Blauwe lampjes naast Xenon

Octavia_II

Actief lid
Kom hier snel (in ieder geval deze maand) op terug!

Dat is me dus niet gelukt... :blush:

Kan wel melden dat ik intussen bezig ben met zelfbouw, heb hiervoor al een paar 1 Watt led's aangeschaft (superlicht en gave kleur, ze worden echter zeer warm en kosten 7 euro stuk !).

Ben momenteel echter zeer druk, dus dit mini-projekt ligt op een zeer laag pitje......

Sorry,

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Zit de weerstand daar al bij in???
Of moet je daar zelf mee gaan friemelen.

Hoi EdRaT,

ja, hier zitten al wel weerstandje is, maar alleen om deze op 12 Volt te laten werken en NIET om de boordcomputer van de Octavia voor de gek te houden... :(

Dus deze zullen wel werken in een fabia, maar niet in een Octavia II.:biggthumpdown:

Groetjes,

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Hoi andyrs,

had deze (www.hypercolor.de) ook al gevonden.
.....
Zodra ik antwoord heb, volgt hier een berichtje......

Groe(n)te,

Charlie

Heb ondertussen bericht ontvangen van deze club, ze bevestigen dat het zou moeten werken, maar voordat we massaal gaan bestellen was hun advies om het eerst met 1 paar te proberen.(beetje vreemd, je verkoopt iets waarvan je zegt dat het werkt, maar je raad je klant aan om eerste te testen...)

Zal hier nog eens op reageren, kijken wat er terug komt.....

Misschien dat er ondertussen iemand zich als "proefkonijn" op wil stellen???

Groe(n)ten,

Charlie
 

Jager

Actief lid
Die moeten haast wel goed gaan zou je zeggen!
Staat een stukje bij dat als je FIS computer een melding geeft dat ze hem met weerstand (op het ledje) leveren...misschien ook maar eens bestellen..
 
Er staat zelfs expliciet vermeld dat je bij de Skoda Octavia een dubbele weerstand moet meebestellen.

Ben wel erg benieuwd of dit wel werkt..... ;) Succes in elk geval en snel je ervaringen posten hier, hè!
 
Ik heb de LED´s van hypercolor.de besteld. Wanneer ze binnen, en gemonteerd zijn, zal ik het resultaat melden.
 
Nou... de lampjes kwamen vandaag binnen en ik heb ze uiteraard gelijk geplaatst. Ze doen het prima en ook CheckControl heeft er vrede mee.

De lichtopbrengst valt mij echter tegen. Dit komt waarschijnlijk omdat de LED's in de uitvoering zoals ik ze kreeg niet zijn voorzien van een lensje, ze stralen dus recht vooruit en hierdoor komt er geen licht in de reflector. Op de foto's kun je duidelijk het verschil in uitvoering zien. Ze gaan dus retour afzender :smirk:.
 

Bijlagen

  • 53_0.jpg
    53_0.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 50
  • LED.jpg
    LED.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 52
D

Deleted member 1943

Zijn het powerleds?
Die krijg ik namelijk en die schijnen nogal fel te zijn
 
Zijn het powerleds?
Die krijg ik namelijk en die schijnen nogal fel te zijn

Ze zijn wel fel maar verlichten de lichtunit niet volledig, al met al komt er minder licht uit dan met een gewoon lampje.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van jouw powerled's. Waar heb je ze besteld?
 

Gieliovd

Forumguru
Ook de powerleds gaan een ander beeld geven als het stralers zijn in plaats van zoals gezegd reflectors.
 
Dat led's een ander lichtbeeld opleveren ben ik met je eens, maar het moet beter kunnen dan dit. Ik zag pas nog een Audi A4 welke led's in de stadslichten had, dat zag er toch netjes uit.

Er zijn ook lampjes met meerdere led's en een "diffusor" waardoor het licht mooi verdeeld wordt, tis alleen de vraag of je die door dat "handig bereikbare" gaatje van de stadslichten krijgt... (mijn buurman vroeg zich al af of ik schade had gereden toen ik met de complete lichtunit in m'n handen stond :blush:)
 
D

Deleted member 1943

Powerleds

Ze zijn wel fel maar verlichten de lichtunit niet volledig, al met al komt er minder licht uit dan met een gewoon lampje.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van jouw powerled's. Waar heb je ze besteld?

Ik heb de powerleds bij mijn collega besteld en die haald ze geloof ik bij www.leds-buy.nl Jemoet wel opletten want de kleine ledjes (kleine stekertjes) die hun verkopen gingen bij mijn collega vrij snel stuk (maarja die rijd weleen volvo he :icon_smile_dead: haha
 
Bovenaan Onderaan