Status
Niet open voor verdere reacties.

VAG-man

Forumguru
Dan was dat vast niet een heel moderne auto @EdK. Bij moderne auto's blijven vaak meer systemen spanning vragen dan auto's van pakweg voor 2005.
Natuurlijk maakt het ook uit in welk jaargetijde je de auto voor een tijdje wegzet.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Moderne auto’s als er niets is bij gebouwd trekken in rust 50 to 100 MilliAmpere.

accu volledig opgeladen vaak tussen de 60 en 80 Ah laat zeggen dat je minimaal de helft nodig hebt om te starten dan kun je de rest uit rekenen.
 

JeSko

Forumguru

Ik heb een tijdje bij Heusden gespeeld, in de tijd van De Camargo bij het eerste, maar vanwege afstand en het feit dat ik een echt lichtgewicht was heb ik het daar niet gered, daardoor ben ik via hen doorgestuurd naar Mol Wezel, wat destijds 3de klasse nationaal was, Heusden hield mij daar dan in het oog om te zien hoe ik het deed, en daar ging alles prima tot ik een gestrekte voet frontaal op mijn knie kreeg. Ik was toen 13, heb pas op mijn 15 terug competitie kunnen spelen. Ik heb te lang stil gestaan en mijn knie is ook nooit meer dezelfde geweest nadien. Op mijn 20ste ben ik dan volledig gestopt wegens interesse verloren en te veel fysieke ongemakken die ophoopte.
 

EdK

Forumguru
en mijn knie is ook nooit meer dezelfde geweest nadien.
Dan heb ik massel gehad, knie was dan wel gebroken maar niet verschoven ! Dus geen operatie.
Wel 3 maanden met brace met scharnieren erin 24/7 om gehad.
Daarna scharnieren er uit en met ruim half jaar fysio kon ik weer buiten werken.
En dit omdat ik van een 3 mtr hoge luchtbehandelings kast af kwam en één been al op trap stond en weg gleed en me andere been nog op die 3 mtr was !
En dat in een gebouw op 5 hoog waar t gebeurde en geen liften, is een aardige sjouw geweest voor de dames van de ambulance ....
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Dat is mazzel inderdaad! Zeker als je zo'n val maakt:nailbiting: kan er jammer genoeg niet van meepraten, ik ben 3 keer geopereerd, heb 2 jaar met speciale braces gelopen, meerdere keren hervallen. Knie is echt nu nog goed om normaal op te leven, maar zwaar sporten zit er niet meer in:pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Pfff op je 13de zo een blessure :nailbiting:
Hoop dat mijn zoon dat nooit moet meemaken met zijn voetbal. Zelf ook gestopt met voetbal op mijn 13 of 14 door twee blessures. Twee keer op rij een spierscheur. Blijkbaar heb ik korte spieren. Voelde op een bepaald moment dat het terug ging gebeuren. Dan met veel spijt gestopt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een van mijn zonen heeft bij de F-jes en de E-tjes gevoetbald, maar ik ben blij dat ook hij daarna is gaan tafeltennissen.
Twee grootste voordelen: het gebeurt binnen, en je staat minimaal 2,745 meter bij je tegenstander vandaan... :pardon:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja dat heeft me toen enorm veel pijn gedaan, zeker mentaal, als jong jongetje wil je gewoon voetballen, ik deed niets liever. Achja. Korte spieren is ook zonde ja, kameraad van mij had dat ook, die sukkelde van de ene in de andere blessure, is ook vroeg gestopt, goede voetballer nochtans. Inderdaad ik hoop maar dat mijn zoontje of dochtertje nooit willen gaan voetballen, als ze het willen mogen ze uiteraard.

