Automatiche kofferklep FabiaII

TurboT

Forumguru
Ben overigens bezig met een eventuele korting voor Skoda members voor producten bij GB-tuning. Even zien wat voor antwoord zij daar op geven. Ze hebben het in ieder geval in behandeling.
 

MacManiac78

Forumguru
Deze mod zou leuk zijn, maar het zoeken naar de oplossing heeft mij al teveel gekost.

Kofferklep poppers..... 1 cm omhoog.
Klagende vrouw dat de klep zo slecht sluit.
Sterkere gasveren, doet niets, het gewicht van de klep is te groot en de hoek van de veren is te klein. Klagende vrouw.
Stempelveren + originele gasveren en poppers.
3 cm omhoog en klep valt na de sprong van de stempelveren terug naar 1cm van de poppers. (Klep te zwaar)
Sterkere gasveren, stempelveren en poppers..... Zelfde resultaat.
Pas na een cm of 8 dat de klep openstaat krijgen de gasveren voldoende kracht om de klep open te drukken.
Uit navraag bij de 2 stempelveer fabrikanten (vraag me de namen niet meer, te lang geleden, staan hier of bij de buren wel genoemd) moet er een langere stempelveer gebruikt worden en moet de kracht in Nm verder omhoog.
Langere stempelveren pasten niet, de klep kwam niet meer in het slot. 1 originele stempelveer lek.
Ik heb het dus opgegeven.
 
Laatst bewerkt:

fireben

Forumguru
Deze mod zou leuk zijn, maar het zoeken naar de oplossing heeft mij al teveel gekost.

Kofferklep poppers..... 1 cm omhoog.
Klagende vrouw dat de klep zo slecht sluit.
Sterkere gasveren, doet niets, het gewicht van de klep is te groot en de hoek van de veren is te klein. Klagende vrouw.
Stempelveren + originele gasveren en poppers.
3 cm omhoog en klep valt na de sprong van de stempelveren terug naar 1cm van de poppers. (Klep te zwaar)
Sterkere gasveren, stempelveren en poppers..... Zelfde resultaat.
Pas na een cm of 8 dat de klep openstaat krijgen de gasveren voldoende kracht om de klep open te drukken.
Uit navraag bij de 2 stempelveer fabrikanten (vraag me de namen niet meer, te lang geleden, staan hier of bij de buren wel genoemd) moet er een langere stempelveer gebruikt worden en moet de kracht in Nm verder omhoog.
Langere stempelveren pasten niet, de klep kwam niet meer in het slot. 1 originele stempelveer lek.
Ik heb het dus opgegeven.


http://gb-tuning.de/index.php/skoda/automatische-heckklappe-skoda-rapid-spaceback-styleplus.html
 

TurboT

Forumguru
Dit is toch het Fabia II topic? Waarom dan de verwijzing naar de Rapid oplossing?
Dit is toch het Fabia II topic? Waarom dan de verwijzing naar de Rapid oplossing?

Dit was een reactie op: er zijn meer mensen geintresseerd in de "automatische heckklappe" van GB tuning. En niet zozeer fabia only. Als ik meer info heb voor een groepskorting dan start ik een nieuwe topic.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Dit was een reactie op: er zijn meer mensen geintresseerd in de "automatische heckklappe" van GB tuning. En niet zozeer fabia only. Als ik meer info heb voor een groepskorting dan start ik een nieuwe topic.
Ik vind het alleszins interessant voor zowel de F2 Combi als de F3 Combi :thumbsup:
 

TurboT

Forumguru
Bericht gekregen van GB tuning dat zij geen korting verlenen tenzij het een grote order is.

Ga hier van uit dat een korting niet mogelijk.
 

Okki

Donateur
Taalgebruik op de site van GB is ook niet "je-dat"

"Binnen een korte tijd en met zeer weinig inspanning de veren geven de auto meer comfortabel. Voor dit doel, alleen de Strippen demper Stan geslacht kofferdeksel aan de op maat gemaakte veren voor het model te duwen Rapid spaceterug Style Plus Skoda over"
 

TurboT

Forumguru
Volgens mij heb je de google translate gebruikt haha. Het is een duitse site. Communicatie met hun loopt echter wel stroef. Ik moest 2x een reminder sturen voor mn vraag.

Maar goed. Wie durft deze vering voor het eerst uit te proberen en de bevindingen op de site te benoemen.
 
Bovenaan Onderaan