Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Dan stap je toch in dat wagentje en gaat je een stukkie rijden ?
Of mag je niet rijden vanwege de wetgeving momenteel ?
Want dan heb ik meer massel, ik mag wel België in momenteel
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @EdK zoals @leon-cupra aangeeft, houden ze me tegen ben ik de klos, bovendien wil ik geen risico's nemen, thuis ben ik veilig, mijn werkgever heeft mij speciaal economische werkloosheid gegeven tot dit alles door is, ik wil dat vertrouwen en meedenken van mijn werkgever uiteraard ook niet beschadigen. Maar het is klote, auto staat nu al 2.5 week stil, laatste ritje is de vrouw er met gaan winkelen, zonde allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , wat doe je van werk? Heb je veel contact met klanten mss? Vind die werkloosheid niet echt een "cadeau".
Hier op het werk werken we zolang door tot we quasi geen werk hebben. Grote klanten zijn gesloten, dus geen nieuwe orders, uitstellen bestellingen. We hebben wel een webshop die nog voldoende draait maar uiteraard niet zodat iedereen voldoende werk heeft. Collega's die minder werk hebben, hebben nu taken waarvoor we anders geen tijd hebben. Productie gaat beginnen met voorraad aan te leggen want na corona ... eerste weken zullen hectisch worden.
 

EdK

Forumguru
Wel hier kan ik nog vrij reizen , en de eerste weken met beperkingen was het heel erg rustig op de wegen.
De eerste maandag ochtend ben ik op een bushalte gestopt daar ik begon te twijfelen of het nog geen zondag was , zo rustig.
Maar de laatste paar dagen lijkt het wel weer drukker te worden op de wegen !
Niet zo druk zodat ik nu weer in de file sta, maar het is gewoon weer drukker.
En ben ( gelukkig ) elke dag gewoon nog op pad naar de klanten !
We laten onze elektronische werkbon weliswaar niet meer aftekenen ( doen we zelf )
En communicatie met klant ter plekke doen we telefonisch en op locatie waar de werkzaamheden worden uitgevoerd met de 2 mtr afstand in achting nemend.
Maar heb neef die in de ijzerwaren zit en die zit al 3 weken te werken vanaf huis , en die word langzaam aan knetter er van en is stiekem een beetje jaloerse op mij.
Order portefeuille is momenteel nog goed gevuld en kunnen nog steeds het werk maar net aan !
Maar ook hier komt er momenteel weinig tot niets bij aan werk, wat deels komt omdat klanten even stoppen met opdrachten geven tot onze vorm van lock down stopt en wat er dan gaat gebeuren.

Maw in verre toekomst is het voor ons ook afwachten wat er gaat gebeuren !
Maar ik denk dat niemand daar een zinnig antwoord op kan geven..
 

leon-cupra

Forumguru
Na de paasvakantie zullen redelijk wat bedrijven terug proberen op te starten, denk ik. Gaan veel niet anders kunnen, orderboekje moet afgewerkt worden, vaste kosten blijven lopen maar geen inkomsten. Veel gezonde bedrijven zullen in de problemen komen wanneer ze niet terug gaan opstarten. In de bouw vb hoor je al dat sommige gedeeltelijk opstarten.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik ben poederlakker, geen contact met klanten normaal, soms wel met leveranciers en uiteraard nauw met collega's. En het is geen cadeau neen, zo zie ik het ook niet, want financiëel doet het pijn ( vrouw zit ook nog thuis op moederschapsverlof ), maar mijn gezondheid gaat voor. Als en ik zeg als ik dit virus oploop met mijn zware Astma.... Dat word zowiezo vechten voor men leven aan de beademing.
 

larsy

Forumguru
poederlakken (heb ik vroeger ook nog gedaan) ken er ook “alles” van :thumbsup:.

Maar ik blijf niet thuis zitten
-alle dagen eens gaan mountainbike
-En Je mag altijd eten gaan kopen
Dus een ritje kan je wel eens doen als je echt wil .(en dat doe ik dan ook wel)
Maar het moet natuurlijk niet als je het volgens de regels zou doen.
 

JeSko

Forumguru
Nice @larsy ! Dat hebben we dan ook weer gemeen :D

Nee klopt, het kan wel, maar ik ben als de dood om dat virus op te lopen:nono:
 

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , mijn euro viel na mijn bericht dat je idd ooit eens iets had gepost van je astma.
We duimen dat je het niet krijgt. Kan me inbeelden dat het een zeer verschrikkelijke periode voor jou is. Dat het maar snel over is ... voor iedereen trouwens.

Onze overgebuur heeft het virus. Zijn dochter en haar gezin (man en 3kids) wonen naast ons. Ze liepen de deur nog plat bij hen. Zondag ambulance aan de deur ... kortademig ... corona :banghead: is 75+, al wat medische problemen .... :nono:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Geen probleem hoor je kan niet alles van iedereen op dit forum onthouden uiteraard. Bedankt in ieder geval! Ja het is niet plezant momenteel, veel tijd wel met het gezin maar ik maak me toch enorm veel zorgen.

Dat is inderdaad niet best neen... Zo'n mensen lopen enorm veel risico :nono:
 

Joti

Senior Member
@Joti

Zoiets als dit? Neen dat vind ik echt niet mooi sorry :nailbiting: Bekijk bijlage 80299
Zat meer aan zoiets te denken!
80ed01e57c78e6aa2f0bd3d9e3dc279d.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
:ot: dit vind ik zo dom. ik zie dat hier in de buurt ook. lopen de deur plat bij elkaar alsof ze onkwetsbaar zijn.
Ik vind dat ook niet het slimste maar aan de andere kant... wat gaan we binnen (enkele) maand(en) doen? Als overheid zegt "bezoeken terug toegestaan", je bezoekt je ouders. Uiteindelijk zal het virus nog niet helemaal weg zijn. Dus je kan het nog steeds doorgeven.

Nieuws vd overgebuur: had ondertussen koorts, is wel onder controle, ademhaling niet verslechterd. Blijkbaar zijn vrouw daarvoor ook koorts gehad maar geen verdere klachten. Buren (kinderen van overgebuur) zitten dus nu 14dagen in quarantaine (en nu wel heel strikte opvolging).
 

Desperado

Forumguru
Ik gok dat de overheid dat wel met beperkingen gaat doen of met voorwaarden.
Goed dat het allemaal wel de goede kant op gaat!
Back on topic :D
 

EdK

Forumguru
dus druppellader buiten met de motorkap open is ook niet echt ideaal
Loopt wel los hoor, wegens een keer mijn knie gebroken te hebben kon ik ook een 3 maanden niet rijden>
Al die tijd voor deur gestaan en na 3 maanden mocht en kon ik weer rijden en was sleutel er in en satrten maar en rijden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan