Bílý the Superb

Topic in 'Mijn auto' gestart door JeSko, 05-10-2019.

1. Johnnyvr6

Johnnyvr6 Forumguru

Vakwerk:thumbsup:

Vinny en JeSko vinden dit leuk.

2. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik vind het nu in elk geval sjiek staan (of eigenlijk 'chique'), ik ben alleen benieuwd hoe de zwarte glans over een paar maanden is.

JeSko vindt dit leuk.
  3. JeSko

JeSko Forumguru

Tof om zoiets te lezen @Johnnyvr6 ! :cheers:

Thanx @Cordoba , poedercoating is beresterk, ik verwacht geen problemen, als er wel wat opduikt laat ik het hier zeker weten:thumbsup:

Vinny en Johnnyvr6 vinden dit leuk.
  4. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik dacht meer aan vervuiling Jefrey, en ook heet worden door uitlaatgassen en weer afkoelen kan iets aan de coating doen (bijv. craquelé effect, waar vuil dan weer makkelijker in blijft hangen)

JeSko vindt dit leuk.
  5. Malinwa

Malinwa Actief lid

Staat echt knap zo, chique man! Past ook veel beter bij zo'n dikke boot als een Superb. Zou er standaard moeten opstaan ipv zo'n zielige kale pijpjes. :)
    Ik zou wel hittebestendige Hammerite gebruiken voor de originele pijpjes, ik denk dat ze anders snel gaan afpulveren. :pieker:

JeSko vindt dit leuk.
  6. JeSko

JeSko Forumguru

@Cordoba

Ahzo, onze lakstukken worden doorgaans gebakken op 180-195 graden, eens de poeder door dit proces hard geworden is, is het echt hard en vervormd dit niet meer, zo'n stuk kan dan bij wijze van spreken dagen aan zulke hete temperaturen blootgesteld worden, de structuur en kleur ( tenzij het over wit en/of lichtere kleuren gaat ) zal niet veranderen, het lijkt mij sterk dat deze stukken dan gaan craqueleren, daarvoor zijn andere temperaturen nodig :)

@Malinwa

Thanx man! Inderdaad beter dan de standaard trieste buisjes, die zitten er natuurlijk nog maar ach, bij een 1.6 draait het vooral om het esthetisch zo mooi mogelijk te maken zonder een wannabe RS te willen rijden :D klopt die heb ik liggen, die of hittebestendige lak, twijfel nog een beetje, beide zulle echter hun werk prima kunnen doen.

7. Kanerr

Kanerr Forumguru

Super tof! Staat erg goed zo. Pijpjes afzagen geen idee dan? Lijkt me optisch mooier.

JeSko vindt dit leuk.
  8. JeSko

JeSko Forumguru

@Kanerr

Wel aan gedacht maar vind het nogal een rigoureuze ingreep ;) ga het eerst met meer zwart proberen :jaja:

Kanerr vindt dit leuk.
  9. mwhite

mwhite Forumguru

netjes hoor.
    zelf had ik de chrome onder de s2.
    wel nog even de pijpjes van de uitlaat zelf eraf slijpen / zagen.

JeSko vindt dit leuk.
  10. JeSko

JeSko Forumguru

Thanx @mwhite , klopt denk dat ik deze sierstukken gevonden heb via een topic van jouw kant? Ja dat stelde @Kanerr ook al voor maar ben ik niet zo'n fan van, ga het eerst proberen met meer zwart ;)

Cordoba vindt dit leuk.
  11. JeSko

JeSko Forumguru

Aaaaaah YES!! Tegenligger die moeite hebben de breedte van hun auto in te schatten, what a joy.

20210331_175113_copy_2016x1512.jpg

12. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Dat wordt herstellen :banghead:
    Vandaag ook zo iemand tegen gekomen die het zonodig vond om toch nog door te rijden op een stuk waar je amper met twee kan passeren. Gelukkig op die baan geen hoge borduren.

En dan die toch niet nuttige lelijke “velgbeschermer” eraf doen.

13. JeSko

JeSko Forumguru

Het zal zo even zijn, plak die rimsaver erover en haal ze na de zomer eraf, schuur ze volledig op en spuit ze zwart.

Kanerr vindt dit leuk.
  14. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Zwart spuiten?? :nono:
    De kleur al beu?

15. Chrisjemol

Chrisjemol Forumguru

Zonde! rimsaver heeft niet veel gedaan?

laatst ook uit moeten wijken voor vrachtwagen en ook tegen stoep geknetterd. Ook lelijke beschadiging

JeSko vindt dit leuk.
  16. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Dat is toch vrij duidelijk te zien op de foto :pardon:
    Kan toch niet anders dan in dergelijke gevallen dat het niets opbrengt. Beetje snelheid, een borduur ... tja daar gaat een lapje dun rubber geen soelaas bieden :nono:

17. JeSko

JeSko Forumguru

Heb de kleurcode niet @leon-cupra , en dan nog, deze kleur is er niet in powdercoat, heb er wel eentje op het werk die er op lijkt.

@Chrisjemol

Nee Rimsaver doen niet veel, Alloygators daarentegen plakt men niet op de velgrand, maar klopt men tussen de velgrand en de band ( kan je enkel laten doen ) m, deze zijn harder en beschermen echt, maar kosten ook 5 x zoveel.

18. JeSko

JeSko Forumguru

Ben het allemaal ook wel best beu aan het worden, altijd wel wat met al die velgen, schades zijn zo snel gereden, zelf houd je ze gaaf en dan krijg je zoiets voor, telkens weer een slecht gevoel van, boel verkopen en een Cady Maxi kopen en niks van aantrekken lijkt me atm aantrekkelijk.

larsy vindt dit leuk.
  19. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Al mag je de grootste rammelbak kopen, schade zal je als liefhebber steeds “pijn” doen. En dan ook .. ganse dag in de een wagen rijden tegen je goesting :nono::nono:

JeSko vindt dit leuk.
  20. Johnnyvr6

Johnnyvr6 Forumguru

Ai dat is echt minder.

JeSko vindt dit leuk.

Deel deze pagina