Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ja klopt er zijn er genoeg, maar goed alles zit nu op de Sup van wat ik wou, zou nu zowiezo stom zijn deze weg te doen. Wat ik las waren veelal matig weggedrag na verlaging met veren vooraan en software aanpassen achteraan ( luchtbalgen), met een schroefset is dat wel weg.

Ja denk dan eerder dat het ooit zoiets word, een 3 serie, Sedan dan wel. Machtig mooi! Maar eerlijk er zijn veel mooie auto's die ooit als opvolger kunnen dienen vr de Superb, van Sup3 sedan tot Ford Focus HB, Peugeot 508 sedan, BMW 3 sedan, ik sluit niets uit. Moet dan wel benzine of EV worden ( wellicht benzine ).
 

leon-cupra

Forumguru
Je hoeft geen racepiloot te zijn om plezier te hebben met achterwielaandrijving. Heb absoluut niet de skills van een racepiloot maar na enkele jaren met achterwielaandrijving begint het 1 en ander wel goed te lukken … schudden met dat kontje (verslavend hoor) :rockon:
In het leukere bochtenwerk voel je goed het verschil hoor.
 

JeSko

Forumguru
Die indruk hadden we al zo'n beetje ;)

Ja performance is leuk enzo, maar waar kan je het nog echt gebruiken? Zou ook graag een snellere vlottere auto hebben, maar dat kost natuurlijk ook allemaal veel. Nog 10 jaar en iedereen is trouwens snel, met al die EV's.
 

Kanerr

Forumguru
Een EV is niet perse snel he @JeSko ;)

Maargoed, je hebt wel gelijk natuurlijk dat het niet heel veel te gebruiken is. Het is alleen leuk voor de heb, maar als ik bij mezelf kijk was het toch wel 1x per rit (als mijn motor warm genoeg werd tenminste.....) dat ik ff de bodem aantikte met mijn gaspedaal om de 300pk's los te laten samen met een heerlijke roffel.

Met de citigo doe ik dat dus niet, de 68 schattige ponys blijven lekker rustig onder de motorkap :D


Trouwens, mocht ik ooit de overstap doen naar BMW komt deze echt wel op bags, past er heel goed bij.
 

JeSko

Forumguru
Nee maar ze zijn wel veel directer dan verbrandingsmotoren, ik vraag me af wat dat gaat geven als ieder (onbekwaam) chauffeur met dat instant koppel gaat rondrijden. We zien nu al veel rare stoten op de wegen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja performance is leuk enzo, maar waar kan je het nog echt gebruiken? Zou ook graag een snellere vlottere auto hebben, maar dat kost natuurlijk ook allemaal veel. Nog 10 jaar en iedereen is trouwens snel, met al die EV's.
Je kan het overal nog gebruiken maar dan moet je wel rekening houden met de eventuele gevolgen wanneer je gepakt wordt ;)
Bij de M2 gaat het pedaal ook wel eens wat dieper wanneer de verkeerssituatie het toe laat. Maar de pakkans is tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Vroeger nog zo af en toe 230-240 gereden met de RS op de autostrade … met al die trajectcontroles is dat ook gedaan.
Ik zoek tegenwoordig mijn plezier op de boerebaantjes. Leuke bochtjes afgewisseld met rechte stukken waar even het pedaal helemaal beneden kan, geen kans dat een camera in de berm staat, 100 lijkt op zo een baantje 180, …
Een wagen met een leuk weggedrag is tegenwoordig veel plezanter dan veel te veel vermogen hebben.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad daarom Leon, zoek me dan liever als het ooit zover is een wat kleinere auto, niet te veel pk's maar wel goeie baanligging, al komt er toch een schroefset onder dus ik maak hem er wel naar :D al is het afwachten hoe die EV's gaan reageren in bochten en dergelijke, met de batterijen onderin. Zwaartepunt laag is goed natuurlijk, maar te veel gewicht is dat niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Ook wel benieuwd naar de EVs. Binnekort eens een toertje maken met mijn vader zijn Ioniq5. Mijn broer heeft er al eens deftig mee gereden. Gewicht duwt de wagen wel fel in de bochten.
Daarmee … volgend jaar koop ik mij nog eens een leuk “scheurijzer” en erachter zien we wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan