Bandenboer schept twijfel 19 inch of toch liever 18 inch

CDK

Forumguru
Goed dat je besloten hebt om voor Michelin te gaan @Oknot, mijn ervaring met 19" DunFlops is dramatisch :( zoals @Jasper-RS al schreef waren ze ook bij mij nog net niet vierkant :fool: er zat een enorme hoogteslag in. Na een weekend stil staan was het de 1e 15 kilometer gewoon hobbelen :fool:
 

Oknot

Forumguru
@Corné de Kluijver , ik denk ook dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Allereerst jullie praktijkervaring ermee en dan ook nog vrij veel negatieve reviews over dunlop bande in het algemeen. Dan moet je denk ik het risico niet willen nemen omwille van een paar theoretische dB's minder. Over de michelins kon ik eigenlijk weinig negatiefs vinden, behalve dan een aantal mensen die ze luidruchtig vonden. Dat bleek dan wel steeds over 275 of nog bredere banden te gaan. Ik denk dat je met zulke gigantische sloffen altijd last hebt van afrolgeluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Oknot

Forumguru
@Jasper-RS , daar ben ik ook benieuwd naar. De kleur komt redelijk overeen met die vd auto dus hopelijk matcht het net zo goed als ik het in gedachte voor me zag. Totaalplaatje volgt nog.
 

Oknot

Forumguru
@s-line , het zal wel een kw streetcomfort setje gaan worden als ik mezelf een beetje ken. Maar eerst een andere radio en de kinderkamer. Daarna zien we wel verder. Wil ook eerst een keertje bij een meeting geweest zijn om al jullie moois in het echt te zien en zo goed het verschil te ervaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Gewoon een kw variant 1 is ook nog prima comfortabel hoor! De auto heeft zo een lange wielbasis dat je niet echt last gaat hebben van stugheid. En je houdt ook nog weer wat centjes over voor de kids, street comfort is veel te duur. En een heel goed alternatief is een AP-schroefset,is ook uit de stal van KW en een prima prijs. Hou je nog meer over voor de kids.
 

Oknot

Forumguru
@s-line, op het gebied van verlagen weet ik dus klaarblijkelijk veel te weinig. Bedankt voor de suggesties. Ik ga mezelf hierin maar eens flink verdiepen.
 

s-line

Forumguru
Klopt wel maar Cornè is wel iemand waar geld niet heel veel uitmaakt heb ik af en toe het idee. En er is echt wel meer goed spul op de markt kwa schroefsets, ik zelf reed op kw1 wel is waar wat extra aangepast om lager te gaan. Maar kwa comfort reed dat ook gewoon super, en ik heb ook nog op AP gereden en ook dat is prima spul zeker voor gewoon straat gebruik, misschien niet voor hardcore circuit werk maar als gezins auto is het gewoon prima spul!
En 600 euro voor AP of het dubbele voor Kw-Streetcomfort is best een hoop geld.
 

s-line

Forumguru
Je zou gewoon eens met iemand mee moeten rijden en dan het liefst bijv. met allebei de soorten/varianten en dan beoordelen wat jij prettig vind en of je het dat prijs verschil ook zeker wel waard vind.
Ik persoonlijk zou wat leuks gaan doen van het verschil!;):jaja:
 

bobbl

Forumguru
Dit is voor mij de eerste auto waar een schroefset onder zit, dus ervaring met andere sets heb ik niet.
Dus er zullen best wel sets zijn voor minder geld die ook goed presteren onder een SuperB!:thumbsup:
 

Oknot

Forumguru
Ik zal me ook eerst zeker gaan verdiepen in alternatieven nu ik van het bestaan ervan weet. Maar gaat zowiezo wel even duren. Gelukkig kan ik van het onderzoeken en uitzoeken van wat ik wel en niet wil ook altijd wel erg genieten. Maar allen bedankt voor de gedane suggesties. Ik ga ermee aan de gang.
 

Oknot

Forumguru
Gloeiende gloeiende gloeiende!!!! Laat die m$#/therf^$^$,cker bij de kwik fit mijn splinternieuwe velg omvallen. Stijf onder de krassen. Dan flip je even helemaal de pan uit. Wordt helemaal opgelost is me hier verzekerd. A.s dinsdag wordt de velg opnieuw gespoten en schijn ik er niks meer van te kunnen zien. Zoals jullie begrijpen heb ik hier heeeeel weinig vertrouwen in en wil ik in principe gewoon een nieuwe velg.

Edit; net contact gehad met de velgenleverancier en natuurlijk zijn mijn velgen niet meer leverbaar voorlopig. Kan dus niet anders als afwachten wat het dinsdag gaat worden qua resultaat. Moordneigingen nu:mad::mad:
 
Laatst bewerkt:

Oknot

Forumguru
@Blackokkie2 , nee niet van grote hoogte. De velg stond rechtop en viel om. Zijn wel duidelijke krassen. Ook op de gepolijste velgrand. Dit heb ik ook allemaal aangegeven en het zou allemaal goed gaan komen. Ja wat moet je dan? Afwachten maar. Dinsdagochtend 8 uur wordt het hersteld en ik ben erbij dus we gaan het meemaken..
 
Bovenaan Onderaan