@Canon-Eye

Zo'n sporten zijn het veiligste inderdaad, hoewel voetballers dezer dagen echte mietjes zijn geworden blijft het wel een potentieel knijterharde sport.
 

leon-cupra

Forumguru
Zoon is ook enorm zot van voetbal. Sinds hij kan lopen, sjot hij op een bal. Heeft ook nog wel wat talent. Uit zijn groep (speelt provinciaal niveau bij mandel united) van 20 spelers behoort hij tot de top3 qua techniek. Maar hij legt zichzelf zo een druk op, wilt alles goed uitvoeren volgens de instructies vd trainer dat hij op dit moment weinig geniet van zijn wedstrijden (is 9j) Vorige jaren had hij het een stuk gemakkelijker met de tegenstander, genoot hij van de wedstrijden en speelde meer op gevoel.(maakte iedere wedstrijd min 5,6 goals). Spijtig dat het seizoen te rap is gestopt. Had graag gezien hoe hij nog evolueerde.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het is een mooie sport natuurlijk, maar er komt erg vaak veel fysiek leed bij kijken. Zolang jouw zoontje er plezier in heeft is het goed, dat is voor mijn kinderen later een voorwaarde, ze moeten het gewoon graag doen, anders moeten ze niets qua hobby's/sport. Maar hoe hoger het niveau hoe serieuzer het word, op hoger niveau is de fun er snel af.
 

leon-cupra

Forumguru
Een kind dat het niet graag doet, gaat het ook niet lang volhouden(op alle niveau's). hoe hoger het niveau, hoe meer ze er zelf ook voor leven. Dan moet je een fanatiekeling zijn. Grootste valkuil in de hogere niveau's ... wat als je niet doorbreekt. Meestal hebben ze hun school wat achterwege gelaten, hogere studies is quasi niet of niet te combineren. Als je dan niet doorbreekt .... miserie in het kopke ze.

Zoon van onze buren heeft van zijn 9 tot 17j bij Brugge gespeeld, regelmatig gespeeld bij de nationale selectie, heeft al bijna heel de wereld gezien met zijn voetbal, hij staat aan de poort van (nog maar) de beloften vh eerste elftal ... niet goed genoeg :banghead: zit nu bij Oostende waar de kans dat hij gaat "doorbreken" ook zeer gering is. Gelukkig heeft hij ouders die er heel nuchter in zijn en hem steeds met zijn voetjes op de grond hebben gehouden want anders loopt dat verkeerd af.
 

JeSko

Forumguru
Klopt, ik ben pas op mijn 18 naar mijn eerste fuif geweest, vriende van me gingen al vanaf hun 13 jaar, ik zat altijd voor 10 uur in mijn bed, puur voor de voetbal. Nooit spijt van gehad echter, dat heeft karakter gekweekt. Beetje discipline is nooit slecht.

En dat van de studies is vooral in BE zo, bv in Italië weet ik van een jeugdvriend dat je, hoe goed je ook bent, zonder degelijke studie cijfers niet mag voetballen. O.a. bij Juventus geld school eerst, dan voetbal. Zo zou het moeten zijn.

Ookal is hij niet goed genoeg met zo'n clubs op je naam als jeugdspeler kan je direct dik geld gaan verdienen bij clubs in lagere regionen. Die gaat zonder blessures daar sowieso leuk geld aan kunnen overhouden. Zelfs nu nog.
 

leon-cupra

Forumguru
In BE is het nu ook zo hoor mbt studies. Hij moet ook zijn punten voorleggen aan de club. En ze moeten ook goed zijn. Maar toch de meesten studeren onder hun niveau om het voetballen te kunnen combineren.
En dat hij nog een schone frank gaat verdienen aan zijn voetbal, is uiteraard ook zo maar hij zal nog mogen werken naast zijn voetbal. En eens hij stopt met voetbal is het "mooi" verdienen gedaan é. Dan is het weer aanpassen.
 

JeSko

Forumguru
Goed dat ze daar aan werken, maar inderdaad de verantwoordelijkheid om goed te studeren ligt nog altijd bij de spelers zelf uiteraard. Klopt, maar ik word nu 30 en ik ken nog wel enkele mensen die van mijn leeftijd zijn en met het voetbal een huis hebben kunnen zetten, maar niet elke voetballer gaat zo goed met het geld om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan