Automatiche kofferklep FabiaII

surow

Senior Member
Ik heeft besteld deze spullen van Ebay, als lukt installatie dan jullie horen van mij
 

surow

Senior Member
maat is goed allen 7mm langer, deze set incl verzending naar NL kost E 13.50. En wat goedkoper 1 of 2 E? Ik gewon vertrouw STEINEL.
 

MacManiac78

Forumguru
Als de maat goed is, dan is het de Alcomex: ST11380 (prijzen zijn excl. verzendkosten) Klep en gasveren van de HB zijn alleen geheel anders. 7mm langer... dat is een hele hoop op zo'n geringe lengte. De uitstootkracht in Nm zal ook anders zijn. Ik ben benieuwd of het werken zal.

Als het werkt dan wil ik de groepsaankoop wel doen.
Ik heb al een prijsindicatie.
10 st. € 5.32/st.
25 st. € 4.51/st.
50 st. € 3.97/st.



 

Chatslet

Forumguru
Ik ben ook zeker geinteresseerd. Handig als je met een zware tas met boodschappen aan komt, ff kofferbak knopje ingedrukt houden en klaar!
 

djmshell

Senior Member
Anders misschien de st11490 voor de combi meer nm, grotere asdiameten maar wel zelfde lengte in gespannen toestand. ........??????

Of kraam ik nu onzin????

Ik hoop van het weekend even tijd te hebben om de klep los te koppelen en te Wegen. dan kunnen we eens gaan berekenen.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik zal het nog maar eens vertellen, want meerdere mensen gaan nu de eigen gang. Op zich prima hoor, maar ik ben wat bang voor teleurstellingen.
De klep heeft een dood hangmoment, pas daarboven nemen de gasveren de opwaartse kracht over. Tot dat punt moet de stempelveer uitstoten. Daarvoor is het hangende gewicht van de klep nodig. (Nm) De vrije lengte op de gasdemper in 'gespannen' stand (waartussen de stempelveer komen moet) (CM) en de lengte tot het uitstootmoment. (CM).
Binnendiameter iets groter dan 8 mm, buitendiameter niet groter dan 20 mm.
Gasveren hebben 440 Nm (per stuk).
Allerlei veren gaan kopen zonder de juiste maten en krachten te kennen heeft geen zin mensen. Mja ach.... ze kosten maar 3 a 5 euro de stuk. Ja, dus? En wat moet je met de veren als ze niet werken? Gewoon weer andere bestellen?
Natuurkundige vraagstukken, moeten een natuurlijke benadering krijgen en geen Ad-Hoc, denk ik persoonlijk. Maar.... als jullie zo ook de oplossing verkrijgen, dan wacht ik deze keer rustig af.
 

batco

Nieuw lid
MacManiac78, Ik denk dat jij hier er het meest serieus mee omgaat dus ik hou mij aanbevolen voor een set!!
Als DMLshell hem kan wegen en jouw berekeningen kloppen stuur me maar een mailtje met je rekeningnr. en ik maak 10,= over(rest is voor de tijd en inzet :-)

Moet je wel ff een week wachten want dit is een berichtje uit het zonnige(38 gr.) Turkije...
 

MacManiac78

Forumguru
@Batco: Thanks, dit waardeer ik zeer.

@DjmShell: Er zijn wel degelijk meer webshops. Als je alle posts doorleest dan kom je nu al op een totaal van 3.
 

djmshell

Senior Member
@DjmShell: Er zijn wel degelijk meer webshops. Als je alle posts doorleest dan kom je nu al op een totaal van 3.

Bedankt dat je me er weer een op wijst. :) Heb zojuist heel mijn topic weer eens van begin af aan doorgelezen.

Morgen ben ik waarschijnlijk eerder klaar mmet werken dus als het will lukken weeg ik de kofferklepmorgen al.
Ik houd jullie op de hoogte.
@MacManiac: al jij dan de berekenung zou kunnen en willen doen. ik ben helaas niet zo een wiskundig rekenwonder:ahum:
 

djmshell

Senior Member
zojuist koffer klep zonder gasveren gemeten. gewicht viel me erg mee: 11.4 kg. schoon aan het scharnier:)

hierbij de plaatjes.

20120620_170509[1].jpg 20120620_170520[1].jpg
 

MacManiac78

Forumguru
Fantastisch!
Mijn / *ONZE* (Want ik denk dat ik namens meerdere mensen spreken mag) dank is groot!
Ik ga ermee aan de gang!

Ik laat jullie mijn uitkomsten weten.

Daarna wil ik de 3 leveranciers benaderen om te vragen of ze mij (wederom: ONS) een mooi aanbod kunnen doen.
 

djmshell

Senior Member
Graag gedaan:):cool:.

Hopelijk rolt er een passende oplossing uit voor de faab combi :)

als ik het goed heb berekend ondervind de kofferklep 111.72N aan zwaartekracht.
1kg=9.8N 11.4Kg x 9.8 N = 111.72 N die aan zwaartekracht overwonnen dient te worden.


Nogmaals ik ben niet zo een reken wonder dus corrigeer me als het niet klopt:smiley29:
 

MacManiac78

Forumguru
Komt in de buurt :D
Nu alleen de hoek en het draaimoment nog.
(Kracht * arm)

En de exacte afstanden tussen ballnutt en gasveer, in zowel gesloten als geopende stand.
Ik zit me alleen even af te vragen.... 11.4 kg ? Ik denk dat de (bezemsteel?) slechts een puntlast heeft gegeven. De klep voelt echt wel zwaarder als een emmer met water.
 

djmshell

Senior Member
vanmorgen een 2 stuks stempelveren gekregen van een maat van me die bij een drukkerij werkt en ze de stempelveren gebruiken voor hun stans machines. Het betreft veren van alcomex. (ST11490) deze levert 1193N.


alles netjes los en weer terug geplaatst. alleen levert deze veer niet genoeg kracht:(

maar goed heeft me alleen paar minutes knutsel werk gekost.

hieronder het filmpje
[video=youtube_share;u44hMOM6hGg]http://youtu.be/u44hMOM6hGg[/video]

@ MacManiac: Hoe zou ik het anders moeten meten???? als je zelf op een weegschaal gaan staan heb je in feite toch ook punt belasting ????? Als ik zelf op de weegschaal ga staan ( zal jullie de uitkomst besparen :tongue: )
of ik ga er op 1 been opstaan in het midden van de weegschaal. Mijn gewicht blijft hetzelfde....
 

MacManiac78

Forumguru
Ik verdeel mijn gewicht over een groter oppervlak op de schaal. ;)

Het uitstoot moment van je veren is te kort.

Ik ga de boel vandaag nameten! (Zit toch ziek thuis) :icon_smile_dead:
 

Chatslet

Forumguru
Misschien als je het met vier stempelveren probeert? Dus twee aan iedere kant? Ik blijf dit topic volgen want automatisch opengaande kofferklep op mijn combi = HEBBON!
 

MacManiac78

Forumguru
Ik wil met KLEM adviseren te wachten en niet zelf gaan experimenteren. Je drukt de boel makkelijk kapot en dit valt dan NIET onder de garantie!
 

djmshell

Senior Member
Ik wil met KLEM adviseren te wachten en niet zelf gaan experimenteren. Je drukt de boel makkelijk kapot en dit valt dan NIET ondwer de garantie!

Was ik ook niet van plan. Dit waren ook de enige die ze hadden en zijn al zwaarder als de st11380 voor de HB. Die maar 700n leveren ofzo.

Ik wil alleen wel mijn steentje bijdragen als Ts. Dus macmaniac als ik nog wat kan betekenen..........
 
Bovenaan Onderaan