren ze dat niet. Waarschijnlijk komen ze nu morgen binnen of uiterlijk vrijdag. Morgen heb ik zelf echter niet al te veel tijd, dus het zal wel vrijdag worden voordat ik ze kan ophalen/testen. :(

Maar zodra ik ze heb zal ik het (hopelijk positieve) resultaat hier vermelden. :crazy:

Nog eventjes geduld nog .......

Groe(n)ten,

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Kom op charlie verlos ons uit de onzekerheid !!

Hoi ___JC___ (en de rest die hier "meeluistert"),

voordat ik de lampjes in de auto geprobeerd heb, heb ik eerst een meting gedaan en die gaf mij al niet zo'n goed gevoel....:eek:oo:
Bij 13.8 volt maar 90mA gemeten, wat een vermogen van +/- 1.25 Watt opleverd, terwijl het volgens de website 7.4 watt zou moeten zijn... (zie http://www.pilotxenon.nl/index2.html onderaan type T10-7 geschikt voor can-bus: ja)
En de octavia heeft toch echt 5 watt nodig......

Voor de zekerheid toch nog even geprobeerd in de auto, maar i.d.d. geen licht. (Voordat jullie nu gaan roepen:"heb je de led ook omgedraaid?", ja dit heb ik gedaan met dezelfde duisternis tot gevolg.....:biggthumpdown:)

Ik zal kijken of ik het type T10-4 uit kan proberen, echter verwacht ik hiervan niet verder te komen dan 2 watt... (Tevens kan de hoogte van de "led-toren" ook een probleem worden bij de montage......)

Ik zal jullie hiervan ook op de hoogte houden, maar afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leverancier kan dit wel weer een weekje of 2 gaan duren.:(

Hopelijk tot gauw met een positief bericht....:D

Groe(n)ten, Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Oh ja,

hierbij nog wat foto's van de ledjes......

Groe(n)ten,

Charlie
 

Bijlagen

  • led_1.jpg
    led_1.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 39
  • led_2.jpg
    led_2.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 35

Octavia_II

Actief lid
Heren,

heb nog 2 versies van ledjes geprobeerd (de blauw en rood omcirkelde).
De blauwe was een aanfluiting, maar de rode neemt al wat meer vermogen. (Bij 13.8 volt 150mA = +/- 2 watt).

Echter de laatste versie was onmogelijk om te installeren, het gat in de koplamp was namelijk te klein euuuh de lamp was te groot. :(
Ga nog verder op zoek (al ben ik nu de wanhoop nabij....:ahum:)

Zodra ik iets weet laat ik het hier wel horen.

Groeten,

Charlie
 

Bijlagen

  • leds%20comp.jpg
    leds%20comp.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 45

Octavia_II

Actief lid
Heeft er al iemand ervaring met deze club: www.hypercolor.de ? Zij bieden led-jes aan inclusief weerstanden. Ik heb het nog niet aangedurfd om te bestellen. Wie wel?

Hoi andyrs,

had deze ook al gevonden.
Ben echter ook een beetje terughoudend.
Je moet nl. ongeveer totaal 360 mA (Bij 13.8V) om 5 watt te simuleren.
Dit zou betekenen dat er per weerstand (er moeten er 2 extra op) een stroom moet lopen van ongeveer (360-60) 150 mA.
150mA bij 13.8 volt maakt ongeveer 2 Watt, wat (met 1 't') wel erg veel is......

Gelukkig heb ik ooit eens een beetje duits geleerd en heb dan ook een email richting deze firma gestuurd (in het duits dus) met het verzoek het e.e.a. toe te lichten c.q. te bevestigen dat het gaat werken.....

Zodra ik antwoord heb, volgt hier een berichtje......

Groe(n)te,

Charlie
 
Bovenaan Onderaan