Bandenboer schept twijfel 19 inch of toch liever 18 inch

Ridley

Forumguru
Balen @Oknot

Zo zie je maar weer dat je die 100€ die je nu 'bespaard' hebt elders kwalitatief beter had kunnen besteden.

Met de lease auto werd ik verplicht naar de kwikfit te gaan. Eerste keer al gelijk raak: banden met een rijrichting verkeerd om gemonteerd
 

Berry1912

Forumguru
Een geschilletje oké maar dit vind ik een beetje ver gaan.
maxresdefault.jpg
 

kansberg

Forumguru
Mijn ervaring is dat Kwik Fit in het algemeen wel ver gaat met het herstellen/vervangen van de ontstane schade. Ik begrijp dat de velgen niet (meer) leverbaar zijn, wat het natuurlijk extra wrang maakt. Er moet nu een gedegen oplossing komen vanuit Kwik Fit en mijn cognitieve gevoelens zijn dat het goed opgelost wordt. Voor nu flink balen, maar over een tijdje ben je het vergeten....
 

CDK

Forumguru
@Oknot, dat had ik al gezien, het kan overigens wel, alleen zijn de kosten dan zeer waarschijnlijk hoger als een volledig nieuwe velg én je blijft risico op kleurverschil houden ;)
Eind goed al goed, jammer van de schade, maar uiteindelijk mooi opgelost en jij hebt een reservevelg ;)
 

Oknot

Forumguru
@Corné de Kluijver , dat dan weer niet. De beschadigde velg gaat naar het hoofdkantoor. Ik denk dat de beste man hier nog een beetje boos is na onze discussie van gisteren. Mischien opper ik als ik de nieuwe velg uitwissel met de oude nog wel dat ik de velg voor €50,- wil overnemen. Heb ik een velg voor het reservewiel en is de kwikfit weer €50,- goedkoper uit. Chinaband erom en klaar ben ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Oknot

Forumguru
@Corné de Kluijver , ik dus ook. Met de mijne werd dan wel rustig aan gedaan. Het was zelfs de bedrijfsleider die m bestuurde, maar de overige auto's werden niet ontzien. Ook al is mijn velgenverhaal tot nog toe netjes opgelost zullen ze mij NOOIT meer in een kwikfit garage zien.
 

Oknot

Forumguru
@Blackokkie2 , rijdt top. Echt blij dat ik toch voor 19" ben gegaan. Alle vrees voor comfortgebrek blijkt totaal ongegrond. Echt een verademing met de conti's die er eerst onder zaten. Dat was echt een luidruchtig drama. De michelins zijn echt 10x beter. De auto moet nog wel iets verlaagd gaan worden nu maar dat komt vd lente wel.
 

Foppurb

Actief lid
19" op standaard onderstel: korte riggels voel je redelijk, optisch lijkt het of je aan de parijs-dakar mee doet...

De mijne wordt in het voorjaar verlaagd dmv schroefset. Uit ervaring met mijn Passat weet ik dat de wielen meer uitmaken dan schokbrekers qua comfort. In de winter reed ik op 18" en zomer op 19". Op de Passat had ik een 40mm Koni sportkit gemonteerd.

72fdfb84463c297c98f4e9c48ad93646.jpg
 
Bovenaan Onderaan