Android-radio inbouwen, waar rekening mee houden?

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door Highway, 26-10-2015.

1. Spinal

Spinal Forumguru

In jouw geval staat er dus altijd spanning op de camera, als je hem aansluit op de achteruitrijverlichting alleen als je hem wilt gebruiken. Maakt voor de werking niets uit natuurlijk, dan zou je het beeld dus ook tijdens het rijden kunnen bekijken als je hem op een AUX ingang zet. Alleen moet je dan bij achteruitrijden eerst die AUX ingang selecteren. Zo heb ik mijn dashcam op de AUX ingang gezet.

2. brepus13

brepus13 Forumguru

Ja klopt, als de auto op contact staat heeft hij continu spanning. Bij afsluiten niet meer. Ik hou van gemak dus ik hou hem op deze ingang. Werkt prima :-). Heb nog zitten twijfelen om nog een camera aan de voorkant te maken maar heb daar ook al sensoren en het voegt voor mij te weinig toe.
    Dashcam is idd wel leuk om daarop aan te sluiten maar die staat niet in de planning :-)

3. casejunky

casejunky Actief lid

Iemand ook last van dat de microfoon het slecht doet? Moet echt heel hard praten om mezelf duidelijk te maken.

Misschien iets verkeerd ingesteld?

4. Spinal

Spinal Forumguru

De externe of interne microfoon?
    Ik gebruik de microfoon van mijn oude mobridge bluetooth module (die aangesloten zat op mijn Columbus) want die zat al bij de binnenverlichting gemonteerd en kon ik zo in de Android radio prikken.

5. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

@casejunky
    Heb je de meegeleverde gebruikt of die van je Skoda?
    De weerstandswaarde is anders dus je moet die meegeleverd gebruiken.
    Als je die van vw/Skoda gebruikt is hij iets zachter.
    Ik heb de meegeleverde verlengt omdat deze gemaakt is om links op de stijl te plaatsen.
    Ik heb de mic. uit elkaar gehaald en het binnen werk op de orginele plaats van de auto gedaan.
    Dit heb ik gedaan door het cupje van de orginele mic. open te maken en daar die van de radio in te doen.
    Zo zie je niets en is alles voor het oog orgineel.
    Het volume is prima.

Marco.

6. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik ben ook wel eens slecht verstaanbaar. Waar heb jij je microfoon geplaatst? Ik heb hem tegen de voorruit maar ik kan me voorstellen dat dit niet de meest ideale plek is ivm windgeruis etc.

7. casejunky

casejunky Actief lid

Heb de originele meegeleverde mic gebruikt en hij is idd wat kort. Maar ik heb wat testen gedaan door hem ook vast te houden bij me mond zoals een normale mic. Maar dat hielp niks, het is zo zacht dat je echt niks hoort.

Maar ook als ik een opname maak dan hoor ik mezelf ook niet terug

8. brepus13

brepus13 Forumguru

Zo slecht is het bij mij ook weer niet, meer dat ik af en toe wegval oid.

9. Stuiver

Stuiver Senior Member

Heb je al aan de instellingen van het bluetooth volume gezeten? Dat hielp bij mij.

10. casejunky

casejunky Actief lid

Vind me maar dom maar waar vind ik die?

11. Stuiver

Stuiver Senior Member

Dat doe ik lekker niet :tongue:

Als ik naar rechts swipe kom ik bij een settings app, waar ik volumes kan kiezen, ook bluetooth.

12. RS-initialen

RS-initialen Senior Member Donateur

Ik heb vandaag de swing vervangen door een ISUDAR.
    (https://nl.aliexpress.com/store/pro...108.1000016.1.14bb3aa9u9Vezp&isOrigTitle=true)
    Daarbij een kentekenplaatsachteruitrijcamera met draadloze koppeling naar radio.
    (https://nl.aliexpress.com/item/Wate...663.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d4kW5oF)
    Bij de ISUDAR de camera (DVR) erbij (https://nl.aliexpress.com/item/Fron...195.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d4kW5oF) en de DAB+ (https://nl.aliexpress.com/item/Andr...ith-Antenna-Works-For-Europe/32817219477.html).

De radio aansluiten was het makkelijkst, plug en play.
    Meeste werk was de kentekenplaatcamera (gat boren, draden trekken naar achteruitrijlamp). Achteraf zou een kabel naar voren trekken niet eens zoveel extra werk vergen.
    De DAB+ en GPS antenne plaatsen en draden trekken was daarna tijdrovend, gelukkig met de plastic tools die bij de ISUDAR geleverd worden is de bekleding redelijk te verwijderen en de kabels weg te werken. (een 230V draad (bruine in mijn geval) hielp met geleiden).

Aan de ISADUR zit een GND en Achteruitrijspanning (alleen 12V bij in achteruit) waar ik de draadloze ontvanger van de achteruitrijcamera op heb geplaatst.

Werkt prima al was DAB+ even schrikken (weinig ontvangst naast huis door nieuwbouwhuis met aluminiumfolie op de isolatieplaten).
    Microfoon werkt voor bellen prima.

Alles werkt prima, wifi antenne is erg klein dus slecht ontvangst. Moet alleen DVR nog instellen.
    De achteruitrijcamera wordt standaard geleverd zonder strepen en gewoon beeld. Doorknippen van 2 draadjes en je krijgt strepen en krijgt gespiegeld beeld.

De meegeleverde navigatie heb ik vervangen door TomTom aangezien ik daar al vertrouwd mee ben en me prima bevalt.

Nu dus nog de instellingen fine tunen.

Laatst aangepast: 20-02-2019
    brepus13 vindt dit leuk.
  13. brepus13

brepus13 Forumguru

@RS-initialen

De link van je camera en dab+ zijn hetzelfde :(

Mooi projectje in ieder geval!

14. RS-initialen

Bedankt, link is als het goed is aangepast.

15. brepus13

brepus13 Forumguru

66€ verzendkosten voor de dab dongle?????
    Duur ding zo :-)

16. RS-initialen

Gelukkig heb ik dat er niet voor betaald (35 euro).
    Ze zijn bij anderen op Ali voor zo'n bedrag te scoren, 100 euro is het niet waard inderdaad.

brepus13 vindt dit leuk.
  17. 9FD79F78-9423-4D23-9550-797B110061B8.jpeg FA543344-F575-40B2-8E20-D0B04F7E9DA9.jpeg Ik heb onlangs in joekietjoekie een androidradio gekocht, en geïnstalleerd het wachten was alleen op de verloopkabeltjes zodat ik de dubbele antenne en de originele gps van de faab kan gebruiken.
    Gister heb ik alles aangesloten en (bijna) alles werkt.
    Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is de contacten overzetten/importeren vanaf mijn iphone.
    Heb al allerhande apps en manieren geprobeerd maarde radio wil er niets van weten, dus hulp of opties zijn welkom.
    Ik heb ook een aantal apps gedowload maar wat een reclame bommen zijn dat, pfff de meeste zijn er dan ook weer af.

Laatst aangepast: 03-03-2019
    Cordoba en Peter-036 vinden dit leuk.
  18. Rallye

Rallye Forumguru

Heb je op je iPhone toestemming gegeven voor het doorgeven van de contacten (als je verbonden bent dan Instellingen - bluetooth).

19. Hoe kon ik dat nou vergeten?, dank je wel hij doet het!
    Geweldig Thnx!

Deel deze pagina