Belangrijke optie ontbreekt

Constant

Erelid
Jammer dat deze trieste zaak nog steeds niet is opgelost. Nieuwe auto's zijn erg duur in NL en dan verwacht je gewoon te krijgen waarvoor je hebt betaald.

Ik irriteer me aan de rechterlijke macht die te vaak aanstuurt op het zelf-schikken tussen beide partijen, lekker makkelijk want dan hoeft de rechter minder werk te verrichten. Maar men gaat naar de rechtbank omdat men er juist samen niet is uitgekomen! Dan volgt er een uitputtingslag van wie houdt deze psychische terreur (want zo wordt een rechtsgang vaak ervaren) het langste vol.
 

Wasmachineman

Forumguru
Waardeloze dealer ! Jou geen BL aanbieden want inderdaad op een gewone Superb zit meer marge, dus betere inruil. En op een BL een nog slechtere inruil. Ze gaan ervanuit dat zij alle kennis in huis hebben. Arrogantie ten top ! Rechtszaak is het enige nog wat rest. Hoe vervelend ook. De consument moet beschermd worden tegen deze dealer ? Suuces met het vechten, Superb zonder parkeerhulp !!
 
Waardeloos verhaal, dealer wil 2 keer dik verdienen!

Ik zou eens bij een andere dealer binnen stappen voor een offerte, met een beetje praten kan je meer korting bedingen, als die dealer ook nog eens bereid is jouw huidige Superb in te kopen voor zijn eigen voorraad kan je uiteindelijke transactieresultaat vele maken interesanter zijn dan het voorstel nu.
 

nomad

Senior Member
Neem aan dat je na het vonnis wel bekend wil maken om welke dealer dit gaat. Dan kunnen potentiele kopers beter bij iemand anders gana shoppen. Als je weet dat er zo met je wordt omgegaan....
 

sitechris

Donateur
idd, ben daar ook benieuwd naar. Sowieso schrijft de Superb hard af, 32% in eerste halfjaar. Bij de merkdealer notabene die wrsnl ook nog scherp bod doet omdat dit een gevoelige zaak is.
 

Constant

Erelid
Het is bijna een jaar in deze kwestie, zo te lezen is de topic starter eerst een half jaar aan het lijntje gehouden door de dealer en daarna gaat de rechtspraak ook niet al te snel.

Maar 32% afschrijving in 11 maanden is ook veel. En dan nog een keer de klant de volle mep voor een nieuwe auto laten betalen. Zo te lezen krijgt een nieuwe koper meer gewone korting dan de topic starter aan schadevergoeding krijgt.

Als de rechtbank uitspraak doet, dan is mijn advies om het vonnis in te scannen alvorens te publiceren, dat kan namelijk risicoloos worden gepubliceerd.
 
Bedankt voor de steunbetuigingen.
Voordat de rechter vonnis wijst kan nog wel 3 maanden duren.
Als de zaak is afgehandeld ben ik zeker van plan om op dit forum man en paard te noemen.

Fijn weekend!
 

bobby45

Actief lid
Ik word er wel raar van!
Hoop dat het mij niet zo af gaat.
Heb hem gemaild dat hij wel voor de vakantie klaar moet zijn.
Zal binnen kort toch en datum van aflevering eisen?

Nee, nog niet.

De Octavia voor u hebben we alleen over kunnen nemen van de collega dealer als we een andere Octavia voor hun terug hadden.
Nu is dat uw 'oude' geworden, maar we kunnen de auto's pas ruilen als die weer klaar is.

U hoort het als het zo ver is.

Groet,

Peter B
 

hemi24

Forumguru
@Bobby: denk dat één en ander toch iets anders in elkaar steekt als het zoals in jou geval om een voorraad auto gaat bij een dealer. Of je dealer moet je bepaalde zaken op papier zetten, die helemaal niet op de auto zitten...
 

bobby45

Actief lid
Heb niet veel geluk de 1.2 tsi ABL was ontdaan van navy ,door het dieven gilde en ik wilde die niet meer hebben ,dus toch maar en1.4 tsi besteld ook en ABL combi wel 1100 extrea er bij gelegt.
De 1,2 tsi deze moet nog klaar gemaakt worden.
dus toer ik door met mijn ygo tje daar kan geen caravan achter dus wilde ik snel de 1,2 tsi die daar in de show room stond ja hij zet ze buiten dan mis je in eens 6 navy sets.
 

Wasmachineman

Forumguru
@Hemi : ook die moet geruild worden met Bobby's "oude" auto en die moet weer eerst gerepareerd worden want dan kunnen ze pas ruilen, de dealers onderling dus ?
 

hemi24

Forumguru
dus eigenlijk heeft Bobby de 1.2TSI op papier al gekocht? anders zou het niet uit mogen maken...
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, al gekocht en met bijbetaling wordt deze omgeruild.
Dit stond eerst in een ander topic en kwam hierin terecht omdat Bobby zich zorgen maakt of hij de auto wel op tijd krijgt !
 

hemi24

Forumguru
Leuk voor Bobby: op je auto moeten wachten omdat er (nog) geen nieuwe Amundsen geleverd kan worden..?!?
(had verwacht dat er bij het dievengilde meer belangstelling zou zijn voor de Columbus en ze de Amundsen wel ongemoeid zouden laten)
 

bobby45

Actief lid
Ik heb her overwogen om van 1.2 naar en 1.4 tsi gaan.
Ik ben prive rijder en ga op gas rijden tzt voor de 1.4 is hij klaar en is getest.
Als ik de 1.2 tsi moet laten tunen naar 130 pk ben ik zo,n 700 euro kwijt.
De kans is groot dat ik dat nu niet hoef, zo wel kan dat zo i zo nog.
Ik wil geen schade produkt het volle pont betalen en zie zeer goed kleur verschil/ en manier waar het gespoten is fabriek is wat groffer dan een spuiter.
Zilver grijs is echt een rot kleur.
De 1,4 stond op de skoda/ pon site en hebben die vast gelegt via de PC.
dit was een ABL 1,4 tsi.
de 1.2 tsi was en abl met 16 velgen en zat bij toeval en multie stuur in.
moet dit nu missen ach 15 inch velgen en niet zo,n steur maakt mij niet uit.
15 inch banden zijn smaller en hoger dus meer comfor.
zijn ook zo,n 10 euro goed koper ben van plan deze auto 8 jaar te houden en zelf de beurten geven.
Colega heeft en echte vacom ,van ross tech dus, zal wel goed komen we halen de onderdelen over de grens weg.
 

Wasmachineman

Forumguru
Dat kun je wel vergeten denk ik, dat je zelf de "0 beurt" gaat geven ! Want dan kun je waarschijnlijk nergens meer op terugvallen mocht er iets gebeuren in de garantieperiode ?
 
Bovenaan Onderaan