Bandenboer schept twijfel 19 inch of toch liever 18 inch

Oknot

Forumguru
Nou de frustratie is wat gezakt en ik moet zeggen dat ze er bij kwik fit wel alles aan willen doen om het te fixen. Het was ook eigenlijk een gevalletje domme pech wat iedereen had kunnen overkomen.
Ik ben wel heel blij dat ik naar alle voorstanders van 19" en de michelin banden heb geluisterd. In 1 woord fantastisch. Helemaal geen comfortverlies. Het rijdt echt 10x beter als voorheen. Wat een verschil. Het klinkt waarschijnlijk onlogisch maar het comfort is echt behoorlijk toegenomen.
Voor de liefhebbers nog wat fotootjes, ook van de schade. 20151030_141530-1280x720.jpg 20151030_141539-1280x720.jpg 20151030_141549-1280x720.jpg 20151030_141613-1024x1820.jpg
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
@Oknot Wat staan die mooi op je Superb :thumbsup: Heel goede keuze gemaakt (bigger is better :deuk:)
Wat was terug het merk en type van die velgen ? En als ik zo vrij mag zijn om te vragen wat je ervoor hebt betaald ?
 

Oknot

Forumguru
@peterrapid , thnx en tuurlijk mag dat. De velgen zijn Mam A7 velgen a €575,- voor een setje (duits velgenmerk) en de banden zijn michelin pilot super sports 225/35r19 en die hebben me inc uitlijnen, balanceren, erom zetten en laten vallen €860,- gekost.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Staan super onder je S2 @Oknot maar wat balen die schade. Ik zou zelf geen opnieuw gespoten velg geaccepteerd hebben. Laat ze maar een nieuwe leveren
 

Oknot

Forumguru
@ertromp , dat was ook mijn gedachte. Maar ik heb de velgen ergens anders gekocht en die kunnen ze niet meer leveren dus dat is helaas geen optie. Dit specifieke model is uit de collectie, vandaar ook de aantrekkelijke prijs. Ik baal er enorm van maar sta met de welbekende kloten voor het blok. Eerst a.s dinsdag maar even afwachten en kijken hoe het uiteindelijke resultaat en bijhorende garantie gaat uitpakken
 

Odin

Senior Member
Staat erg mooi, balen van de val. Is een beetje als met een nieuwe auto, zodra de eerste kras er op zit, hoef je je daar niet meer druk om te maken.
Kwik-fit, tja... Achteraf makkelijk lullen, maar zou niet mijn 1ste keuze zijn geweest om het daar te laten monteren. Heb zeker wel gebruik gemaakt van de kwik-fit, maar dat 1 specifieke vestiging waar ik de mensen ken. Algemene indruk en ervaringen van anderen zijn niet geweldig.
De auto ziet er wel erg goed uit, ik had persoonlijk voor 18" gekozen met iets hoger rubber want stoeprandjes. Ondanks het begin heel veel plezier met de velgen+banden.
 

Oknot

Forumguru
@Odin , was ook niet mijn 1e keus. Maar er liep bij hun een actie waardoor mijn gekozen bandenset inc plaatsen,balanceren en uitlijnen, minimaal ruim €100,- goedkoper was dan bij de verschillende concurrenten. Tja dan komt de Nederlander in mij naar boven hè. Moet ook gezegd worden dat de monteur die zich met de banden bezighield ook absoluut kundig was en netjes te werk ging. Het is dat er een onoplettende stagiar met zijn slungellijf tegen mijn velg aanloopt waardoor deze omviel. Verder op de kwaliteit van deze specifieke kwik fit voor wat betreft het plaatsen etc weinig aan te merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Odin

CDK

Forumguru
@Oknot, wat een ellende zeg, een velg al dan niet met band er om hoort niet rechtop te staan, het risico op schade is groot. Zelf heb ik van kwikfit geen hoge (eigenlijk helemaal geen) pet op :nono:
Het probleem met het repareren van velgen is dat je het vrijwel altijd blijft zien als je er maar 1 doet, daarom zou ik een nieuwe willen hebben, ergens in een velgenshop zullen ze best nog wel dit type MAM velg hebben lijkt me.
Hoe dan ook, ze hebben je pret behoorlijk gedrukt helaas :(
Ik ben blij voor je dat je met de banden zeer tevreden bent, al had ik niet anders verwacht ;)
Laat ons maar weten hoe het opgelost is en of je tevreden bent. Heel goed checken, zowel met het oog kijken als met je vinger voelen, als er oneffenheden of scherpe randjes aan zitten mag je er vanuit gaan dat het gaat bladderen en binnen 1.5 jaar gaat oxideren.
 

Oknot

Forumguru
@Corné de Kluijver , bedankt voor je adviezen. Ik heb inmiddels een webshop gevonden die velg kan leveren en op voorraad heeft. Dat wordt dus de oplossing die ik ga eisen. Maandagochtend 8.00 sta ik daar op de stoep. Wordt vervolgd

Edit; Net even met kwikfit gebeld en natuurlijk was er weer geen beslissingsbevoegde aanwezig. Zal dus tot maandag geduld moeten opbrengen, maar wat er ook gebeurd een nieuwe velg gaat het worden nu ik weet dat die leverbaar zijn per stuk.
 
Laatst bewerkt:

boontjeRS

Forumguru
Zou nog mooi staan die velgjes onder mn rs, past bij het kleur. Prutsers die dingen omgooien heb je overal hoor, tuurlijk moet je een nieuwe eisen op hun kosten, moeten maar slimmer zijn en opletten gelijk Corné zegt. Succes met de onderhandeling hé!!!
 

bobbl

Forumguru
Oknot, jammer van de velg, maar goed dat je een nieuwe eist!
Dat is de enige goede oplossing, 1 velg spuiten of coaten zie je altijd!
Suc6 maandag.
 

Oknot

Forumguru
Net bij de kwikfit geweest en helaas liep het op een flinke woordenwisseling uit. Stom genoeg van mezelf heb ik afgelopen vrijdag de rekening al voldaan waardoor ik ook weinig kon behalve kwaad worden. Kwikfit blijft erbij dat hun oplossing afdoende is en dat ze dat eerst willen uitvoeren. Pas als blijkt dat morgen niet het gewenste resultaat wordt behaald willen ze een nieuwe velg bestellen. Aangezien ik op dit moment weinig anders kan zal ik morgen dan maar afwachten. Gelukkig is ook de gepolijste velgrand beschadigd dus zal het volgens mij lastig worden om de velg 1 op 1 hetzelfde als de overige 3 te krijgen. 1 ding staat vast en velen van jullie waren die mening al toegedaan. Nooit meer naar de kwikfit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Odin

Senior Member
@Oknot
Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Is de kwikfit aangesloten bij een geschillencomissie?
Gewoon voor het geval het niet naar wens wordt opgelost.
 

Oknot

Forumguru
@Odin, mocht het morgen niet naar wens worden opgelost dan zijn dat inderdaad opties om mee aan de gang te gang.
 
Bovenaan Onderaan