Bandenboer schept twijfel 19 inch of toch liever 18 inch

Oknot

Forumguru
Nog even puur voor mijn begrip. Stel dat ik 225/45r18 eronder zou willen plaatsen. Gaat dat dan ook aanlopen of past dit ivm kleinere velgdiameter dan wel?
 

Canon-Eye

Forumguru
Al ben ik na net 3 uur bandenreviews gelezen te hebben wel weer aan het twijfelen natuurlijk
Logisch.
Vraag aan 3 mensen hoe laat het is - dan weet je dus niet de juiste tijd; vraag aan 3 mensen de weg naar dezelfde bestemming en je verdwaalt geheid.
Hoe meer adviezen je krijgt, hoe minder zekerheid je overhoudt...
 

Oknot

Forumguru
@Corné de Kluijver & S-line. Thnx. Inmiddels besloten om toch gewoon voor 19" te gaan. Ik denk alleen dan wel met dunlop sport maxx rt. Puur omdat die op papier 4dB stiller zijn. Mijn auto is toch geen racemonster dus ik gok dat deze band beter bij mijn wensen aansluit. Iedereen bedankt voor alle input. Heeft geholpen. :bloemen:
 

kansberg

Forumguru
Bijkomend voordeel van Michelin banden is de aansluiting van de hiel op de velgrand, deze is door Michelin gepatenteerd. Dit geeft minder kans op lekkage via de hiel, en dit komt nog wel eens voor bij (groot) lichtmetaal. @Oknot : heeft de Sup TPMS?
 

Oknot

Forumguru
@Jasper-RS, de dunlops zijn iets duurder dan de michelins. Heb je ook de sport maxx rt gehad? Waar ik vooral van gecharmeerd ben is de opgegeven 67dB die ze aan herrie zouden maken. Ook scoren ze (op papier althans) beter voor wat betreft brandstofverbruik. Maar dat zijn natuurlijk tests en de realiteit is wellicht anders.
@kansberg , bandenspanning gaat volgens mij via abs sensor
 

Oknot

Forumguru
@Jasper-RS , je hebt me weer aan het denken gezet hoor :pieker:. Lang leve de nachtdienst. Vervolgens een goede review site ontdekt en 69 gebruikersreviews doorgespit waarvan er 68 lyrisch waren over de michelins en veel minder mensen blij werden van de dunlops. Dus nu definitief de knoop doorgehakt. Het worden dan toch de michelins. Nu ban ik internet totdat ze om mijn neues velgen zitten, want ik word gek van mezelf en jullie waarschijnlijk ook:deuk:.

Linkje voor de michelin reviews
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Super-Sport_7.htm

En linkje voor de dunlops
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlop/SportMaxx-RT.htm
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Oknot Zou je toch niet liever die andere....... of toch die zus of zo....... :deuk:
Het is zo lastig om een keuze te maken vanaf een papiertje over iets wat je moet kunnen voelen en horen . :banghead::maakmegek:
 

Oknot

Forumguru
@Skoda-MAN. Je hebt helemaal gelijk. Het zou ook zo veel relaxter zijn als je gewoon ff mocht proefrijden. Maar helaas is dat niet echt een optie. Dus richt ik me maar op de massa en mocht het tegenvallen ben ik in ieder geval een ervaring rijker. ( en €810,- armer:cry:).
 

Skoda-MAN

Forumguru
Er is teveel om uit te kiezen, soorten, afmetingen, kleuren, merk enz.
Kijk eens in de supermarkt in de afdeling snacks : GEK KAN JE DAAR WORDEN.

Maar na slechts 52 postjes van dit topic heb je al een beslissing genomen en dat is knap :bloemen:
 

Skoda-MAN

Forumguru
welterusten. (oei een boze droom over de stoeprand die je niet kon ontwijken)
Hoelang moet je nog wachten voor dat je er mee kan rijden?
 
Bovenaan Onderaan