Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Mijn Boxer slaapt op 2 meter van de auto, die slaat wel alarm. En deze man had niets dan lovende commentaren op zijn tweedehands profiel, ik doe uiteraard geen zaken met mensen zonder referenties. Omdat het een Roemeen is is het een dief..? Tja.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

larsy

Forumguru
Hee tof ridex heeft ook wissers ... volgende keer ook eens bestellen ...
ben er altijd content van geweest .
Goed dat jij ze nu zelf kan testen (Als het niets is laat het weten).
 

JeSko

Forumguru
Thanx makker!! @Kanerr , exact mijn gedachte :D

Inderdaad @Chrisjemol van AP.

Een nieuwe set, aangekocht via hun shop maar foutief besteld ( klant had een andere Superb qua aslasten ), en nu aan helft van de nieuwprijs kunnen kopen. :)
 
Laatst bewerkt:

Jpturtle

Forumguru
Klaag ook zeker niet:dankje: Vind het mooi om te zien hoe gepassioneerd jij bezig bent. Remmerij en vering zijn dromen. Totaal overbodig voor mijn gebruik maar ohhh zo leuk. Ik wacht voor nu nog steeds op de skirts en lip :sterretjes::tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
@larsy zo een set kan steeds blijven voor de keuring, alleen moet je dan een speciale keuring voor de veren laten doen waar ze geometrie en dergelijke controleren en de wagen mag ook niet te laag liggen (het befaamde balkje). Ook moet je beschikken over goca attesten en een montage-attest.
 

JeSko

Forumguru
Thnx @Jpturtle , en ja alles wat ik er aan doe is eigenlijk ook overbodig, de auto kon ook gewoon standaard gebleven zijn, maar nu heb ik er persoonlijk veel meer plezier van, geniet er elke dag nog van. Bedankt voor de complimenten, en ik volg jouw knappe project met net zoveel bewondering! :thumbsup:

@larsy

Momenteel zijn hier veel zaken met verlof, de zaak in Ternat was eigenlijk ook dicht, maar de zaakvoerder wilde een uitzondering maken en zijn shop "openen" zodat ik de Set al kon oppikken. Ga morgen, alé, vandaag dus :tongue: al contacten leggen met enkele bekende verlagers hier in de buurt, en prijzen aanvragen, hoop ze er deze zomer onder te hebben. Alle attesten zitten erbij zoals @leon-cupra al aangaf en nadat alles gebeurd is qua papierwerk, uitlijning, en keuring na ongeval/geometrie keuring, kan ik er zo elk jaar met naar de keuring zonder problemen. :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Ben ook benieuwd @brepus13 , het gaat geen grondschaaf worden, maar hij gaat nu wel mooier komen te staan, de Eibachs zijn het toch net niet qua looks, ook ergerde ik me de laatste tijd aan de korte opdoffers bij wat hogere obstakels, daaraan merk je dat de OEM dempers niet ideaal samenwerken met de Eibach veren, wat logisch is uiteraard.
 

brepus13

Forumguru
Met mijn Octavia is het net zo hoor. Bochten gedrag is zeer positief maar heuvels zijn dramatisch. Mijn 911 gaat soepeler en comfortabeler over vluchtheuvels dan de Octavia. Schroefset zal hier zeker beter in zijn dan alleen veren!
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Dat zegt wel wat natuurlijk, als een 911 sportwagen dat beter doet. Zelfs aan snelheden van 20 km/h geven de veren met originele dempers zo'n onaangename doffe optater, vlak na het neerkomen is dat dan telkens. Schuin rijden over snelheidsdrempels doe ik al, dat maakt de klap wat minder, maar het is niet wat het moet zijn. Dat en de looks van een schroefset deden me overstag gaan. Offertes zijn inmiddels aangevraagd, gaat zo rond de 200-250 kosten, montage, uitlijning en keuringsdocumenten inbegrepen.
 

JeSko

Forumguru
Zo die zooi ligt er ook af, zaterdag het fun werkje verderzetten van het verwijderen van de lijmresten --'

20210722_142435_copy_1209x1612.jpg 20210722_143625_copy_495x1612.jpg 20210722_142428_copy_1209x1612.jpg 20210722_142230_copy_1612x1209.jpg 20210722_142231_copy_1612x1209.jpg

Al wat offertes binnen voor het plaatsen van de schroefset, varieert nogal in prijs, van 250-450. Wacht nog op één antwoord van de mannen van Crauwels in Begijnendijk, die hebben ook mijn veren geplaatst en zijn zachter van prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan