Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Maak je er niet druk om, lekker te koop zetten en afwachten :) Je weet het maar nooit. Aannames bij verkoop is vernietigend voor jezelf, want het is zoals je zegt een goede auto en die verkoopt zichzelf. Een aandachtspunt is een aandachtspunt, geen afkeurpunt.

Lekker te koop zetten en afwachten, meer kan je toch niet doen. In NL is het net zo, staan alle aandachtspunten ook op het keurrapport, maar daar wordt een auto niet minder verkoopbaar door.
 

Tees

Donateur
Die aandachtspunten op de APK in NL is idd niet zo schokkend, niemand die daar van wakker ligt (ik betwijfel zelfs of de meeste mensen hier überhaupt naar kijken...)

En wat betreft die fijnstofmetingen...tsja, ze worden af-fabriek op een bepaalde specificatie geleverd, en dat ze tot nu toe niet controleerden daarop is eigenlijk belachelijk. Voor alle uitlaatgassen doen ze dat al vele jaren tenslotte. En dat ze nu wél gaan controleren op de fijnstofuitstoot is niet meer dan logisch. En laten we wel wezen: je had toen je deze kocht al wel kunnen weten dat diesel steeds minder gangbaar zou worden, dus dat is een risico dat je genomen hebt. Jammer natuurlijk, snap dat je baalt, maar tis niet heel onverwachts.

Vergelijkbaar weet je nu al dat als je een ICE koopt dat de restwaarde over 5-10 jaar minimaal is.
 

leon-cupra

Forumguru
Gewoon te koop zetten. Weinig kopers vragen bij bezichtiging het keuringsbewijs en al velen weten niet wat het allemaal betekent hetgeen erop staat.
Heb het verkopen van mijn wagens ook wel eens een opmerking gehad na keuring (meestal dat een band versleten is). Koop altijd gewoon doorgegaan.
Zet de wagen gewoon onmiddellijk te koop tegen een interessante prijs. Zie wat de interesse er naar toe is en wimpel zeker de handelaars niet onmiddellijk af. Bij handelaars nemen ze de wagen zonder keuring mee. Ben jij daar al vanaf. Heel veel handelaars doen aan export, dus landen waar zo een wagen nog wel interessant is.
 

EdK

Forumguru
Zou hem lekker in de mottenballen zetten op blokken en als je dan 65 bent dan weer rijklaar maken , dan heb je een mooie ouwe lullen bak voor die tijd. Ennnnnn is het ook nog een klassieker ...
 

Tees

Donateur
Prima machine hoor! Ik zou er ook best in geïnteresseerd zijn als t geen diesel was (niet om je te ontmoedigen hoor! Maar ik heb nooit een diesel gewild vanwege t milieu aspect). Ik denk dat je deze prima verkocht gaat krijgen :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp wel dat JeSko zich zorgen maakt over zo'n aandachtspunt, het vervelende is ook dat er wel aangegeven staat dat ie boven de norm zit, maar niet hoeveel, en bijvoorbeeld ook niet dat ie wel in het grijze gebied zit en nog niet direct in het rood. Als een leek leest dat ie boven de norm zit, schrikken ze vaak enorm en weten het niet in perspectief te plaatsen. Een vergelijkbaar iets zie ik vaak bij uitslagen van watermonsters die op legionella gecontroleerd zijn, mensen schrikken enorm als ze horen dat er 100 (of 200) kve non-pneumophila is gevonden, maar hebben geen idee hoe die waardes liggen, dat er bij 99 kve (kolonie vormende eenheden) het monster als schoon wordt beoordeeld, dat er pas boven 500 kve serieuze risico's zijn, boven 1000 kve een melding naar het ministerie moet, en dat er ook gevallen zijn met waardes in de tienduizenden kve, en dat je behalve de non-pneumophila ook de dodelijke pneumophila variant hebt.

De verkoopbaarheid van een auto met zo'n aantekening valt of staat met de kennis van de koper over dergelijke zaken. De Superb staat er gewoon super(b)netjes bij.
 

s-line

Forumguru
Met een oldie is dat niet zo'n probleem, die moet maar om de zoveel jaar naar de keuring, de jongen waarmee ik in contact staat heeft voor Null Bar gewerkt, hij kan ondanks dat hij er niet meer werkt aan alle onderdelen geraken en zal dan ook elk jaar de balgen eronder uit halen voor me, de tank steekt weg in de valse bodem dus bij controle koffer zien ze niks, idem met de keuring, leidingen zie je niks van, is enkel de balgen eronder uit en de compressor zekering ontkoppelen zodat die niet plots begint te muiten als hij op de keuring staat :D dat allemaal is letterlijk een 20-30 minuten werk.
Als de balgen gewoon om de schokbrekers zitten kan hij nooit in 20/30 minuten alles demonteren. Dat is een kul verhaal!
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Alles gaat eronderuit he, originele poten er weer onder en hele systeem met balgen en D2 poten eronderuit, enige wat me wat dwars zit is dat bij een ongeval de verzekering niets uitbetaald, en ik ook de tegenpartij moet betalen zelfs al zijn we in ons recht, airride heft in BE je complete verzekering op.
 

JeSko

Forumguru
Nog geen idee @Chrisjemol morgen het zoekertje opt gemak maken vandaag geen zin en tijd in, ze variëren tussen de 7000-14000 op de Belgische markt, 7000 dan heb je een pre fl met hoge km stand en weinig opties, 13-14.000 heb je een FL met veel opties en lagere km stand, al zou mijne meteen de "dikste" te koop zijn atm, staan weinig goed aangeklede lage km stand Superbs op. Tussen 10-12 hoop ik ergens wel op.
 

EdK

Forumguru
enige wat me wat dwars zit is dat bij een ongeval de verzekering niets uitbetaald, en ik ook de tegenpartij moet betalen zelfs al zijn we in ons recht, airride heft in BE je complete verzekering op.
Dan moet je er niet aan beginnen, want mocht je letsel voor het leven iemand aanrichten wel ga dan maar 24 uur per dag werken want dat kun je nooit opbrengen.
En je eigen leven is hierdoor ook nul, mag je met gehele gezin op water en brood leven
Tsja is dat het waard ????
 

s-line

Forumguru
@s-line

Alles gaat eronderuit he, originele poten er weer onder en hele systeem met balgen en D2 poten eronderuit, enige wat me wat dwars zit is dat bij een ongeval de verzekering niets uitbetaald, en ik ook de tegenpartij moet betalen zelfs al zijn we in ons recht, airride heft in BE je complete verzekering op.
Dat moet inderdaad wel,maar dit gaat now way lukken in de tijd die “hij” zegt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
Wat mij hier op vakantie opvalt is dat heel veel Duitser,Denen,Oostenrijkers,Fransen,Italianen,
Roemenen en Kroatiers allemaal gewoon dikke diesels rijden. Maar wij als inimini landje moeten de diesels uitbannen en het braafste jochie uit de klas zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan