Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Nope het is nu of nooit, wil nog één keer iets leuks voor alles elektrisch word en de boel dood is. Jij als liefhebber zal dat zeker snappen.

Met een oldie is dat niet zo'n probleem, die moet maar om de zoveel jaar naar de keuring, de jongen waarmee ik in contact staat heeft voor Null Bar gewerkt, hij kan ondanks dat hij er niet meer werkt aan alle onderdelen geraken en zal dan ook elk jaar de balgen eronder uit halen voor me, de tank steekt weg in de valse bodem dus bij controle koffer zien ze niks, idem met de keuring, leidingen zie je niks van, is enkel de balgen eronder uit en de compressor zekering ontkoppelen zodat die niet plots begint te muiten als hij op de keuring staat :D dat allemaal is letterlijk een 20-30 minuten werk.

Wat betreft dat tegenhouden, hij rijd al 10 jaar op airride, nog nooit gepakt, nog nooit tegengehouden, hij airt hem alleen plat op meetings, en daar doen flikken niks, maar degene die gepakt worden zijn degene die hem letterlijk bij de Mcdo plat leggen, en die constant met dat ding liggen spelen en hem voor de deur plat leggen, hij legt hem gewoon overal op sportieve rijstand, en legt hem enkel op de bodem op meetings. Maatje van mij idem, nog nooit gepakt ermee, geloof me degene die gepakt worden zijn de types die er te veel met te koop lopen.
 

leon-cupra

Forumguru
De tuningwereld zal wel blijven bestaan, zelfs met EV’s, alleen zal het zonder gebrul van een uitlaat zijn en idd , laat je maar een keer volledig gaan :D

Is de keuring van oldies ook niet onlangs aangepast? Moeten toch ook elk jaar naar de keuring.

27090CCB-055E-4A1D-ABB9-E2742DE5B573.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Zoiets kan ik ook wel appreciëren … niet dat zoiets snel op mijn oprit zou komen .Blijf toch nog altijd liefhebber van wat jonger materiaal. ;)
 

Eltjo

Forumguru
Hoe ouder de auto hoe minder frequent de keuring.
Dit in tegenstelling tot de bestuurder.

Gebakken lucht wordt het dus zeker niet met de Mazda of aankomende oldie.

Zeer nette velgen/banden voor die prijs op de kop getikt! Had ik ook wel gewild.
Ik heb net een velg laten onthobbelen voor ca. €20. Ik was er ooit mee in een forse kuil gereden. Ik heb echter geen idee wat dat in NL of B kost.

Jouw wagen is voor de rest gekeurd voor het ingaan van de partikelmeting per 1 juli? - dus geen kans op rode kaart?
 

leon-cupra

Forumguru
Nope nog niet gekeurd moest pas in september, heb al vele horrorverhalen gehoord omtrent euro 5 zullen wel zien zeker.
Desnoods verkopen aan een handelaar. Moest je problemen hebben (mss eens een test doen bij een garage), hoef je bij verkoop aan een handelaar niet naar de keuring en zijn de problemen voor de handelaar. Op zich niet schoon, maja een handelaar betaalt ook een stuk minder dan een particulier.
 

JeSko

Forumguru
Auto is goedgekeurd, geometrie was oké, maar moet wel al in Oktober terug voor de gewone keuring, ze kunnen als je sneller teruggaat de datum niet aanpassen. Hadden ze dat niet kunnen zeggen vooraleer ik twee keer geld uitgeef?

Maar nu komt het, groene kaart komt met één vermelding, dus dat word knap lastig om zo tweedehands te verkopen, wie wilt zo'n auto nu kopen wetende dat je wellicht er bij de volgende of volgende volgende keuring aanhangt. Ze kloten gewoon goede auto's en mensen die in orde zijn want door zulke opmerkingen word een goede auto onverkoopbaar en vernietigen ze mijn zuurverdiende centen, die Superb heeft nooit wat en gaat er nu ook weer met vlag en wimpel door, geen tikje roest te bespeuren onderin, geen slechte rubbers zweet nergens etc etc, dat voor een 8 jaar oude Diesel toch al, dus doen ze het zo maar opdat hij toch sneller uit het verkeer gehaald kan worden.

20220719_104157.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Tijdelijke maatregel

Sinds 1 juli 2022 wordt de deeltjestellertest (PN-meting) ingezet tijdens de technische keuring van dieselwagens in Vlaanderen. Bij een afkeur wordt sinds 18 juli 2022 een rood keuringsbewijs met een geldigheidsduur van 3 maanden uitgereikt. De standaard voorziene periode van 15 dagen werd aanzienlijk verlengd om iedereen de kans te geven een nieuwe roetfilter te plaatsen. Aangezien de vraag naar roetfilters groot is, kunnen er immers logistieke problemen zijn. Deze maatregel zal lopen tot 1 juli 2023.

Als uw voertuig minder dan 250.000 fijnstofdeeltjes per kubieke centimeter uitstoot, krijgt u een groene kaart.Voertuigen die zich in de grijze zone tussen 250.000 en 1 miljoen fijnstofdeeltjes bevinden, krijgen een groene kaart met een melding van de overgangsperiode van 2 jaar.

Overgangsperiode

Tot 1 juli 2024 geldt een overgangsperiode, met ruime aandacht voor sensibilisering. Concreet betekent dat dat u bij het overschrijden van de fijnstoflimiet (250.000 deeltjes per volume) een opmerking op uw keuringsverslag zal krijgen in plaats van een rode kaart.

Vanaf 1 juli 2024 krijgt u een rode kaart met een geldigheid van 15 dagen. In dat geval werkt de roetfilter niet zoals het hoort en moet u uw roetfilter laten nakijken. Een reiniging van de roetfilter kan al helpen.

Bron: website keuring.
 

JeSko

Forumguru
Dat opzich wel @hemi24 , maar die melding op de kaart maakt verkopen natuur weer lastiger, zelfs mensen die er mss niets van kennen gaan nu kijken; oei, wat is dit? Ach ja, Diesel moet eruit het is alleen jammer dat ze daarmee particulieren hun centen in rook laten opgaan, maar goed daar hebben ze in België nooit wat van aangetrokken. Auto heeft laatste tijd wel vaak stilgestaan, denk dat bij een eventuele keuring voor verkoop ik er eens een dagje autosnelweg met doe, wie weet zitten zijn waardes dan weer lager.
 

Canon-Eye

Forumguru
Alles overziende lijkt de aangewezen route dus: zorgen dat het roetfilter goed werkt*) tegen de volgende keuring in oktober zodat je dan een groene kaart zonder opmerking scoort, en dán verkopen.
Het helpt wellicht als je 'm eerst bij een garage kunt laten testen alvorens naar die keuring te gaan.

*) Dus rijdend schoon"blazen", laten reinigen of in het uiterste geval vervangen.
 

JeSko

Forumguru
Goed idee @Canon-Eye zal het eens bespreken met de garage, wellicht kunnen zij de filter eens reinigen dat kost de wereld niet en zal wellicht al helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan