Belangrijke optie ontbreekt

bobby45

Actief lid
kan beter en topic beginnen over pon

:ot:PON is te groot en de medewerkers te laks mijn lpg verhaal is met geen woordentwist beschrijven.

Lpg voor de 1,4 tsi in duitsland en hier onder steunt maar in nederland valt de skoda er buiten.
Als U dat doet valt de gehele garantie :1884:.
mijn dealer ziet dit niet zo zwart wit dus gaat we er lpg in bouwen in november.
 

LenK

Forumguru
De fabriek bouwt alles door elkaar. Dus als iets bestaat dan kan het in principe op elke verisie geleverd worden. Het is een kwestie van niet willen om wat voor reden dan ook.
Voorbeeld: op een instapper kun je geen climatronic bestellen.
 

corsaar

Senior Member
.
Of zie ik dat verkeerd?
Je moet het ruimer zien !!

Mijn slotzin was dus je hebt niets te vertellen.

Als je een auto nu besteld moet je maar afwachten hoe hij
afgeleverd word. Je heb geluk als hij comform de bestelling is.

En uitvoeringen zijn per land verschillend.
 

Wimus

Actief lid
:ot:PON is te groot en de medewerkers te laks mijn lpg verhaal is met geen woordentwist beschrijven.

Lpg voor de 1,4 tsi in duitsland en hier onder steunt maar in nederland valt de skoda er buiten.
Als U dat doet valt de gehele garantie :1884:.
mijn dealer ziet dit niet zo zwart wit dus gaat we er lpg in bouwen in november.
Er is ook nog zoiets als europese regelgeving.
Als deze auto in Duitsland is toegelaten voor LPG, zal in geval van garantie problemen, de bewijslast bij PON liggen dat het defekt is veroorzaakt door de LPG, wat niet mogelijk zal zijn, daar deze auto in Duitsland is toegelaten met LPG.

Het is gewoon bekend dat bepaalde motoren niet geschikt zijn voor LPG (afdichtingen, kleppen en klepzittingen kunnen de hogere temperatuur niet aan), maar als dit voor deze auto het geval zou zijn, zou Skoda Duitsland NOOIT een goedkeuring afgeven !
 

LenK

Forumguru
In geval van motoren moet je wel weten dat je het over exact dezelfde motor hebt.
Die 1.4TSI in D op LPG kan een andere 1.4TSI zijn als die in NL in je auto zit.
 

FredV

Banned
Je moet het ruimer zien !!
Mijn slotzin was dus je hebt niets te vertellen.
.
Oke, das waar.
En t minste is dat de dealer je informeert.
Bij verzekeringen e.d. is het dat je van ze afkunt als tussentijds de polis wordt gewijzigd.
Zou dan bij de aankoop eigenlijk ook zoiets niet moeten gelden?
 

LenK

Forumguru
Mocht je van de koop af kunnen dan ben je nog steeds niet echt blij.
Een auto kopen is vaak een langdurig proces. Als bij aflevering de koop ongedaan wordt gemaakt dan begint alles weer van voor af aan.
 

EdK

Forumguru
Denk dat het niet alleen met een auto is Lenk.
Heb hetzelf al ondervonden met eetkamer stoelen.
Had eindelijk na tijden 4 mooie stoelen gevonden, dus besteld en na 8 weken werden het er 12 weken wachten eindelijk een belletje ( maand geleden ) dat ze afgeleverd werden.
Gelukig zelf ook thuis en worden ze uitgepakt, zat er roest op het RVS frame van alle 4 de stoelen en het leer was ongelooflijk lelijk afgewerkt.

Dus retour leverancier die te horen had gekregen van de fabriek dat men ze niet netter kon leveren ( je broek zakt af als je dat hoort )
Dus dan krijg je je geld wel weer netjes terug ( rond de 1500 eurie's )
Daar ben je blij om op dat moment, maar tja nu moet je weer wat gaan zoeken naar je wensen , en daar wordt je zeker niet vrolijk van.
 

rweersch

Actief lid
1) Wie van de forumleden heeft een nieuwe Skoda in Nederland gekocht en heeft daarbij een gespecificieerde optielijst gekregen als onderdeel van de koopovereenkomst?
Nee.

3) Bij wie stond er enkele en alleen comfort, ambition of elegance op de koopovereenkomst?
Jawel.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gezien dat alle opties compleet gespecificeerd op het contract stonden (en ik heb toch wel de nodige leaseauto's versleten). Ik heb altijd pakketten gehad, maar er stond alleen de pakketnaam op het contract.
Van de andere kant: Skoda is het enige merk waarvan ik ooit gehoord heb dat een pakket uitgehold wordt. Meestal worden die pakketten juist uitgebreider, naarmate een model langer op de markt is. Of vaak zijn pakketten zeer tijdelijk en worden door een ander pakket opgevolgd (dat doet bv. Ford). Zo kun je als klant nooit "te weinig" geleverd krijgen. Wat Skoda hier geflikt heeft (pakket tijdens looptijd uithollen) is gewoon zeer ongebruikelijk en leidt dus tot dit soort ellende voor de klant.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb dat ook nog nooit gezien, en de vraag is ook of dat uberhaupt doenlijk is. Als je een Elegance Business Line bestelt, moet je voor de grap eens kijken wat er dan allemaal op en in zit... dat wordt dan een offerte van een paar A4-tjes. Aan de andere kant: voor het geld wat je dan voor die auto uitgeeft, mag je ook wel weer wat verwachten. Helaas moet het werk door de dealers gedaan worden, en zeker bij de leaseauto's zijn de marges al bedroevend klein. Zoveel extra werk zal de dealer dus niet op zitten te wachten.
 

LenK

Forumguru
Niet zo moeilijk doen.
Er is toch een prijslijst. Daar staat per uitvoering en pakket precies wat er in zit.
Daar een kopietje van bijvoegen, klaar.
 

Wimus

Actief lid
Ik woon nu 6 jaar in Belgie, maar vraag me af of Nederland nu achterloopt op Belgie :icon_smile_question
Toen ik mijn Yeti hier in Belgie bestelde, gaf de dealer gewoon de pakketnaam in de computer in, en werd automatisch op de bestelbon gespecificeerd met alle opties die in dat pakket zitten..........

En wat het uithollen van pakketten betreft, dat ligt niet aan Skoda, maar aan Pon !
 
Beste Marco,

ik ben het met de vorige 2 forumleden eens. Je redeneert als een Skodadealer. Je argumenten snijden geen hout.

In het huidige digitale tijdperk is een optielijst generen of aanpassen geen enkel probleem.

Waarom gebeurt het dan niet?
Zelf kan ik maar 1 argument bedenken. Pon en de Skodadealer leggen het volledige risico van de wijzigingen bij de klant! Hierbij maken ze gebruik van de kleine lettertjes en worden ze (zo blijkt) ook nog in hun rug gedekt door de rechterlijke macht. Schande! Simply Clever!?!?!
Ik dacht het niet!!!

Pon en Autobedrijf Arnold de Rijk bv Roosenaal moeten mijn kanttekeningen niet zien als ongezoute kritiek, maar als een verbeterpunt!

Skoda is een fantastisch product met een positieve uitstraling.
De op dit moment gehanteerde koopovereenkomst is "Skoda-onwaardig".
Je kunt de koopovereenkomst heel simpel aanpassen en echt slim hoef je daarvoor niet te zijn:

Gewoon de optielijsten een onderdeel laten uitmaken van de koopovereenkomst.
(Zoals onder zuiderburen al doen. De software is er dus al!)

Dit staat garant voor open en eerlijk zaken doen. Simply Clever!
 

rweersch

Actief lid
Ik woon nu 6 jaar in Belgie, maar vraag me af of Nederland nu achterloopt op Belgie :icon_smile_question
Toen ik mijn Yeti hier in Belgie bestelde, gaf de dealer gewoon de pakketnaam in de computer in, en werd automatisch op de bestelbon gespecificeerd met alle opties die in dat pakket zitten..........

En wat het uithollen van pakketten betreft, dat ligt niet aan Skoda, maar aan Pon !
Elke dealer heeft een ander systeem. Meestal is het copy/paste-werk in Excel of Word om een offerte te maken. Geen geavanceerde Skoda- of PON-software dus.
 
Geavanceerde software?
Waar hebben we het over?

Je hoeft echt geen doorgewinterde programmeur te zijn om hiervoor iets simpels te maken. Daarbij schijnt het in België al operationeel te zijn!

Als Pon de kosten van zoiets simpels niet wil dragen, dan is het een kwestie van een pdf bestandje uitprinten, een nietmachine pakken om dit aan het huidige koopcontract te nieten, ontbindende voorwaarden toevoegen en alle pagina's door alle betrokkenen te laten ondertekenen.

Zo moeilijk is het allemaal niet!
 

rweersch

Actief lid
Ik ben zelf software architect / consultant in het dagelijkse leven, en ik kan je zeggen dat een landelijk systeem dat bij alle dealers draait, niet zo 1-2-3 ontworpen, gebouwd en operationeel is. "Geavanceerd" was overigens meer bedoeld als ironisch contrast t.o.v. Word en Excel.
Maar inderdaad, de specs vanuit de website of een PDF printen, paraferen, en er aan nieten is juridisch gezien natuurlijk ook voldoende. Echter, ik vind dit eigenlijk symptoombestrijding: Skoda/Pon had die specs gewoon niet moeten wijzigigen, dat is zeer ongebruikelijk en klantonvriendelijk.
 

Darkside

Forumguru
Het is altijd lastig met wijzigingen in het model. En Skoda is niet de enige die dat doet. Opel doet dat ook. Vlak voor ik kon bestellen zaten er nog mistlampen en een in 3 delen neerklapbare achterbank standaard in de Opel.
Mijn inlogcodes zijn binnen en ik kom er achter dat het standaard pakket gewijzigd is.
Ok is niet erg. Mistlampen niet specifiek nodig. En ga er iig niets extra voor bijleggen. En ook de achterbank zal me een worst wezen.
De dealer overigens stelde mij niet op de hoogte van de wijzigingen.
12 weken later kan ik de auto ophalen. Geen mistlampen. Wel een achterbank die in 3 delen neer te klappen is.
Het is idd soms maar afwachten wat je precies krijgt. Zolang het meer is dan verwacht/besteld is het niet erg. Maar andersom is het toch behoorlijk zuur.
 

LenK

Forumguru
een kwestie van een pdf bestandje uitprinten, een nietmachine pakken om dit aan het huidige koopcontract te nieten, ontbindende voorwaarden toevoegen en alle pagina's door alle betrokkenen te laten ondertekenen
Niet zo moeilijk doen.
Er is toch een prijslijst. Daar staat per uitvoering en pakket precies wat er in zit.
Daar een kopietje van bijvoegen, klaar.
Hoe was de kreet ook weer? Oja "Simply Clever" :koffie:

Maar ik ben bang dat men hier toch teveel aan is gehecht:

PON Prijslijst zei:
Prijzen en specificaties onder voorbehoud van wijzigingen. Bij tussentijdse wijzigingen van specificaties en of prijzen kan geen aanspraak worden gemaakt op het geen eerder of hierin is gepubliceerd.
 

Wimus

Actief lid
Voor bijna ieder land is er een Car Configurator op internet, behalve voor Nederland........:biggthumpdown:
Kijk eens op de Belgische site, daar staan de pakketten in de configurator en ook daar mooi in detail, Idem voor Duitsland.:super:
Waarom kan (of wil) Pon dit niet??

De importeur hier in Belgie is (als ik anderen moet geloven) ook geen lieverdje, maar is wel duidelijk naar zijn klanten
 

EdK

Forumguru
als ik de configurator van de Yeti op de nederlandse site bekijk dan zou ik al tevreden zijn als deze ook voor de RR nieuwe versie er zou wezen.
zit nu gewoon te klooien om een vergelijk te realiseren om meerdere versies RR te creeëren.
Terwijl ik dit met de Yeti in een handomdraai kan doen, en dan aan eind de printfunctie neem en dan als PDF download ( uitgebreid )
 
Bovenaan Onderaan