Spinal

Forumguru
@Stuiver ik heb de geïnstalleerde iGO eraf gehaald (die was in het Engels, de stem begeleiding was wel in Nederlands) en Sygic erop gezet, die vind ik fijner en die hadden een leuke aanbieding voor een lifetime licentie. En google maps heb ik ook geïnstalleerd op de radio, maar heb die voor de navigatie nog niet gebruikt.
 

Spinal

Forumguru

robm84

Actief lid
Bij mij veranderd hij wel bij licht aan of uit. Als ik met licht aan de lichtsterkte lager zet, en ik zet dan het licht uit dan springt de lichtsterkte omhoog en vice versa

Dat klopt, maar ik rij standaard altijd met mijn licht aan, dat is dus geen echte oplossing!
 

robm84

Actief lid
@robm84

Een achteruitrijcamera kun je er zelf inzetten. Dat staat los van het feit of je standaard PDC hebt of niet.

Bekijk bijlage 71434

Ik weet niet of jouw bekabeling overeenkomt maar zo zou je hem kunnen aansluiten. Dan zal als je hem in achteruit zet vanzelf het camera beeld op je scherm komen

Ik heb nu een cameraatje maar heb div. Dingen geprobeerd, maar ik krijg nergens in geen 1 app beeld uit de camera, en ook geen automatisch opschakelend scherm als ik spanning op de camera zet...

Helaas
 

brepus13

Forumguru
Bij mij was de achteruitrijcamera plug and play. Tulp stekker aansluiten op rvc in. Stroom op de camera zetten. Vervolgens in achteruit zetten en je hebt beeld.
 

robm84

Actief lid
crimefighter-color-r3-cmos-infrared-track-line-car-rear-reverse-camera-wahahaonline-1901-31-F523002_2.jpg


@brepus13

heb jij die 12 volt kabel ook gebruikt die door de tulp kabel heen loopt? En zo ja waar zit deze dan op aangesloten?
Volgensmij hebben wij namelijk wel hetzelfde model radio.
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb nu een cameraatje maar heb div. Dingen geprobeerd, maar ik krijg nergens in geen 1 app beeld uit de camera, en ook geen automatisch opschakelend scherm als ik spanning op de camera zet...

Helaas
Ik denk dat je vergeten bent de achteruit draad op je radio aan te sluiten.
Uit de canbus module komt een draad wat achteruit op staat.
Die moet op je radio op achteruit ingang.
Dan weet je radio dat je achteruit gaat.
En je camera op de daar voor bestemde achteruit gele tulp stekker.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
@robm84 die rode draad moet je wel aansluiten, anders gebeurt er niks. Aan de kant van de radio op een geschakelde + (kan je van de radio kabelboom aftappen of bij de zekeringkast) en aan de kant van de camera op de draad van de achteruitrijlamp (zoals op de afbeelding)
 

robm84

Actief lid
Ik denk dat je vergeten bent de achteruit draad op je radio aan te sluiten.
Uit de canbus module komt een draad wat achteruit op staat.
Die moet op je radio op achteruit ingang.
Dan weet je radio dat je achteruit gaat.
En je camera op de daar voor bestemde achteruit gele tulp stekker.

Marco.

Kan het zijn dan dat ik geen can bus heb?

Ik zie nergens een draad die ik hiervoor zou kunnen gebruike .

Dit heb ik allemaal achter de radio hangen!
 

Bijlagen

  • 20190215_164056.jpg
    20190215_164056.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 50
  • 20190215_164106.jpg
    20190215_164106.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 57
  • 20190215_164100.jpg
    20190215_164100.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 50

Spinal

Forumguru
Ik had een voor de achteruitrijcamera een aparte gele tulp aansluiting.

Je kunt het ook zo aansluiten: (zie ook de aparte tulp aansluiting voor de camera)

Screenshot_20190215-183717__01.jpg
 

robm84

Actief lid
@robm84 die rode draad moet je wel aansluiten, anders gebeurt er niks. Aan de kant van de radio op een geschakelde + (kan je van de radio kabelboom aftappen of bij de zekeringkast) en aan de kant van de camera op de draad van de achteruitrijlamp (zoals op de afbeelding)

Ik heb als eerst getest door alles los achter de radio te hangen, De plus rood en min zwart heb ik bij het stekkerblok van de radio gewoon bij gestoken! De tulp op meerdere punten geprikt en de auto in ze achteruit gezet!

Met als resultaat niks.

Maar ik heb ook niet een draad aan me radio kunnen vinden die een reverse draad is ofzo...
 

Spinal

Forumguru
Dus je hebt géén draad aangesloten op de achteruitrijlamp of die achteruitrij draad? Dan 'weet' de radio niet dat je achteruitrijd en gebeurt er niks

Ik heb de draad bij de camera aangesloten op de achteruitrijverlichting
 

robm84

Actief lid
Nee niks bij de achteruit rij lamp aangesloten, voor mij gevoel is een plus op de camera toch een plus?

En dan signaal op de tulp moet de camera schakelen of denk ik nu verkeerd?
 

Marcooctavia

Forumguru
Kan het zijn dan dat ik geen can bus heb?

Ik zie nergens een draad die ik hiervoor zou kunnen gebruike .

Dit heb ik allemaal achter de radio hangen!

Ik zit net pas naar je bol link te kijken.
Wat voor auto heb je ?
Ik zie inderdaad geen canbus kastje.
(En die heb je wel nodig.)
Nu blijft je radio ook aan omdat je geen geschakelde plus hebt.
Dus die zal je uit je zekeringkast moeten halen.
Je acheruit heb je ook niet die zal je via je achterlicht moeten halen.
Dat zou een storing kunnen geven omdat je lampcontrole storing op de voeding kan geven en je daarom slecht beeld kan krijgen.
Als dat zo is moet je met je achteruitlicht 12V een relais schakelen die dan een constante 12V schakelt dan blijft je beeld zuiver.
En zonder canbus kastje geen bumpersensoren op je scherm.

Marco
 
Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
En hoe weet de radio dan dat je achteruitrijd??? Er zal toch een signaal binnen moeten komen dat de auto weet dat de achteruit is ingeschakeld!!!
 

brepus13

Forumguru
crimefighter-color-r3-cmos-infrared-track-line-car-rear-reverse-camera-wahahaonline-1901-31-F523002_2.jpg


@brepus13

heb jij die 12 volt kabel ook gebruikt die door de tulp kabel heen loopt? En zo ja waar zit deze dan op aangesloten?
Volgensmij hebben wij namelijk wel hetzelfde model radio.

Ik heb die draad die bij de tulp in zit NIET gebruikt... was bij mij blijkbaar niet nodig? Alleen de voeding op plus en min aangesloten en de tulp op de radio. Wel even de juiste pakken voor inkomend signaal. Zodra ik hem in achteruit zet krijg ik netjes beeld en zie ik een autotje voor de sensoren. Trouwens als ik min auto start en de radio gaat opstarten heb ik wel meteen beeld bij achteruit rijden.
 
Bovenaan Onderaan