Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Ziet er goed uit!:thumbsup:

Auto vol in de zon wassen is niet handig. Vaak wordt de plaatdelen te warm voor de producten die je gebruikt om te reinigen.

Behalve dat, ook waterdruppels die op een warme auto opdrogen leveren kalkvlekken op (tenzij je er een filter tussen hebt zitten). Overigens wel veel vliegroest op de lak, zo te zien heeft de auto wat tijd doorgebracht in de buurt van het spoor (trein- of tramrails).
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Neen vond het zo bij de kleur van de velgen beter, degene die ik had zijn zwarte, moet er nog eens bestellen maar dat kan pas als ik de kleur van de velgen eindelijk goed heb ;)

@VAG-man

Hij is toch mooi proper en geen droogvlekken of iets dergelijks, en ik ben weer wat bruiner geworden! Mooi meegenomen.

Thanx @Desperado , helemaal met je eens :cheers:

@Cordoba

Wie zegt dat ik ze gewoon laat opdrogen? ;)
Klopt, heeft veel vliegroest, alé, had veel vliegroest, van dichtbij is het nu net een andere auto. Maar ik weet inmiddels van wie de auto geweest is, handig Inspector google :D en de auto heeft nooit echt vaak in de buurt van treinen gestaan, dus daar kan het niet van zijn.
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Neen dat dacht ik wel, ben eens wezen nameten en als er van de huidige stand 3 cm afgaat gaat hij sowieso wel mooi liggen, maar niet zoals op de foto neen! Maar als het al merkbaar is ben ik blij:jaja:
 

Cordoba

Forumguru
@WhiteSuperB Met dit weer in de volle zon, en wat wind is een auto droog, voor je met de droogdoek rond bent geweest (dat is dus iets anders dan bewust de auto laten drogen).
Overigens zitten die velgen van je broer wel egaal onder de vliegroest. ;) (of zijn ze niet paars van de ijzerverwijderaar?)
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Achja maal er niet meer om, de auto is 5 jaar lang slecht behandeld geweest, staat vol swirls en steenslag vooraan, hoe ik ook poets goed word die lak toch nooit meer:pardon: nadeel als je te arm bent om een nieuwe te kopen, je moet het altijd doen met hoe degene voor je de auto behandelde:cry:

Haha :maakmegek: goeie:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Nee thanx @EdK , heb eens prijzen gevraagd voor zo'n behandeling, auto tetug als nieuw koste dacht ik 1000 euro:stop: ben niet zeker meer maar was echt belachelijk veel geld.
 

brepus13

Forumguru
Tsja, als je het echt goed wil doen kost het ook gewoon meerdere dagen, zeker een superb!

ben vandaag al een hele dag bezig geweest met mijn fiat 500. Alleen wassen, polijsten, finishen met polish, waxen. Velgen en onder de motorkap niet eens gedaan. Alleen plaatwerk dus en op de wax na alles machinaal gedaan.
 

JeSko

Forumguru
Pff jij liever dan ik @brepus13 , mijne is proper en word verzorgd, ik was hem correct, met goede producten en je kan van het interieur eten, wagen is altijd netjes. Is er dan zoveel verschil als je doet wat jij allemaal doorloopt? Meerdere dagen heb ik er alvast niet voor over, ook de tijd niet voor simpelweg. Dit wat ik vandaag gedaan heb heb ik gedaan nog na het afrijden van 10are gazon, het monteren van een nieuwe vliegendeur en nog wat klusjes ( bij grootmoeders thuis ). En thuis zoiets doen tegen het straat is echt geen doen, daarom ik en mijn vrouw zijn ons langzaamaan aan het oriënteren op een andere woonst. Met oprit voor mijn enigste hobby, m'n auto.
 

leon-cupra

Forumguru
Hier ook een paar wagens gedaan met een 3stappen plan van meguiars. Is met de hand. Verschil is enorm. Mooi blinken, gladdere lak, minder swirls , ... absoluut de moeite om eens te doen. En als je overweg kan met een polliermachine is het nog 10 keer knapper en beter.
 

brepus13

Forumguru
Het is een zwarte niet metallic lak. Er zaten heel veel swirls in. Dus eerst met de foam gun laten weken. Hogedruk erover. Daarna met de hand wassen. Ik had geen zin om te kleien vandaag. Daarom meteen met meguiars ultimatum compound begonnen. Al het plaatwerk machinaal gedaan met een DA machine. Daarna een rondje met de meguiars ultimate polish voor het voeden en de diepe glans. Hieroverheen de nxt TECH wax Pasta van meguiars. Deze had ik nog niet zo lang dus even uitproberen. Standtijd is langer hoop ik dan de gold class die ik ook heb. Resultaat is een mooie gladde lak en tot zo’n 90% minder swirls. Ik doe dit meestal eenmalig bij auto’s die ik koop. Als
Je de swirls er uit hebt is het slechts bijhouden met een beetje goed wassen en Misschien weer eens in de wax zetten. Heb je geen swirls? Dan kun je alsnog de lak dieper laten glanzen door de ultimate polish bijvoorbeeld. Iedereen heeft eigen merk voorkeur maar ik ben meguiars fanboy vooralsnog. Goede wax er overheen en je hebt heel lang plezier er van :-)
 

Bijlagen

  • 894FA7DE-EAD9-4C6B-AB3C-A4C1496F900D.jpeg
    894FA7DE-EAD9-4C6B-AB3C-A4C1496F900D.jpeg
    316,6 KB · Weergaven: 34

leon-cupra

Forumguru
Zwart is ook een “heerlijke” kleur om aan te pakken. geeft ook het grootste verschil :jaja:
Paar maand geleden ‘mijn’ zwarte ford fiesta gedaan. Verschil dag en nacht
 

brepus13

Forumguru
Zwart is idd wel fijn! Mijn witte metallic O3 haal je eigenlijk hetzelfde effect maar dit valt gewoon veel minder op.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer, handig met een poliermachine, zou graag mijn MX5 onder handen willen nemen. Is parelmoer wit. Zou daar een waanzinnig resultaat mee kunnen halen.
 

brepus13

Forumguru
Als je een DA machine neemt kun je bijna niet fout mee gaan hoor. Gewoon zo’n apparaat kopen en doen. Met de hand is echt geen doen voor een goede polijst beurt. Een rotary is wat lastiger en daar kun je wel schade mee aanrichten. Gewoon proberen. Ik heb helemaal geen apparaat van honderden euro’s maar dit werkt prima voor mij :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Best vrij kostelijk zo een machine. Heb dat machine van mijn broer besteld via mijn onderneming. Pfff voor dat geld neer te tellen moet je al redelijke poetsfreak zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan