Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Ik zou wel een beetje oppassen met de HG Stickerverwijderaar, dat spul zit een fikse hoeveelheid thinner-achtige stoffen in. En thinner kan sommige (kunst)stoffen aardig verknallen. Ik begin eigenlijk altijd met wasbenzine, als dat niet voldoende werk ga ik naar de volgende stap. Maar wasbenzine werkt voor 80% van de gevallen al en vreet niet aan kunststof.
 

JeSko

Forumguru
Zo, broertje belde terwijl ik en mijn vrouw met de Sup bezig waren, of ik zijn kapotte lamp van zijn Fiat wilde vervangen. Maar meteen een upgrade gedaan, broertje blij! Philips h4 naar Philips Whitevision H4.

Links oud, rechts nieuw.

20210724_135842_copy_2016x1512.jpg
20210724_145512_copy_1512x2016.jpg



Dan terug tot de orde van de dag, dank voor de hulp aan mijn schat! Ging met twee toch net wat vlotter, moet nog wel de randjes vuil ( aftekening ) wegprutsen, dat is voor morgen!

20210724_125406_copy_1209x1612.jpg 20210724_125403_copy_1209x1612.jpg 20210724_125403_copy_1512x2016.jpg 20210724_150054_copy_1512x2016.jpg 20210724_155155_copy_1512x2016.jpg 20210724_150047_copy_1512x2016.jpg

Veel cleaner zo! Duizend keer beter! :yeehaa:

Dan de Ridex en Bosch wissers gemonteerd. Terug propere ruiten met regenweer.

20210724_123546_copy_1512x2016.jpg 20210724_124626_copy_1209x1612.jpg 20210724_124650_copy_1209x1612.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Slecht nieuws, kreeg net telefoon, de veerpoten van mijn Superb vooraan zijn 55, de Kit gaat maar tot 50, nu gaan ze kijken of ze het kunnen oplossen met bussen, wacht nu op telefoon. Maar kans zit erin dat het niet past. Toppie!!

* Kan ook andersom zijn met die 50-55, heb het niet perfect gehoord doordat m'n oren begonnen fluiten van woede.
 

s-line

Forumguru
Slecht nieuws, kreeg net telefoon, de veerpoten van mijn Superb vooraan zijn 55, de Kit gaat maar tot 50, nu gaan ze kijken of ze het kunnen oplossen met bussen, wacht nu op telefoon. Maar kans zit erin dat het niet past. Toppie!!

* Kan ook andersom zijn met die 50-55, heb het niet perfect gehoord doordat m'n oren begonnen fluiten van woede.
Heb jezelf niet goed opgelet bij aanschaf van de set. Is heel simpel om te controleren
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is inderdaad altijd een belangrijk puntje!

Inderdaad zonder ook maar iets te hoeven sleutelen kun je dit vooraf controleren, ah ja mosterd na de maaltijd nu.

Zijn bussen een definitieve oplossing?

Ben benieuwd hoe het gaat staan!!
 

leon-cupra

Forumguru
Als je zoiets niet weet, kan je het uiteraard niet controleren. Verkoper had er wel even mogen op wijzen dan maja … wou er wss zeer snel vanaf , mss had hij ook verkeerd besteld en was het een “zeldzaam” setje ..
 

JeSko

Forumguru
In typische mij stijl is er weer vanalles mis.

- begon dus met de maten van de poten, netjes opgelost door Crauwels, die echt topservice leveren. Koste me wel extra

- auto stond laag ingesteld, maar uitlijnen lukte maar niet binnen de keuring marges, kwamen steeds afwijkende camber cijfers op, heb de papieren gezien, en inderdaad bijna alles int rood.

- ze hebben dus de auto uitgelijnd op normale hoogte, zo staat hij nu ook, om naar de keuring te rijden, moet hem na de keuring dan maar zelf laag zetten zoals ik hem wil, nog nooit gedaan en ik heb geen laagkrik, word dus nog wat.

- het ergste dan, de set mist de Goca attesten, moet ik nu contant voor opnemen met de verkoper van de set, maar gezien de problemen met de poten, gok ik dat die er ook wel niet bij zullen zijn. "Alle" benodigde attesten zaten erbij, in een verzegelde envelop natuurlijk, goedgelovig ( of DOM ) zoals ik ben dat natuurlijk niet nagezien.

- indien de attesten er niet zijn, wat wel zo zal zijn, moet ik 80 euro bijbetalen voor de nodige attesten.

- dan pas kan ik op deze mottige hoogte naar de keuring.

- dan pas kan ik hem zetten zoals ik wil, maar moet ik hem WEER laten uitlijnen.

Heb er nu eigenlijk totaal geen zin meer in, en koop me binnenkort een dikke SUV met een dikke middelvinger naar alles en iedereen op de raam geplakt. En ik kan me de reacties hier al voorstellen, zal wel met gelachen worden, en terecht!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Nee, ga je zeker niet (uit)lachen. Dit is pure (onwetende) pech. Maar je bent wel een man van uitersten, eerst prijs je een topic vol de Sub van je de hemel in en nu wordt de opvolger ineens een dikke middelvinger SUV... :fool:
 

CDK

Forumguru
Zuur @JeSko, AP is wel een goede set, dus GOCA attest zal wel aan te komen moeten zijn. Even slikken en dan daarna nog een goede garagekrik aanschaffen en dan kan je zelf na de keuring gewoon de boel omlaag schroeven.
 

leon-cupra

Forumguru
Vraag mij dan wel af, als ze de uitlijning nu niet goed krijgen op een laag standje, staan nu wel goed dmv hoger zetten maar als jij de wagen na keuring terug lager zet, krijg je de uitlijning toch weer niet goed? Heeft dan toch invloed op allerlei zaken zoals slijtage banden en weggedrag??

tja goca attesten … veel zal afhangen hoe goed de verkoper zal willen “meewerken”.

Dus een goedkoop setje zal uiteindelijk niet meer zoveel goedkoper zijn … klote situatie weeral :nono::nono::nono:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan